مصطفی سالاری در اختتامیه همایش تخصصی سازمان تأمین اجتماعی در تبریز تاکید کرد:

ضرورت ارتقای پاسخگویی به ذینفعان و غیرحضوری شدن کامل خدمات

1404/02/18 - 17:01 - کد خبر: 135992 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر ضرورت اجرای دقیق و واقع‌بینانه برنامه‌های اصلاحی و تحول دیجیتال تأکید کرد و از مدیران خواست برای تحقق اهداف، با شرکای اجتماعی تعامل و هم‌اندیشی موثر و از انجام تصمیمات غیرقابل اجرا پرهیز داشته باشند.

به گزارش نصر، مصطفی سالاری در اختتامیه همایش مدیران کل تأمین اجتماعی استان‌ها و رؤسای شعب پیشران سازمان تأمین اجتماعی که ظهر پنج‌شنبه، هجدهم اردیبهشت در تبریز برگزار شد، با ترسیم چشم‌انداز منابع و مصارف سازمان در سال ۱۴۰۴ اظهار کرد: بودجه مصوب امسال ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
وی گفت: وصول این میزان از منابع برای ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش گسترده سازمان با حمایت دولت و مجلس از برنامه‌های اصلاحی سازمان میسر است اما باید به نحوی وصول شود که کارآمد و کارگشا برای ایفای تعهدات ماهانه سازمان باشد.
سالاری با تأکید بر ضرورت ساماندهی یارانه‌های بیمه‌ای برای کنترل مصارف، افزود: در موضوعاتی چون مشاغل سخت و زیان‌آور، بازرسی‌ها و اصلاح عناوین شغلی باید بازنگری انجام گیرد، اما در تدوین بخش‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌ها نباید تصمیماتی بدون ضمانت اجرا اتخاذ کنیم.
وی از انجام اصلاحاتی جهت بهبود منابع مالی سازمان از جانب هیئت وزیران خبر داد و گفت: این موارد می‌تواند نقش مؤثری در تأمین منابع و کاهش هزینه‌ها داشته باشد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به بخش‌نامه ارتقای پاسخگویی به مخاطبان خاطرنشان کرد: این اقدام برای افزایش پاسخگویی به مردم و  بهبود ارائه خدمات انجام شده است و آموزش‌ها نیز در مسیر تحول دیجیتال دنبال می‌شود.
وی هم‌چنین با تأکید بر افزایش بهره‌وری، ضابطه انتصابات، حفظ و نگهداشت نیروی انسانی و شایسته‌گزینی به عنوان اقدامات قابل توجه در سالجاری، به ضرورت تقویت ارتباط موثر با استان‌ها نیز اشاره کرد و افزود: تا زمانی که خدمات به‌صورت دیجیتال و در قالب سامانه‌های جدید به طور کاملا غیرحضوری ارائه نشوند، تحول دیجیتال محقق نخواهد شد.
سالاری در پایان، با اشاره به طرح‌های بیست‌گانه تحول‌آفرین و توسعه‌‎ای سازمان گفت: طراحی این طرح‌ها با نظرات کارشناسی گسترده انجام شده و اگر به‌طور کامل اجرایی شوند، آینده‌ای متفاوت در انتظار سازمان است.
وی با قدردانی از تلاش و زحمات کارکنان سازمان، افزود: اجرای این طرح‌ها و بهبود تعامل سازمان با ذینفعان، در نهایت موجب کاهش اصطکاک با جامعه و ارتقای محبوبیت و مقبولیت سازمان می‌شود.
گفتنی است، پیش از سخنرانی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، بهرام سرمست استاندار آذربایجان شرقی نیز به بیان مطالبی پیرامون جایگاه سازمان تامین اجتماعی بویژه در استان آذربایجان شرقی پرداخت و تعدادی از مدیران کل و روسای شعب موضوعات و مسائل واحدهای اجرایی خود را مطرح کردند.
انتهای پیام/
ضرورت ارتقای پاسخگویی به ذینفعان و غیرحضوری شدن کامل خدمات

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار