سبحان اللهی در گفتگو با نصر تاکید کرد؛

استاندار آذربایجان شرقی مدیر ملی، با دید کلان و آینده‌نگر باشد/ دچار عقب‌ماندگی‌های بزرگی هستیم

1403/06/07 - 16:13 - کد خبر: 119825 نسخه چاپی

نصر: رییس هیأت مدیره خانه توسعه آذربایجان گفت: آذربایجان شرقی یک استاندار آینده نگر و با دید کلان می‌خواهد که دلبستگی به میز خود نداشته باشد و برای توسعه تبریز و آذربایجان که راهگشای توسعه همه کشور است از همه وجود خود مایه بگذارد.

به گزارش نصر، محمدعلی سبحان اللهی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در شرایط بسیار خاصی قرار دارد، تاکید کرد: فردی برای مدیریت ارشد آذربایجان شرقی نیاز داریم که بتواند در فضای فقدان پس از شهید آیت الله آل هاشم، با ایجاد فضای همدلی و همراهی خسارت فقدان ایشان را تا حدودی جبران کند.
وی ادامه داد: شهید آیت الله سید محمدعلی آل هاشم و شهید مالک رحمتی دو فرصت بزرگ برای توسعه آذربایجان بودند که متاسفانه از دست مان رفتند.
استاندار اسبق آذربایجان شرقی گفت: استاندار جدید آذربایجان شرقی باید تمام وقت و انرژی خود را برای انجام وظایف خود و برای توسعه همه جانبه استان به کار بندد و هیچ مشغله دیگری به جز مدیریت استان نداشته باشد.
سبحان اللهی تصریح کرد: استاندار جدید باید مدیری سالم با اطرافیان سالم باشد و در سطح ملی یک مدیر شناخته شده و مدبر باشد و بطور مستقیم با رییس‌جمهور و وزیران ارتباط داشته باشد، در غیر این‌صورت نخواهد توانست در مدیریت استانی به بزرگی آذربایجان شرقی موفق باشد.
وی ادامه داد: استاندار جدید همچنین باید مدیری بومی باید و ظرفیت‌های مختلف آذربایجان و افراد را بشناسد تا از فرصت ها و نخبگان مختلف در جای درست خودشان استفاده کند.
رییس هیأت مدیره خانه توسعه آذربایجان با بیان اینکه متاسفانه آذربایجان شرقی در شاخص های مختلف توسعه دچار عقب‌ماندگی های بزرگی شده است، افزود: متاسفانه تبریز و استان در بسیاری از شاخص های توسعه از میانگین کشوری هم پایین تر است و استاندار آذربایجان شرقی باید مدیری در تراز ملی بوده و با شخص رییس‌جمهور برای جبران عقب‌ماندگی های سال‌های طولانی گذشته هماهنگ باشد.
سبحان اللهی در ادامه گفت: ما در خانه توسعه آذربایجان به رییس‌جمهور محترم پیشنهاد دادیم در چهار وزارتخانه صمت، کار، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی و گردشگری از نخبگان آذربایجان استفاده کند و افراد بسیار توانمندی هم معرفی کردیم که رزومه شان از همه افراد پیشنهادی بهتر بود، اما به هر دلیلی رییس‌جمهور محترم از وزیران پیشنهادی ما استفاده نکردند، اما امیدواریم دستکم در انتصاب استانداران آذربایجان کاستی ها جبران شوند و با انتصاب مدیران توانمند و ملی شاهد جبران عقب‌ماندگی های آذربایجان باشیم.
وی در ادامه با تشریح اولویت‌های توسعه در آذربایجان، گفت: استاندار جدید باید به تسریع در تکمیل و اجرای پروژه‌های زیربنایی آذربایجان از جمله استقلال شرکت مس سونگون، اتصال ایستگاه قطار خاوران به ایستگاه اصلی راه آهن تبریز، تکمیل پروژه‌های راه‌آهن منطقه و بخصوص رفع انسداد راه آهن جلفا، تکمیل پروژه‌های راهسازی منطقه بخصوص آزادراه تبریز - بازرگان، تکمیل پروژه نفلین سینیت سراب و رفع ناترازی انرژی توجه ویژه داشته باشد. مرحوم شهید آل هاشم نیز این اولویت‌های توسعه استان را در حوزه‌های مختلف پیگیری می‌کردند.
سبحان اللهی در ادامه بر ضرورت بروزرسانی صنایع زیرساختی تبریز و استان تاکید کرد و گفت: تکنولوژی تولید برخی صنایع راهبردی استان فرسوده شده است و استاندار جدید آذربایجان شرقی باید بروزرسانی و توسعه صنایع راهبردی استان را جزو اولویت‌های مهم کاری خود بداند.
وی افزود: تبریز قطب بزرگ صنایع قطعه سازی کشور است و توسعه صنعت خودروسازی در تبریز جزو مهمترین اولویت‌های صنعتی و اقتصادی ماست.
سبحان اللهی در پایان گفت: آذربایجان شرقی یک استاندار آینده نگر و با دید کلان می‌خواهد که دلبستگی به میز خود نداشته باشد و برای توسعه تبریز و آذربایجان که راهگشای توسعه همه کشور است از همه وجود خود مایه بگذارد.
انتهای پیام/
استاندار آذربایجان شرقی مدیر ملی، با دید کلان و آینده‌نگر باشد/ دچار عقب‌ماندگی‌های بزرگی هستیم نصر

ثبت نظر

نمایش 12 نظر

پاسخ   ابوالفضل   ماه پیش  

تبریز با مقایسه شیراز و کرمان و مشهد اصفهان واقعا عقب مونده با تمام منابع خدادادی

پاسخ   علیرضا   ماه پیش  

باسلام شما از استاندار حرف میزنید چه ربطی به مرحوم آل هاشم دارد جایگزین ایشون که انتخاب شد شما باید می‌فرمودید فردی در حد استاندار مرحوم و شهید قبلی دکتر رحمتی باشه چون قرار هست استاندار انتخاب بشه نه امام جمعه

پاسخ   علی دوستی   ماه پیش  

با سلام باید قدر داشته هایمان را بدانم .جناب دکتر تراب محمدی برای استان خیلی زحمت کشیدند و فرد برنامه ریز و عملگرا هستند.بهترین شخص برای استانداری آذربایجانشرقی ایشان می باشند فرد با انرژی وخوش فکرو با تجربه می باشند.

پاسخ   علی پویان   ماه پیش  

بهترین گزینه برای استانداری آذربایجان شرقی اگر بپذیرد دکتر اکبر اعلمی است گرچه حقش بود یکی از وزرا یا معاونین رئیس جمهور باشد

پاسخ   مطلع   ماه پیش  

ما ترکها مهمان نواز و غریبه دوست و در عین حال خود ستیز هستیم جناب آقای دکتر پزشکیان هم از همین اخلاق نیکو برخوردارند و با این روند امکان تشکیل دولت دوم را نخواهند داشت . خیلی ساده مناطق ترک نشین قهر خواهند کرد و مناطق دیگر با درک این اوضاع و اطمینان از عدم حمایت قاطع ترک ها در هر شرایط و بدون هیچ ملاحظه ای وبا وجود توجه و محبت بی نظیر ریاست محترم جمهوری به ایشان رای نخواهند داد. لذا با وجود اینکه از هیچ رئیس جمهوری به اندازه ایشان در انتخابات حمایت نکرده بودم در صورت ادامه این وضع هیچ توجیهی برای حمایت و ترغیب مردم نخواهیم داشت . چون از همین الان مردم انتقاد و نارضایتی خود را اظهار می دارند. توصیه جناب دکتر سبحان الهی بسیار بجا و عاقلانه و خیرخواهانه است .

پاسخ   خ م ن   ماه پیش  

با سلام اگر استاندار با طرز فکر دو برابر مالک نباشد نمی‌تواند شهر تبریز یا استان آذربایجان شرقی را اداره نمایید چون مردم با فرهنگ تبریز کارهای مالکی رادیدند که مسئولین میتواند کارهای بهتراز را هم انجام دهند غیر از این باشد پایدار نیست والسلام

پاسخ   بنده خدا   ماه پیش  

تا وقتی که انتخاب مدیران فقط بر اساس بله گفتنشون باشه هیچ اتفاق مثبتی نمیفته

پاسخ   م ر ه   ماه پیش  

آقای دکتر سبحان الهی صاحب نظر و مدیری توانمند وآگاه و عالم و دلسوز و فرد پاکدست بی نظیر از افتخارات آذربایجان و تبریز و دغدعه مند این استان می باشند که بنده از اول انقلاب سعادت آشنایی با ایشان را دارم در دوران ۴ دوره نمایندگی مردم تبریز در مجلس در دوران اول تا چهارم ممتازترین نماینده بودند و جزو کارآمدترین و بهترینها در ادوار مجلس و در زمان استانداری هم پرتلاش و توانمند و مفید برای استان بودند و سیاستمدار آگاه و آینده نگر هستند.وجودشان نعمت است و بهتر است دولت و رییس جمهور محترم از نظرات ارزشمندشان استفاده بکنند.

پاسخ   حسین سراج   ماه پیش  

وافعا آقای دکتر باشناخت کامل ‌سابقه طولانی دراستان اصل مطلب را ادا کردند که به دل هر هم استانی مینشیند

پاسخ   کمال روحی   ماه پیش  

یک مالک دیگر میخواهد

پاسخ   ن ا   ماه پیش  

خودت استانداربودی چکار کردی برای تبریز حالاکاسه داغترازآش شدب

پاسخ   هم وطن   ماه پیش  

آقای سبحان الهی،از توجه شما به شهر واستان ما ممنون هستیم.شما که به ریس جمهور دسترسی دارید.صدای کارگران را هم به گوششان برسانید که اضافه کاری اجباری را حذف کنند.مگر ما آدم نیستیم که از طلوع تا غروب خورشید سر کار هستیم.ما هم خانواده داریم.
پژوهشیار