دبیر جشنواره استانی تئاتر بسیج خبر داد: 

پانزدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج و جشنواره تئاتر مردمی «نامیرا» برگزار می شود

1403/07/30 - 13:42 - کد خبر: 123139 نسخه چاپی

نصر: پانزدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج (سودای عشق) و دومین جشنواره استانی تئاتر مردمی نامیرا (جایزه نامیرا) از ۳۰ مهر تا ۴ آبان ماه برگزار می شود.

به گزارش نصر، «میثم حبیبی»، دبیر پانزدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج، در نشست خبری این جشنواره گفت: جشنواره تئاتر بسیج هرساله به صورت سراسری برگزار می شود. دبیر سراسری این جشنواره سعید نجفیان است و محور های این جشنواره معرفی بسیج در انواع شرایط اجتماعی است که در قالب تئاتر روایت می شوند.  
وی درخصوص شهرهای اجرای این نمایش ها گفت: نمایش ها در  تبریز، مراغه، مرند، بناب، هادی شهر و  جلفا برگزار می شوند. اجراهای محیطی به صورت چرخشی صبح ها در مدارس مناطق ۲ و منطقه ۳ تبریز و مدارس شهرستان ها برگزار خواهند شد و هدف از این اقدام، شکستن دیوار بین تئاتر حرفه ای و محافل دانش آموزی است که با همکاری بسیج دانش آموزی رقم خواهد خورد.
وی افزود: اواسط تیر ماه فراخوان جشنواره داده و ۴۲ اثر به دبیرخانه ارسال شد. از این تعداد ۲۸ اثر به مرحله بازبینی راه یافتند. در بازبینی نهایی که در مهرماه صورت گرفت، ۱۴ اثر برای جشنواره استانی برگزیده شدند که ۷ اجرای صحنه ای و ۷ اجرای محیطی را شامل می شوند.
حبیبی از دومین دوره برگزاری جشنواره استانی تئاتر مردمی نامیرا گفت: به دلیل اشتراک محور های جشنواره نامیرا با جشنواره استانی، جایزه نامیرا هم در راستای این جشنواره اهدا خواهد شد. در این جشنواره بر ماهیت بسیج و جایگاه  شهدای استان تاکید شده است. نمایش هایی با تاکید بر حضور پرستاران زن در جنگ‌تحمیلی و موضوع جنگ غزه و مقابله با ظلم صهیونیست هم در این جشنواره داریم.
«میثم حبیبی» با اشاره به داوران این جشنواره عنوان کرد: در مرحله نهایی این جشنواره فرهاد قائمیان، بهار کریم زاده و خیراله تقییانی پور آثار ارائه شده را داوری خواهند کرد.
وی درخصوص بودجه تعیین شده برای جشنواره استانی تئاتر بسیج گفت: ما برآورد مالی ۶۰۰ میلیونی برای برگزاری جشنواره داشتیم ولی به خاطر کمبود توجه و حمایت ها، ۲۵۰ میلیون برای این جشنواره تخصیص یافت که یک پنجم هزینه های آن را ستاد تهران، صدمیلیون این هزینه توسط استانداری و صد میلیون دیگر توسط سپاه عاشورا پرداخت شده است. متاسفانه در این جشنواره هیچ حمایت مالی از جانب بنیاد شهید، اداره فرهنگ و ارشاد و اداره میراث فرهنگی نداشتیم!
وی افزود: همین عدم حمایت مالی ارگان های هنری فرهنگی باعث فقر نمایشنامه های خوب با موضوعات ناب است. همین ارگان ها اگر برای شهدای مجموعه خودشان هرینه کنند تا نمایشنامه ای درام برای شهدای هر حوزه نوشته شود، ما شاهد انقلابی در موضوعات نمایشی خواهیم بود. 
گفتنی است، برای اطلاع از محل دقیق برگزاری نمایش ها جدول اجراهای محیطی و صحنه ای ضمیمه خبر شده است. 
انتهای پیام/
پانزدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج و جشنواره تئاتر مردمی «نامیرا» برگزار می شود فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار