اختصاصی نصر/

مجتمع تجاری اطلس تبریز فروخته شد!

1403/07/22 - 12:48 - کد خبر: 122596 نسخه چاپی

نصر: شرکت ایران اطلس کیش، مالک مجتمع تجاری اطلس تبریز، این مجموعه این مجموعه را به ارزش یک هزار و سیصد میلیارد تومان به یک شخص حقیقی فروخته است.

به گزارش نصر، در یک معامله اقتصادی مبهم ، شرکت ایران اطلس کیش، مالک مجتمع تجاری لوکس اطلس تبریز، این مجموعه عظیم را به ارزش هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به یک شخص حقیقی واگذار کرده است. نکته حیرت‌انگیز این معامله آن است که تاکنون هیچ وجه نقدی از سوی خریدار پرداخت نشده است و به جای آن، زمینی در یافت‌آباد تهران به عنوان آورده معامله به فروشنده واگذار شده است.

تبادل زمین به جای پول در ازای خرید مجتمع تجاری اطلس 
اینکه یک مجتمع تجاری به این بزرگی و ارزش به جای پول، با زمین معاوضه شود، سوالات بسیاری را در اذهان عمومی ایجاد می‌کند که آیا ارزش‌گذاری این زمین به صورت کارشناسی و شفاف انجام شده است یا اینکه این معامله صرفاً برای دور زدن قوانین و فرار مالیاتی صورت گرفته است؟!
هویت خریدار واقعی این مجتمع تجاری نیز یکی دیگر از ابهامات این معامله است. در برخی اسناد، نام آقای « س» به عنوان خریدار ذکر شده است، اما در هیچ منبع رسمی دیگری نامی از این شخص در ارتباط با این معامله نیامده است. این امر احتمال تغییر نام خریدار به آقای «ج» را تقویت می‌کند.
شرکت ایران اطلس کیش، مالک مجتمع تجاری اطلس تبریز، زیرمجموعه گروه مالی بانک سپه است. 
این ارتباط، سوالاتی را در مورد نقش این گروه مالی در این معامله مشکوک ایجاد می‌کند که آیا گروه مالی بانک سپه در این معامله دخیل بوده است یا خیر!
بی تردید دستگاه‌های نظارتی و قضایی باید به صورت جدی به بررسی این معامله پرداخته و ابهامات موجود را برطرف کنند. شرکت ایران اطلس کیش و گروه مالی بانک سپه نیز باید به صورت شفاف به افکار عمومی پاسخگو بوده و اطلاعات کاملی در خصوص این معامله ارائه دهند.
انتهای پیام/
مجتمع تجاری اطلس تبریز فروخته شد! نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار