معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی؛

بازار تبریز نمونه‌ای موفق از پروژه‌های مشارکتی در سطح کشور است

1403/05/24 - 09:59 - کد خبر: 118829 نسخه چاپی

نصر: معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی گفت: در میان پروژه‌های مشارکتی، بازار تبریز نمونه‌ای موفق از بالاترین میزان مشارکت در سطح کشور را به نمایش گذاشته است. این بازار با توجه به حساسیت‌های فرهنگی و تاریخی خود، توانسته است در زمینه مشارکت مردمی و حفاظت از ارزش‌های میراثی به یک الگوی برجسته در سطح کشور مبدل شود.

به گزارش نصر، وحید نواداد امروز در مراسم بزرگداشت چهاردمین سال ثبت جهانی بازار بزرگ تبریز اظهار داشت: در طول ۱۴ سال پس از ثبت جهانی بازار تبریز، گام‌های مهمی در راستای حفاظت و ارتقاء این مجموعه ارزشمند برداشته شده است. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این دوره، بهبود قابل‌توجه در امر حفاظتی و مرمتی بخش‌های مختلف بازار است که با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و اهتمام کم‌نظیر شهرداری منطقه ۸ در مسیر احیای ازش‌های تاریخی، وضعیت حفاظت از بازار بزرگ تبریز بهتر از پیش اجرایی شود.
معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در طول تاریخ پایگاه مردمی بازار تبریز مسبب اصلی حفاظت و احیای آن طی بلایای طبیعی بود که این مسئله به خودی خود از اهمیت این مجموعه کهن در منظر خود بازاریان و مردم تبریز حکایت دارد.
 

 

وی افزود: در میان پروژه‌های مشارکتی، بازار تبریز نمونه‌ای موفق از بالاترین میزان مشارکت در سطح کشور را به نمایش گذاشته است. این بازار با توجه به حساسیت‌های فرهنگی و تاریخی خود، توانسته است در زمینه مشارکت مردمی و حفاظت از ارزش‌های میراثی به یک الگوی برجسته در سطح کشور مبدل شود. نواداد ضمن قدردانی از اقدامات شهرداری منطقه ۸ تبریز خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه ۸ تبریز با نگرش مثبتی که نسبت به حفاظت از این میراث تاریخی- فرهنگی داشته، به استمرار اقدامات حفاظتی، مرمتی و ساماندهی بخش‌ها در این مجموعه کمک کرده است. امید است که این نگرش‌ها تداوم پیدا کرده و همکاری‌های نهادهای مختلف برای حفاظت از بازار تاریخی تبریز ادامه یابد.
انتهای پیام/
 
بازار تبریز نمونه‌ای موفق از پروژه‌های مشارکتی در سطح کشور است خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار