خبر/

نمونه‌برداری از چهار هزار و ۳۶۱ واحد تولیدی آذربایجان‌شرقی

1403/07/24 - 11:44 - کد خبر: 122737 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی گفت: در نیمه نخست امسال چهار هزار و ۳۶۱ فقره نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی استان بر اساس وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد و حمایت از مصرف کننده انجام شده است.

به گزارش نصر، «مصطفی صحرایی»، روز سه شنبه به مناسبت گرامیداشت هفته استاندارد در گفت و گویی افزود: این نمونه برداری ها برای اطمینان از کیفیت محصولات دارای استاندارد اجباری به منظور کنترل کیفیت و نظارت بر تولید مواد غذایی سالم و سایر اقلام و کالاهای مشمول استاندارد اجباری و انجام آزمون های لازم از این اقلام و محصولات از واحدهای تولیدی استان برداشته شده است.
وی با بیان اینکه در این بازه زمانی چهار هزار و ۳۸۶ مورد آزمون از نمونه های مراکز تولیدی آذربایجان شرقی و ۲۱۱ آزمون انگ از فلزات گرانبها انجام شده است، اظهار کرد: آزمون ها طبق استانداردهای مربوطه است و چنانکه مغایر با استاندارد باشد، تذکرات و یا اخطارهای لازم به واحدهای تولیدی داده می شود.
مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در موارد بحرانی و تکرار عدم انطباق نمونه ها، طبق قانون، مراکز تولیدی به مراجع قضایی معرفی می شود، گفت: در اجرای طرح طاها (‌طرح اجرای هماهنگ استاندارد) نیز یک هزار و ۲۴۶ بازرسی از کالاهای داخلی ویژه ماه مبارک رمضان و ویژه شب عید، صنایع غذایی و بهداشتی، صنایع غیرفلزی و فلزی، انرژی و محیط زیست بعمل آمده است.
صحرایی، با بیان اینکه در اجرای این طرح ۵۵ مورد نمونه برداری و آزمون انجام شده است، ادامه داد: در این بازه زمانی ۱۰ مورد نمونه برداری و آزمون در طرح کنترل بازار سوخت مایع و ۶۳۸ مورد بازرسی از تجهیزات تفریحی استان بعمل آمد.
وی انجام ۲ هزار و ۷۱۹ فقره بازرسی فنی از واحدهای تولیدی تحت پوشش استاندارد، ۲۱ مورد بازرسی فنی انرژی صنایع مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد، ۹۸ مورد نظارت بر کنترل نصب و اصالت رتبه های انرژی مندرج بر روی برچسب انرژی تجهیزات انرژی‌بر و ۵۱ مورد نظارت بر نهادهای ارزیابی انطباق همکار استانی شرکت های بازرسی، آزمایشگاه ها و کارشناسان رسمی استاندارد را از جمله فعالیت های این اداره کل اعلام کرد.

۸۷ مورد بازرسی از مراکز خدماتی، اقامتی و رفاهی آذربایجان شرقی
مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی گفت: در نیمه نخست امسال ۱۳۰ مورد بازنگری استاندارد ملی، ۲ مورد ایجاد و فعال سازی کمیته های فنی متناظر و برگزاری دوره آموزش و کارآموزی برای ۱۴ هزار و ۱۰۴ نفر از مدیران کنترل کیفیت، ۱۰ هزار و هشت نفر از کارشناسان استاندارد، ۱۰ هزار و ۷۵۴ نفر از افراد برون سازمانی و سه هزار و ۶۵۷ نفر از کارکنان استان انجام شده است.
صحرایی، با اشاره به تهیه ۳۲ بسته ترویجی در این بازه زمانی، افزود: در این مدت ۸۷ مورد بازرسی از مراکز خدماتی، اقامتی و رفاهی از جمله هتل، هتل آپارتمان و زائرسرا، دفاتر خدمات پستی، پایانه های اتوبوسرانی، فرودگاه ها، قالیشویی، سردخانه و خدمات پس از فروش خودرو انجام شده است.
وی اظهار کرد: در نیمه نخست امسال ۱۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد و ۱۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی در این استان صادر و ۳۰۳ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری تمدید یا ابطال شده است.
اندیشه تشکیل سازمان بین المللی استاندارد در چهاردهم اکتبر سال ۱۹۴۷ در نشست روسای موسسه‌های استاندارد بیست و پنج کشور در لندن شکل گرفت و از سال ۱۹۷۰، چهاردهم اکتبر برابر با ۲۲ مهر به نام روز جهانی استاندارد تعیین و نامگذاری شد.
۱۴ اکتبر در تقویم جهانی و ۲۲ مهر در تقویم ملی، روز جهانی استاندارد نامگذاری شده است.
انتهای پیام/
نمونه‌برداری از چهار هزار و ۳۶۱ واحد تولیدی آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار