قویترین بانوی جهان و راز عدد ۱۱
1403/12/18 - 21:57 - کد خبر: 132636
نسخه چاپی
نصر: گیتی موسوی، قویترین بانوی جهان به ساعت ۱۱ یعنی زمان رکوردزنیاش اشاره میکند؛ میخندد و میپرسد: دقت کردی رکورد قبلی هم ساعت ۱۱ شروع شده بود؟ اصلاً یکجورهایی زندگی من با عدد ۱۱ هماهنگ شده است.
به گزارش نصر، مثل همیشه صدایش گرم و گیرا بود تا تماس تلفنی را جواب داد و صدایم را شنید بسیار خوشحال شد و با شوروشوق زیادی گفت ” دختر خبرنگار چقدر جای تو خالی بود در مراسم رکورد زنی کشیدن هواپیما. تو اولین خبرنگاری بودی که در سال ۱۳۹۸ در مراسم اولین رکوردزنی و کشیدن تریلی ۱۱ تنی کنارم بودی. با گزارشی که نوشتی مرا رسانهای کردی.
ولی این بار مراسم رکوردزنی کشیدن هواپیما در تهران انجام شد. قطعاً اگر در تبریز بود، بازهم تو کنارم بودی” هر دو میخندیم و من دلم سرشار از دوستداشتن مضاعف میشود از قدردانی بانوی قهرمان.
دست بوس فراجا هستم
گپ و گفت صمیمانه ما که تمام میشود میگویم خُب گیتی خانمِ موسوی رکورد دار از حال و هوای رکورد کشیدن هواپیما بگو.
قبل از هر حرفی با خوشحالی زیاد میگوید: دستبوس فراجا هستم. میدانی هیچ نهادی حاضر نشد هواپیما در اختیارم بگذارد ولی وقتی با فراجا صحبت کردیم قبول کرده و گفتند برای حمایت از یک بانوی توانمند ایرانی هر کاری بتوانیم انجام میدهیم.
نهادهای مختلف توانایی هایم را باور نداشتند
این بانوی ورزشکار تبریزی برای هدفی که انتخاب کرده بود سه سال تمرین مداوم و سخت را اولویت زندگیاش قرار داده بود. او برای رسیدن به هدفی که داشت شبانهروز زحمت میکشید.
برای انجام رکورد جدیدش به هواپیما نیاز داشت ولی مثلاینکه خیلی از نهادهای دولتی و خصوصی به توانایی او ایمان نداشتند؛ با نهادهای مختلف نامهنگاری میکند ولی همه آنها دست رد به سینهاش میزنند؛ سه سال تمرین کردم ولی هیچکس اهمیت نداد. نهادهای مختلف برای درخواست هواپیما که نامهنگاری کرده بودم جواب منفی دادند تا اینکه خبر تلخ سقوط هواپیمای فراجا منتشر شد و چند نفر از کارکنان فراجا شهید شدند.
شنیدن این خبر تلخ ذهن مرا به سمت فراجا برد. از خانم مینا قاسمی که مدیر پروژه هستند درخواست کردم موضوع را با فراجا مطرح کنند به مناسبت چهلم شهدای فراجا هواپیمایی برای رکورد زنی در اختیارم بگذارند.
از خوشحالی گریه کردم
از پشت تلفن خوشحالی عمیقش از پذیرفتن درخواستش توسط فراجا را حس کنم. صدایش بلندتر و خوشحالتر میشود وقتی میپرسم جواب فراجا چی بود؟ وقتی خانم قاسمی گفت جواب فراجا مثبت است من دو بال میخواستم پرواز کنم. از خوشحالی گریه کردم. زبانم فقط به تشکر از لطف خدا میچرخید. چند بار فقط گفتم خدایا شکرت که حداقل یک نهادی پیدا شد که زحمتها و سختی کشیدن مرا باور و به من اعتماد کند.
فکر می کردم پلیس مرا منصرف می کند
با نظر مثبت فرمانده انتظامی کل کشور و هماهنگی سردار منصورینژاد، فرمانده هواپیمایی فراجا مقدمات اقامتم در تهران و سایر برنامهها فراهم شد.
برای اینکه هواپیما دو روز در اختیار من باشد مجوز صادر شد. در این چند روزی که با پلیس از نزدیک ارتباط داشتم چقدر از رفتار احترامآمیز آنها با خانمها لذت بردم. راستش را بگویم اصلاً انتظار نداشتم فراجا با درخواستم موافقت کند.
با خودم میگفتم پلیس هم میگوید این کار بهشدت مردانه است و مرا به پند و اندرز میگیرند که بهتره از این کار منصرف شوم.
ولی آنها توانمندی مرا در دو رکورد قبلی کشیدن تریلی دیده بودند و ایمان داشتند این بار هم موفق میشوم برای همین هر چقدر که در توان داشتند برایم سنگ تمام گذاشتند. از آمادهکردن مقدمات کار تا تأمین امنیت محل رکورد زنی.
خدا هوایم را دارد
لابهلای حرفهایش مدام از اینکه خدا هوایش را دارد تعریف میکند: برای رکورد زنی از دوماه قبل باید با فدراسیون ورزشهای همگانی هماهنگیهای اولیه صورت گیرد. ولی وقتی فراجا نظر مثبت داد خدا خیلی به من لطف کرد و تمام کارهای فدراسیون ورزشهای همگانی فقط در طی دو روز قطعی شد.
کشیدن هواپیمایی۱۷ تن و ۵۷۰ کیلوگرم در ۳۸ ثانیه
باید دو ماه پیش نامه درخواست بنویسی و یک سری آزمایشهای خاصی انجام دهی.
با آقای رضایی داور رکوردهای ملی هماهنگ شدیم و روز چهارشنبه ۱۵ اسفند بهصورت آزمایشی کشیدن هواپیما را با موفقیت انجام دادم و در نهایت روز پنجشنبه ۱۶ اسفند ساعت ۱۱ صبح با حضور خبرنگاران و عکاسان داخلی و خارجی و تعدادی از فرماندهان فراجا و مسئولان ملی، هواپیمایی به وزن ۱۷ تن و ۵۷۰ کیلوگرم را به مسافت پنجمتر و ۱۷ سانت در کمترین زمان ممکن در ۳۸ ثانیه کشیدم و توانستم بهعنوان اولین زن در دنیا این کار را انجام دهم.
راز شگفتانگیز عدد ۱۱!
وقتی به ساعت ۱۱ زمان رکوردزنی اشاره میکند میخندد و میپرسد دقت کردی رکورد قبلی هم در ساعت ۱۱ شروع شده بود. اصلاً یکجورهایی زندگی من با عدد ۱۱ هماهنگ شده؛ آخه من ارادت خاصی به امام حسن عسکری ( ع) دارم و در بسیاری از کارها به ایشان متوسل میشوم.
دو رکورد تریلی و رکورد هواپیما در ساعت ۱۱ انجام شد. رتبه ۱۱ کنکور تجربی دانشگاه آزاد هم شده بودم. دخترم متولد ۱۱ آبان و خودم هم متولد یازدهمین ماه سال یعنی بهمنماه هستم.
بانوی قهرمان
او با اشاره به انجام این رکورد توسط دیگران ادامه داد: در کل دنیا یک آقایی رکورد کشیدن هواپیما را به اسم خود ثبت کرده و بعد از آن نیز یک زن و مرد بهصورت دونفره این کار را انجام دادهاند. ولی من برای اولینبار در دنیا بهتنهایی موفق شدم رکورد کشیدن هواپیما را به نام خودم ثبت کنم.
کدام یک سخت تره؟
کشیدن تریلی سخت بود یا هواپیما؟ هر دو سختیهای خاص خودش را داشت. ولی کشیدن هواپیما بسیار سخت بود. چون هواپیما دو بال دارد. بالهای هواپیما به سمت راست و چپ تکان میخوردند و فشار سنگینی احساس می کردم. تحمل این فشار سنگین باعث شد پنجمتری که هواپیما را کشیدم روی یک خط صاف نبوده و اریبدار باشد که اگر صاف بود مسافت خیلی بیشتر میشد.
در رکورد تریلی مشکلات کمتر بود چون بهراحتی میتوانستم یک تریلی را برای چند ساعت اجاره کنم ولی هواپیما اینطوری نبود. خیلی از انرژی من صرف نامهنگاری با نهادهای مختلف بود تا مشکل نداشتن هواپیما را حل کنیم و این موضوع خیلی مرا ناراحت میکرد.
با حجاب هم می توان جهانی شد
کار قدرتی و توانمندی گیتی خانم موسوی چه بازتابی در دنیا داشت؟ انجام اینرکوردد با همراهی و حمایت فراجا بازتاب خیلی خوبی در رسانههای خارجی داشت و این پیام را به دنیا مخابره کرد یک بانوی مسلمان باحجاب و توانمند هم
میتواند کارهای قدرتی انجام داده و با حفظ حجاب هم جهانی شود و فراجا نیز ثابت کرد حامی بانوان ورزشکار ایرانی است.
قدردان محبت تان هستم
بهعنوان آخرین سوال میپرسم چه کسانی برای موفقیت شما زحمت کشیدهاند؟ با این سوالم تمام محبت و قدرشناسی خود را تقدیم افرادی میکند که در این سه سال همراه و همقدم او بودهاند” بر خودم وظیفه میدانم در نهایت احترام و ادب از خانم مینا قاسمی زواره مدیر پروژه و کارگردان و آقای ابراهیمی تهیهکننده فیلم مستند رکورد کشیدن هواپیما که برای من خیلی زحمت کشیدند تشکر و قدردانی کنم.
همچنین در طی این سه سال آقای دکتر نعیم جهانپور مربی بینالمللی و خانم زهرا محب مربی من در تمرینات باشگاهی خیلی به من لطف و محبت کردند و من قدردان لطف و محبت کرد.
گیتی موسوی از ورزشکاران حرفه ای کشورمان بوده که در زمینه بدنسازی فعالیت دارد متولد بهمن ۱۳۵۳ در تبریز بوده وپیش از این به دلیل کشیدن یک تریلی ۱۲ تنی به شهرت رسیده است.
وی دارای مدرک کارشناسی رشته ادبیات فارسی از دانشگاه آزاد اسلامی می باشد و همچنین دارای مدرک مربیگری درجه یک بدنسازی و مدرک مربی پرورش اندام از کشور سنگاپور می باشد.
پدر او از پهلوانان قدیمی محلشان بود و در بین مردم به پهلوان سید مشهور است، بردار ایشان نیز دوچرخه سوار حرفه ای است و خواهرش نیز اسب سوار ماهری است بدون شک میتوان گفت خانم گیتی در یک خانواده کاملا ورزشی بزرگ شده است.
پدر گیتی موسوی از پهلوانان نامدار تبریزی بود که در بین مردم شهرت زیادی داشت رانندگی ماشین های سنگین مثل تریلی فعالیت می کرد عمویش نیز همچون پدرش از پهلوانان نامدار تبریزی بوده است اعضای خانواده و همگی ورزشکار هستند برادرش دوچرخه سوار و خواهرش سوارکار اسب می باشد.
گیتی موسوی در سال ۱۳۸۲ ازدواج کرد و حاصل این ازدواج، یک دختر بود که در سال ۱۳۸۳ متولد شد و خانواده اش به او کمک بسیاری در ورزش می دهند.
گیتی موسوی می گوید: تیم فوتبال شهر من تراکتورسازی است. دلم می خواهد چند تا تراکتور سنگین را قبل از شروع بازی بکشم و به تماشاچیان و طرفداران تیم تراکتورسازی روحیه بدهم. مردم ما خیلی به شادی و برنامه های مفرح احتیاج دارند.
انتهای پیام/