سرکنسول ایران در هرات/

تراکتورسازی ایران نمادی از ظرفیت های همکاری ایران و افغانستان است

1403/05/31 - 10:57 - کد خبر: 119347 نسخه چاپی

نصر: سرکنسول ایران در هرات افغانستان گفت: تراکتورسازی ایران و نمایندگی آن در هرات نمادی از ظرفیت های همکاری ۲ کشور است.

به گزارش نصر، محمد صدیقی فرد در مراسم نامگذاری میدان اصلی هرات بنام تراکتورسازی که با حضور مقام های ایران و افغانستان برگزار شد، افزود: ایران بعد از انقلاب و ۴۵ سال گذشته تحت شدیدترین تحریم ها قرار داشت اما توانسته روی پای خود بایستند و تراکتورسازی نیز یکی از این توانمندی هاست.
در این مراسم مقام های ارشد افغانستان نیز بر توسعه مراودات بین ۲ کشور تاکید کردند و گفتند: نقش تراکتورهای ایرانی در مزارع افغانستان در رفع کمبودها و موانع بخش کشاورزی این کشور غیرقابل انکار است.
بر اساس این گزارش ۲ طرف بر ظرفیت های ایجاد شده به تبع تراکتورسازی ایران در جای جای افغانستان اذعان داشته و تاکید کردند: در سال های گذشته کمبودها و مشکلات زیادی در کشاورزی افغانستان وجود داشت که امروز با ظرفیت های ایجاد شده توسط ایران و حضور تراکتورهای ایرانی در مزارع افغانستان شاهد حل این مشکلات و رونق کشاورزی افغانستان هستیم.
همزمان با این مراسم نمایشگاه دائمی تراکتورهای ایرانی در شهر هرات افتتاح و از ۸۰ نفر از کشاورزان و دهقانان افغانستان که با استفاده از تراکتورهای تولیدی ایران، توسعه کشاورزی خود را محقق کرده بودند قدردانی شد.
انتهای پیام/ 
تراکتورسازی ایران نمادی از ظرفیت های همکاری ایران و افغانستان است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار