سخنگوی دولت خبر داد:

 انتصاب استانداران دولت وفاق ملی استارت خورد

1403/06/28 - 13:12 - کد خبر: 121061 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی دولت گفت: در حالی دو استاندار کردستان و کهگیلویه و بویر احمد مشخص شدند که خبری از نام استاندار آذربایجان شرقی نیست؛ امروز قرار بود سه استاندار معرفی شوند که یکی از انها آذربایجان شرقی بود ولی گویا گزینه فعلا نهایی نشده است.

به گزارش نصر، فاطمه مهاجرانی گفت: آرش زره لهونی از جوانان اهل تسنن به عنوان استاندار کردستان و  یدالله رحمانی به عنوان استاندار کهگیلویه و بویر احمد انتخاب شدند.

 زره تن لهونی کیست؟
آرش زره تن لهونی که امروز با حکم وزیر کشور به عنوان استاندار کردستان منتصب شد، پیش‌تر نماینده مردم کرمانشاه از حوزه‌های اورامانات، جوانرود و پاوه در مجلس یازدهم بود.
لهونی که دوره چهار ساله حضور خود در مجلس را در کمیسیون‌های اقتصادی نظیر برنامه و بودجه و تلفیق سپری کرده، از جمله سیاستمداران اهل سنت است که سال ۱۳۵۴ در پاوه متولد شده است.
در کارنامه مدیریتی او فرمانداری جوانرود نیز دیده می شود. از دیگر سوابق اجرایی وی سرپرست جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، مدیرکل بودجه جمعیت هلال احمر، عضو شورای اسلامی شهر سنندج، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان، عضو شورای عالی هلال احمر و معاون امور اقتصادی استاندار کردستان اشاره کرد.
زره تن لهونی دکترای اقتصاد بین الملل دارد.



رحمانی کیست؟
یدالله رحمانی به‌عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.
یدالله رحمانی از مدیران خطه زاگرس است که دوره مدیریتی خود را از استان کهگیلویه و بویراحمد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آغاز کرد.
رحمانی به مدت سه سال در این سازمان مدیریت کرد و پس از آن در استان بوشهر، ایلام، چهارمحال و بختیاری به عنوان رئیس سازمان برنامه‌ریزی سمت داشته است.
وی سال‌ها به عنوان معاون سازمان برنامه‌ریزی استان تهران و مدتی معاون استاندار فارس بوده و پس از آن به مدت ۷ سال عضو هیئت مدیره شرکت شهرهای جدید ایران فعالیت داشته است.
رحمانی متولد سال ۱۳۴۲ در ایل قشقایی است.
 

انتهای پیام/
 انتصاب استانداران دولت وفاق ملی استارت خورد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار