مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری تبریز خبر داد:

آغاز مطالعات نرخ سفرسازی

1403/04/24 - 10:38 - کد خبر: 116545 نسخه چاپی

نصر: با همکاری مشاوران ذی صلاح و دانشگاهها مطالعات نرخ سفرسازی برای کاربری های متنوع آغاز می شود.

به گزارش نصر، محبوب عبداله پور، مدیرعامل سازمان با اعلام این خبر گفت: مقدار سفرسازی کاربری ها و برآورد آنها موضوعی است که در کشور های پیشرفته مورد توجه مدیران و برنامه ریزان شهری قرار دارد. در این کشور ها پایگاه داده سفرسازی کاربری ها همواره در حال به روز رسانی و افزایش تعداد نمونه است. با افزایش تعداد نمونه های جدید، علاوه براینکه مدل ها و نرخ های برآورد شده برای سفرسازی کاربری ها، معرف بهتری از میانگین جامعه هستند، در اثر گذشت زمان نیز در برآوردها وارد می شود.
عبداله پور افزود: براساس برداشت های میدانی از انواع کاربری های موجود می توان اطلاعات میزان سفرسازی و تقاضای پارکینگ کاربری ها را تعیین کرد.
وی در خصوص روش مورد استفاده گفت: روش مورد استفاده در برآورد تولید و جذب سفر کاربری ها در مطالعات اثرسنجی ترافیکی، استفاده از اطلاعات و نتایج محلی نرخ سفرسازی کاربری ها است.
مدیرعامل سازمان در خصوص جزئیات این طرح گفت: با دراختیار داشتن نوع کاربری و مقادیر متغیر مستقل ( مساحت، تعداد ساکنین، شاغلین، مراجعین و...) میزان سفرسازیبا جذب سفر هر کاربری تعیین می شود. لذا سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری تبریز به استناد اساسنامه سازمان با همکاری مشاوران ذی صلاح و دانشگاه ها نسبت به شروع مطالعات نرخ سفرسازی برای کاربری های متنوع جهت تعیین تعداد پارکینگ هر کاربری، تعیین میزان جذب سفر، اثرگذاری کاربری ها بر روش شبکه معابر و... آغاز نموده. بدیهی است نتیجه این مطالعات بعد از تصویب در مراجع مرتبط در طرح تفضیلی شهرسازی شهر تبریز اعمال خواهد شد.
انتهای پیام/
آغاز مطالعات نرخ سفرسازی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار