یادداشت/

دیدار عارف با سرمست و پیام های مهم آن

1403/07/12 - 12:37 - کد خبر: 122002 نسخه چاپی

نصر: حضور محمدرضا عارف معاون اول رییس جمهوری در نخستین روز کاری بهرام سرمست در استانداری آذربایجان شرقی و دیدار با وی اتفاق مبارکی است که در خود  پیام های مهمی برای مردم و استان دارد.

سرمست در روز نخست حضور خود در استانداری میزبان عارف معاون اول رییس جمهور بود که در کاخ استانداری و در فضای صمیمی بدون تشریفات صورت گرفت.
این نخستین بار است که یک مقام عالی رتیه دولتی در سطح معاون اول رییس جمهوری در نخستین روز کاری استاندار آذربایجان شرقی حضور می یابد و با وی دیدار و گفت و گو می کند. 
این دیدار که در نوع خود برای استان رویداد تاریخی به شمار می رود : اولا  نشان دهنده جایگاه والا و اهمیت استان آذربایجان شرقی و نقش بی بدیل آن درتحولات سیاسی کشور و دوما حاکی از شخصیت، مقبولیت و مناسبات قلبی و توانمندی های فراتراز چارچوب های کلیشه ی و اداری دکتر سرمست با  کارگزاران نظام است که فی النفسه می تواند درگرفتن سهم و حق و حقوق استان از مرکز و مطالبات مردم نقش بسزایی داشته باشد. 
واقعیت پنهانی همراه با گله مندی درجامعه آذربایجان و افکار عمومی این خطه وجود دارد که در سال های اخیر آن گونه که شان و حق این استان یا داده نشده و یا مدیران محلی موفق به استیفای آن از مرکز نشده اند.
پیام دیگر این رویداد این است که عارف با این دیدار آن هم در تبریز نشان داد که دولت تمام قد پشت سر سرمست و برنامه های او است و از هیچ کوششی برای موفقیت وی و ارتقاء جایگاه استان دریغ نخواهد کرد.
دور ازحقیقت نیست امروز اگر برخی از استان های کشور مانند کرمان ، اصفهان و یزد موفق به پیشرفت و رشد نسبتا متوازن شده و در بسیاری از شاخص از استان ما جول افتادند این مهم علاوه بر همت جمعی آنان ، بیشتر متکی برای مناسبات و  روابط نزدیک مدیران محلی با کارگزاران دولت بوده است.
دکتر محمدعلی سبحان اللهی استاندار دوره اصلاحات آذربایجان شرقی جمله معروفی دارد که پیوسته بدان تاکید می کند و می گوید مدیران محلی اولا باید تهران دیده باشند و به عبارت دیگر مدتی در مسوولیت های اجرایی در وزارت خانه ها و سازمان های مرکزی تجربه اندوخته باشند و دوما پشت میز نشین نباشند بروند تهران و حق استان را بگیرند و بدون تردید صمیمت و ارتباطاتسالم با وزرا و کارگزاران دولت در این میان و اخذ بودجه و امکاتات بسیار تعیین کننده است.
با توجه به سال ها حضور دکتر سرمست در مسوولیت و جایگاه های ملی و ارتباطات صمیمی و تنگاتنگ وی با دولتمردان پیش بینی می شود ایشان در این دوره در چارچوب قوانین و دستور العمل های جاری  از این ظرفیت منحصر به فرد به خوبی برای تحققی پیشرفت و آرمان های استان همانند دیدار امروز وی با دکتر عارف استفاده کند.
 عارف در دیدار با سرمست که در آن دکتر محمدعلی سبحان اللهی و شهرام دبیری معاون پارلمانی رییس جمهور هم حضور داشتند ضمن تبریک برای آقای سرمست و آرزوی موفقیت ایشان پیام داد که مطالبات و طرح ها و برنامه توسعه استان را از طریق ایشان به طور مستقیم پیگیر کند.
معاون اول رییس جمهوری با اشاره به ظرفیت های فراوان آذربایجان شرقی در حوزه های مختلف فرهنگی ، صنعتی و  تجاری و نیز موقعیت راهبردی آن تصریح کرد : توسعه حق این خطه است و آماده همه نوع همکاری برای تحقق آن در این خطه هستیم .
دکتر سرمست پس از آنکه روز گذشته آیین معارفه وی به دلیل شرایط پروازهای مسافرتی به بعد موکول شد به احترام مردم و برای جلوگیری از وقفه در امور استان  اواخر شب گذشته با استقبال جمعی از یاران ، دوستان و مدیران استانداری به تبریز آمد و از صبح امروز پنج شنبه کار خود را در عمارت استانداری اغاز کرد.
به قلم نوروز قاسمی
انتهای پیام/
دیدار عارف با سرمست و پیام های مهم آن نصر

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   محمدی   هفته پیش  

خیلی تعجب آور است که استقبال معاون اول رییس جمهور در مرز ارمنستان با فرماندار جلفا و برخی مسئولین ادارات مرزی انجام شد . باید به این مسایل رسیدگی شده و در شان مقام مسئول از ایشان استقبال گردد .
پژوهشیار