نمایشگاه آثار تصویرسازی هنرمند نوجوان؛

گردشگران کوچک؛ الهام خلاقانه ای از شپش ها

1403/06/04 - 14:30 - کد خبر: 119574 نسخه چاپی

نصر: نمایشگاهی سراسر رنگ، ایده هایی ناب از هنرمند خلاق نوجوانی که وجوه کارتونی نگاهش را از گردباد کلیشه ساز روزگار حفظ کرده و خلق اثر می کند در گالری ایرانی برگزار شد. 

به گزارش نصر، «السای کلانتری» هنرمند ۱۴ ساله نقاشی هایی است که ایده همه آنها از شپش هایی که روی سر انسان ها لانه می گزینند، گرفته شده است. 
السای می گوید: چند سال پیش بصورت ناگهانی و غیر منتظره با موجودی بنام شپش آشنا شدم و در علوم دوران ابتدایی هم در مبحث همزیستی بیشتر در مورد این مسئله یادگرفتم.
 
 
هنرمند خلاق می گوید: دوران ابتدایی در مدرسه طرح نو چندین بار، سبک های متفاوت نقاشی کشیدن من از طرف معلم های مختلف تشویق شد. قبلا بدون آموزش تکنیک خاص و فقط با علاقه شخصی گاه و بیگاه نقاشی می کشیدم و تکنیک و متریال خاصی مد نظرم نبود. 
این دختر نوجوان در یک سال گذشته با تصویرسازی عجین شده است: کیفیت کارهام از دید خانواده ام مشوق این شدند که برای آموزش تصویر سازی و طراحی از تجربه و حمایت استاد مهتاب علی آبادی استفاده کنم. البته که به مرور زمان علاقه ای که به شخصیت استاد پیدا کردم، مرا به کلاس های ایشان می کشاند.  
مادر این دختر خوش ذوق می گوید: نقاشی بخشی از زندگی روزمره السای است و تابحال بعنوان حرفه آینده خود، آن را در نظر نگرفته و او اکنون در حال تمرین برای ارائه بهتر ایده ها و تصورات خود است. با گذر زمان و درک بهتر توانایی های السای ، شاید بهتر بتوان در مورد آینده هنری دخترم صحبت کرد. 
 

مادرش می گوید: بعلت روحیه طنز پرداز السای ، وقتی صحبت از انتخاب موضوع برای تصویر پردازی در کلاس هایش بود، با خنده گفت انتخاب کردم، شپش! از بدو کودکی، مداد شمعی در دسترس السای بود و خط خطی می کرد. در سن ۳ سالگی صورت «دورا»، یکی از شخصیت های کارتونی را با چند خط روی وایت برد کشید. علاقه ای به رنگ کردن داخل نقاشی نداشت ولی با مدادها و رنگهای مختلف طرح می کشید. حتی با ابرنگ ‌طراحی می کرد. 
مادر از تاثیر مدرسه در پیشرفت استعداد و ذوق کودک می گوید: تشویق از سوی مدارس و معلمان و تاثیر آن در شکوفایی استعداد بچه ها غیر قابل انکار است. خوب به یاد دارم که در دوران‌ ابتدایی، این توانایی السای کاملا ازطرف معلم ها و مدیریت مدرسه درک شده و مورد تعریف قرار می گرفت. در سال اول دبیرستان، بعلت تغییر مقطع تحصیلی و مسائل آموزشی، شرایط مناسب برای ابراز این توانایی از طرف مدرسه ایجاد نشد. فقط یک مورد طراحی روزنامه دیواری بود که تمام نقاشی های آن توسط السای کشیده شد.
 

«مهتاب علی آبادی» مربی توانمند تصویر سازی السای است که او را استعدادی درخشان در شهرمان می خواند: السای به قدری خلاق است که برخورد او با موجودات، من را به سر شوق آورد تا نمایشگاهی برای آثارش تدارک ببینیم.
او در این نمایشگاه از سوژه ای مشمئز کننده، آثار هنری رنگی و بامزه خلق کرده است.
وی افزود: تکنیک تمام آثار نمایشگاه گردشگران کوچک، گواش بر روی بوم بود و ایده تمام نقاشی ها در مورد شپش هایی که به عنوان گردشگران کوچک، در نهایت می میرند، از ذهن این هنرمند ۱۴ ساله بر آمده. هنوز یک سال نشده که با هم کار می کنیم ولی من با استعدادی که در او می بینم، آینده هنری روشنی را برایش متصورم.
 

این گزارش حاکی است، نمایشگاه انفرادی «السای کلانتری» در هفته پایانی مرداد ماه در گالری ایرانی برپا شد. 
انتهای پیام/
گردشگران کوچک؛ الهام خلاقانه ای از شپش ها فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار