مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد:

لزوم تقویت زیرساخت‌های گردشگری منطقه آزاد ارس/ لزوم تداوم معرفی آثار تاریخی و طبیعی در راستای جذب گردشگران

1403/05/30 - 13:30 - کد خبر: 119295 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های گردشگری ارس، ضمن اشاره بر لزوم تقویت زیرساخت‌های گردشگری در منطقه آزاد بر لزوم تداوم معرفی آثار تاریخی و طبیعی منطقه آزاد ارس در راستای جذب گردشگران تأکید کرد.

به‌گزارش نصر، مجید کیانی روز دوشنبه ۲۹ مردادماه ۱۴۰۳ در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های گردشگری منطقه، با اشاره به اهمیت معرفی آثار تاریخی و طبیعی منطقه آزاد ارس، اظهار داشت: در حوزه گردشگری می‌توان با کمترین سرمایه‌گذاری بیشترین اشتغال را به ارمغان آورده و لازم است تا در راستای جذب گردشگران خارجی و داخلی، آثار متعدد تاریخی و طبیعی منطقه معرفی بصورت مداوم و همه‌جانبه معرفی و تداوم یابد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که در هیأت مدیره و اقدامات در اولویت قرار گرفته است، تقویت بخش گردشگری است. امروزه منطقه آزاد ارس به عنوان صنعتی‌ترین منطقه آزاد کشور مطرح می‌شود و امروز این منطقه در کنار شهرت سابق خود به‌عنوان قطب گردشگری شمال‌غرب کشور شناخته می‌شود.‌
او منطقه آزاد ارس را دارای ظرفیت‌های خدادادی در بخش گردشگری عنوان کرد و افزود: برای نمونه ژئوسایت آبشار آسیاب از پدیده‌های نادر زمین‌شناختی است. در موضوع ژئوپارک ارس و ثبت جهانی آن اقدامات پایه صورت پذیرفته اما برای تجلی و تعالی نعمت‌های خدادادی سال‌ها باید برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری ژئوسایت‌ها هزینه کرد.
کیانی با اعلام اینکه جزیره گردشگری با ۱۶ هکتار وسعت می‌تواند در جذب گردشگران بالاخص گردشگران خارجی نقش ایفا کند، گفت: جزیره گردشگری به پارک طبیعی ژئوپارک ارس تبدیل خواهد شد و منطقه آزاد ارس در نظر دارد تا در کنار تکمیل خدمات گردشگری در این جزیره، با فضاسازی محیطی و نصب المان‌های مرتبط، را با جاذبه‌های متعدد ژئوپارک جهانی ارس را به علاقمندان معرفی کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس بیان کرد: تقویت گردشگری منطقه آزاد ارس در گرو توسعه زیرساخت‌های عمرانی است که در این راستا احداث میدان خانواده و جاده ژئوپارک برای کاهش ترافیک احداث شده است و تکمیل باند دوم جاده جلفا– مرند نیز با همین هدف در دستورکار قرار دارد.
انتهای پیام/
لزوم تقویت زیرساخت‌های گردشگری منطقه آزاد ارس/ لزوم تداوم معرفی آثار تاریخی و طبیعی در راستای جذب گردشگران نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار