امام جمعه تبریز؛

نظام تعلیم‌ و تربیت باید فراجناحی عمل کند

1403/05/16 - 12:14 - کد خبر: 118224 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تأکید بر ثبات مدیریتی در وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: نظام تعلیم‌ و تربیت باید فراجناحی عمل کند.

به گزارش نصر، حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین احمد مطهری اصل روز سه شنبه در دیدار رضامراد صحرایی وزیر آموزش‌ و پرورش دولت سیزدهم افزود: در کم‌کاری‌های صورت‌ گرفته در آموزش‌ و پرورش همه تقصیر داریم.
وی افزود: ورود جریان‌های سیاسی با تفکرات جناحی به مدیریت و بدنه آموزش‌ و پرورش و نبود ثبات در رأس این وزارتخانه مهم، باعث بروز مشکلات کنونی شده است.
امام‌ جمعه تبریز با اشاره به آسیب‌زا بودن عدم ثبات مدیریت در این نهاد مهم، افزود: در برهه‌های مختلف دشمن با توطئه‌های متفاوت و جریان نفوذ به‌ نظام تعلیم‌ و تربیت تمرکز کرده و باعث جابه‌جایی اولویت‌های این نهاد شده و نبود ثبات مدیریتی این آسیب‌ها را تشدید کرده است.
وی با بیان اینکه اگر اولویت‌های نظام تعلیم‌ و تربیت درست و به جا نباشد افزایش نیروی انسانی و معلم گره‌گشای مشکلات نخواهد بود، ادامه داد: باید توجه داشته باشیم آینده این کشور به دست این نسلی است که امروز در اختیار آموزش و پرورش و مدرسه قرار دارد.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به سند تحول نظام و تعلیم تربیت دولت سیزدهم گفت: در این میان توجه به آموزش و پرورش باید جزو اولویت های نمایندگان مجلس باشد.
حجت الاسلام مطهری اصل با تأکید بر ارتباط مستمر حوزه‌های علمیه و آموزش‌ و پرورش اظهار کرد: جذب و همکاری طلاب باسواد و فرهیخته در بدنه نظام تعلیم‌ و تربیت، منشأ اثرات خیر برای آینده نظام اسلامی خواهد بود.
امام‌جمعه تبریز خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور جدید کشورمان دکتر پزشکیان باتوجه‌ به سابقه حضور در مجلس شورای اسلامی شناخت کامل از شرایط و استعدادهای استان‌های مختلف به ویژه آذربایجان شرقی دارد و می‌تواند در جهت رفع مشکلات موجود گام‌های مؤثری بردارد.
وزیر آموزش و پرورش برای افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه شهید آیت الله رئیسی شهر جدید سهند و افتتاح چندین مدرسه دیگر به صورت ویدئو کنفرانسی، صبح امروز سه شنبه به همراه رئیس نوسازی و تجهیز مدارس کشور از طریق فرودگاه تبریز وارد این شهر شد.
انتهای پیام/
نظام تعلیم‌ و تربیت باید فراجناحی عمل کند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار