مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران؛

ظرفیت ‌های شیلاتی می‌ تواند اشتغال، تولید و ارزآوری قابل توجهی برای کشور داشته باشد

1398/11/14 - 15:21 - کد خبر: 13705 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران گفت: گروهی از مواد غذایی که تاثیر مهمی در سلامت انسان و پیشگیری از بیماری‌ ها دارند، ماهی و آبزیان هستند.

به گزارش نصر، "عیسی گلشاهی" با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور به پخت ماهی روی سنگ پرداخته شده، اظهار داشت: طبخ تخصصی و ویژه آبزیان در این سطح در کشور بی ‌سابقه  بوده و حتی در استان ‌های ساحلی کشورمان، رستورانی که در این وسعت و منحصراً به طبخ و سرو ماهی بپردازد وجود ندارد.

وی، سرانه مصرف آبزیان را در سطح کشور ۱۲.۱ کیلوگرم و در آذربایجان ‌شرقی هفت کیلوگرم دانست و افزود: رشد مصرف سرانه در سال ‌های اخیر چشمگیر بوده است.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران گفت: مطابق برنامه ‌ای که در شیلات در نظر گرفته ‌شده، می‌خواهیم ۳۰ درصد از پروتئین سالانه مردم را از آبزیان تامین کنیم و هدف دوم ما رسیدن به میانگین جهانی بوده که این میزان ۲۰ کیلوگرم در سال است.

وی با بیان اینکه کشورمان از ظرفیت‌ های بسیار خوبی به لحاظ تولید و صادرات در حوزه شیلات، آبزی پروری، صید و صیادی و فرآورده‌ های شیلاتی برخوردار است، متذکر شد: با توجه به این ظرفیت‌ ها کشور می‌ تواند یک سبد کالایی بسیار متنوع و گوناگونی صاحب باشد که به لحاظ حضور در بازارهای جهانی و به نیازهایی که در این بازارها وجود دارد، پاسخگو باشد و ظرفیت ‌های شیلاتی می‌ تواند اشتغال، تولید و ارزآوری قابل توجهی برای کشور داشته باشد.

وی یکی از راه ‌های افزایش مصرف ماهی را تنوع بخشی در تهیه غذاهای مختلف با این محصول سالم و مغذی دانست و اذعان کرد: به خاطر فرهنگ ‌سازی ‌های انجام شده، شاهد افزایش مصرف ماهی در استان هستیم.

وی با بیان اینکه نوع تغذیه، تاثیر مهمی در سلامت انسان دارد، تصریح کرد: گروهی از مواد غذایی که تاثیر مهمی در سلامت انسان و پیشگیری از بیماری‌ ها دارند، ماهی و آبزیان هستند.

انتهای پیام/
ظرفیت ‌های شیلاتی می‌ تواند اشتغال، تولید و ارزآوری قابل توجهی برای کشور داشته باشد سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار