مدیرکل پست استان آذربایجان شرقی خبر داد:

روزانه 150 تن مرسوله پستی از استان صادر و دریافت می شود/ چاپ و توزیع شناسنامه سه استان در تبریز

1403/05/31 - 19:21 - کد خبر: 119365 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل پست استان آذربایجان شرقی گفت: در پنج ماه اول سال گذشته بیش از دو میلیون و ۴۶۰ مرسوله وارده و دو میلیون و ۸۰۰ رسوله وارده در پنج ماه سال جاری، در پنج ماه اول سال گذشته بیش از دو میلیون و 300 مرسوله صادره و در سال جاری در همان مدت مشابه سال قبل آمار مرسولات صادره به بیش از دو میلیون و ۹۵۰ عدد رسیده است.

به گزارش نصر، "جواد دباغ صادقی پور" با حضور در تحریریه آژانس خبری تحلیلی نصر به سوالات خبرنگاران این رسانه پاسخ داد.
وی با ارائه آماری از استان به تعداد مراکز پستی اشاره کرد و گفت: در کل شهرستان‌ها به غیر از مرکز استان، ۱۸ اداره پستی و ۱۸۹۰ نفر پرسنل جمعا رسمی و غیر رسمی داریم.
دباغ با بیان ارزیابی روزانه اداره کل پست گفت: در چهار شاخص کلی بصورت روزانه ارزیابی می‌شویم؛ ترافیک، درآمد، ضریب تعادل و کیفیت از چهار موارد مهمی است که هر روز ارزیابی صورت می گیرد.
وی افزود: در پنج ماه اول سال گذشته بیش از دو میلیون و ۴۶۰ مرسوله وارده و دو میلیون و ۸۰۰ رسوله وارده در ۵ ماه سال جاری، در پنج ماه اول سال گذشته بیش از دو میلیون و 300 مرسوله صادره و در سال جاری در همان مدت مشابه سال قبل آمار مرسولات صادره به بیش از دو میلیون و ۹۵۰ عدد رسیده است.
مدیرکل پست استان با بیان این که سرانه استان آذربایجان شرقی در آمار کشوری 74/0 درصد است گفت: ماهانه ترافیک پستی استان به ازای جمعیت کمتر و به عدد یک نرسیده است و این در حالی است که در کل کشور میانگین ترافیک 1.2 بوده و میانگین استان پایین تر است.
دباغ سپس به سهم درآمد استان پرداخت و گفت: سهم درآمد استان از شبکه ملی پست چهار درصد است و همه درآمدها به خزانه واریز می‌شود.
وی اظهار کرد: در سال گذشته رتبه برتر جشنواره شهید رجایی و رتبه اول نمایشگاه صنعت پست کشور از آن استان آذربایجان شرقی شد، استان ما بعد از استان تهران رتبه دوم توزیع به موقع مرسولات در سطح کشور است.
وی توضیح داد: روزانه بالای ۱۸ هزار مخاطب در قالب فضای مجازی و روزانه ۴۰۰ الی ۶۰۰ نفر برای تحویل مرسوله به صورت حضوری مراجعه کننده داریم، برای اولین بار یکصد هزار حلقه لاستیک دولتی را توزیع کردیم که بعد از استان تهران دومین استان بودیم.
دباغ با اشاره به خدمت پست کشور به سایر دستگاه های خدمات رسان گفت:  پروژه اقتصاد مقاومتی (Gnaf) یکی دیگر از خدمات پست کشور است که در این روش کد پستی‌های ۱۰ رقمی وارد بانک اطلاعاتی شده و ۴۱ دستگاه خدمت رسان آن را در اختیار می‌گیرند با این خدمت برای تمامی دستگاه‌ها تنها با ارائه این کد (به صورت ژئوکد) می‌توان اطلاعات لازم را دریافت کرد.
وی ضمن اظهار امیدواری گفت: امیدواریم تا پایان شهریور این اطلاعات تکمیل شود و در ۶ ماهه دوم این اطلاعات در خدمت دیگر دستگاه‌ها قرار گیرد.
وی با بیان این که تاکنون ۱۵۷ نفر را جذب کردیم و نزدیک به ۶۳ نفر نسبت به سال گذشته رشد داشته‌ایم، گفت: از محل منابع داخلی شرکت چهار دستگاه خودرو سنگین و یکصد دستگاه موتور سیکلت خریداری کرده ایم و یکی از مهمترین اهدافمان را عملی کردیم، افزایش تعداد نواحی تبریز یکی از اهداف اولیه ما بود، هم اکنون نواحی تبریز از چهار ناحیه به ۶ ناحیه رسیده است.
وی ادامه داد: ۴۵۷ دفتر پیشخوان پست در استان داریم که محموله را صادر می‌کند، ۳۶ دفتر پیشخوان در پنج ماه گذشته به تبریز اضافه کردیم، این در حالی است که قبلا شرایط سخت و برای اضافه کردن یک دفتر پیشخوان نیاز به امضای طلایی بود.
وی خبر داد: جز پنج استان اولی هستیم که در حوزه پست مطرح هستیم،  روزانه بیش از ۱۵۰ تن وزن مرسولات صادره و وارده به استان است که ۱۳۵ درصد نسبت به ۵ ماه سال گذشته رشد داشته‌ایم.
دباغ گفت: استان آذربایجان شرقی از 14 اسفند سال 1402 به عنوان هاب چاپ و توزیع شناسنامه های سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل است که با این اقدام 30 هزار تومان در هزینه ها و 15 روز در زمان صرفه جویی شده است و هم اکنون بعد از تایید مشخصات، شناسنامه ظرف 72 ساعت درب محل تحویل داده می شود.
وی اضافه کرد: الکترونیکی نمودن احراز هویت مکانی از دیگر خدمات پست است، بیش از ۵۰ درصد باجه معطلی اداره کل پست نسبت به شش ماه گذشته کاهش یافته است.
دباغ با تاکید بر مسئله مولد سازی در کشور گفت: ۴۱ ملک با افق دید ۷۰ ساله در موضوع مولدسازی در هیئت تشخیص است که امیدواریم موافقت آن صورت بگیرد.
وی ادامه داد: 28 سال است که در استان ما ساماندهی ردیف‌های شغلی صورت نگرفته و در این حوزه از استان‌هایی هستیم که ردیف‌های کارشناسی را افزایش دادیم.
مدیر کل پست استان خبر داد: برای اولین بار با شرکت دانش بنیان بینا صنعت ویرا همکاری و قرارداد دستگاه سورتینگ را انعقاد کردیم و امیدواریم تا دی ماه امسال از این دستگاه رونمایی کنیم، این دستگاه ۱۳۰ متر طول و ۶ متر عرض دارد.
وی با اشاره به ایام اربعین حسینی گفت: از ابتدای محرم امسال تاکنون بیش از 84 هزار گذرنامه صادر شده است که ۵۱ هزار گذرنامه معمولی و ۳۴ هزار گذرنامه زیارتی صادر شده است.
دباغ با توضیح به خطایی که طی روز های گذشته برای گذرنامه 480 نفر از همشهریان رخ داده بود گفت: ۴۸۰ گذرنامه تبریز به خوزستان و بالعکس به اشتباه ارسال شده بود که این اشتباه در ارسال در تهران رخ داده و به محض اطلاع سریعا گذرنامه ها را به مقاصد خود رساندیم.
وی در پایان به سایت های اینترنتی استان و میزان خرید و فروش آن ها پرداخت و گفت: در پنج ماه اول سال جاری ۹۰۰ فروشگاه اینترنتی داشتیم که ۸۷ هزار مرسوله از آن ها ارسال شده است، از این فروشگاه‌ها که به ارزش ۴۴ میلیارد تومان ارزش ریالی است ۱۷۴ هزار مرسوله خریداری و به استان انتقال یافته که ۱۲۴ میلیارد تومان ارزش ریالی داشته است، آمار خرید و فروش های اینترنتی از سال 98 به بعد صعودی است.
انتهای پیام/
روزانه 150 تن مرسوله پستی از استان صادر و دریافت می شود/ چاپ و توزیع شناسنامه سه استان در تبریز محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار