معاون رییس جمهور؛

ارائه خدمات الکترونیک دولتی ملموس نیست

1403/09/19 - 11:00 - کد خبر: 126055 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان اداری و استخدامی گفت: حدود ۷۰ درصد خدماتی که دولت به مردم ارائه می دهند الکترونیکی است اما تجربه مردم این رقم را به ۱۰ درصد کاهش می دهد این نشان می دهد بستر ایجاد شده، اما امکان استفاده از آن وجود ندارد.

به گزارش نصر، علاالدین‌ رفیع‌زاده، رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در نشست تخصصی تحول دیجیتال  افق آینده گفت: سه دهه است دغدغه این را داریم که چرا مردم به سهولت از خدمات الکترونیکی بهره‌مند نیستند در حال که در دولت چهاردهم دیگر بهانه‌ای برای کارکرد ضعیف در این زمینه وجود ندارد.
وی افزود: براساس داده‌های مجمع جهانی اقتصاد چهار فناوری اینترنت پرسرعت همراه، هوش مصنوعی، بیگ دیتا و فناوری ابر چهار ابزار مسلطی است که دنیای دیجیتال را متحول می کند و باید مورد توجه باشد
معاون رییس جمهور اظهار کرد: در سال ۲۰۱۸ پیش‌بینی شده بود تا پایان ۲۰۲۲ تا ۲۳ درصد سازمان‌ها از ربات‌ها به جای انسان ها در کارها استفاده می کنند و همچنین پیش بینی شده تا سال ۲۰۲۷، ۱۴ میلیون شغل به کل از بین می رود و تا این سال ده شغل بسیار مورد توجه می‌میرد که همگی مرتبط با فناوری هوش مصنوعی و فناوری های دیجیتال هستند اما مشاغلی مانند متصدی صدور بلیط، صندوق داری، متصدی عابربانک، خدمات پستی و مدیران عامل ریزش چشمگیر پیدا می کنند.
وی خاطرنشان کرد: در پی این تغییرات دیگر نمی توان به نیروی انسانی مشابه گذشته نگاه کرد زیرا مردم ما دیگر با نگاه سنتی به دریافت خدمات نگاه نمی کنند.
رفیع زاده گفت: گفته می شود حدود ۷۰ درصد خدماتی که دولت به مردم ارائه می دهند الکترونیکی است اما تجربه مردم این رقم را به ۱۰ درصد کاهش می دهد این نشان می دهد بستر ایجاد شده اما امکان استفاده از آن وجود ندارد.
رییس سازمان اداری و استخدامی کشور اضافه کرد: واقف هستیم که کارشناسان آی تی در بخش دولتی دریافتی‌های کافی ندارند و در مقایسه با بخش خصوصی و یا کشورهای همسایه پرداخت ها ضعیف است.
انتهای پیام/
ارائه خدمات الکترونیک دولتی ملموس نیست ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار