بریده شدن روبان افتتاحیه در خانه مشروطه/

چهره سردار ملی در قاب نقاشی ها

1403/05/15 - 21:38 - کد خبر: 118112 نسخه چاپی

نصر: سومین دوره نمایشگاه گروهی «تبریز در مه» در گرامیداشت یکصد و هجدهمین سالروز امضای فرمان مشروطیت در خانه مشروطه برپا شد.

به گزارش نصر، نمایشگاه آثار نقاشی مربوط به چهره های ماندگار روزگار مشروطه در تبریز از جمله ستارخان(سردار ملی)، ۱۴ مرداد ماه با حضور یعقوب طالبی رئیس امور موزه های استان و کیومرث کریمی معاون سرمایه گذاری استان و آقای عزیز پور از عوامل اداره میراث فرهنگی استان، اقای شیرزاد مدیر موزه مشروطه و خانواده استاد سیروس اصولی، بنیان گذار اولین گالری نقاشی در تبریز افتتاح شد. 
«یاشار ممقانی» کیوریتور این نمایشگاه به همراه «زهرا رجائی»، «بتول ساعی»، «غلام حسین شکرعلی زنوزی»، «ناهید غفاری» و «فائزه بنی نصرت»، ۱۶ قاب نقاشی در تکنیک های متنوع رنگ روغن، طراحی، سیاه قلم، ویترای، آبرنگ و پاستل گچی به نمایش گذاشتند. در میان این آثار چهره بزرگان تاریخ مشروطه در آذربایجان به چشم می خورد. همچنین «نگین نواده رضی» هنرمند خوش نویس تبریزی در این نمایشگاه متن فرمان مشروطه را باز نویسی کرده و به نمایش گذاشته است. 
یاشار ممقانی در این خصوص می گوید: انگیزه و هدف برای طراحی و نقاشی و برگزاری نمایشگاه نقاشی تبریز در مه که موضوعش در مورد نقاشی اساطیر و مخالفان مشروطه است، این است که ما میخواهیم با هنرمان به نوعی از این اساطیر دلاور مشروطه تبریز و آذربایجان و ایران تقدیر کنیم که با از جان گذشتگی خود در مقابل روس های متجاوز که چشم در خاک و ناموس ایرانیان داشتند، ایستادند. از طرفی با این نقاشی ها، اساطیر را به نسل های آینده معرفی کنیم تا یاد و خاطره آنها زنده و جاودان بماند.


گفتنی است،نمایشگاه تفنگ های سرپر دوره قاجاریه از مجموعه شخصی «امیر عباس مجتهدی» همزمان با این نمایشگاه در سالنی دیگر برپا شد. سومین دوره نمایشگاه «تبریز در مه» از ۱۴ مرداد ماه تا روز جمعه ۱۹ مرداد از ساعت ۹ الی ۲۰:۳۰ برقرار است و علاقه مندان می توانند جهت بازدید به خانه مشروطه واقع در راسته کوچه، روبروی مسجد جامع تبریز مراجعه کنند.
انتهای پیام/ 
چهره سردار ملی در قاب نقاشی ها فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار