یعقوب هوشیار؛

افزایش دو‌برابری سرانه فضای ورزشی | پروژه‌های زیرساختی تبریز مگاپروژه هستند

1403/04/14 - 15:48 - کد خبر: 115943 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز گفت: اجرای پروژه‌های زیرساختی بر زمین مانده تبریز به دلیل وسعت و اهمیت مگاپروژه محسوب می‌شوند.

به گزارش نصر، یعقوب هوشیار در پاسخ به سئوال خبرنگار نصر در خصوص عدم اجرای مگاه پروژه جدید در شهرداری تبریز اظهار داشت: اول باید بررسی کنیم که وظیفه ی شهرداری به عنوان یک مجموعه خدماتی در اجرای پروژه های بزرگ با مگا پروژه چیست؟
وی اذعان داشت: روزی که مدیریت را در شهرداری تبریز آغاز به کار کردیم ؛ پروژه هایی بر زمین مانده بودند که شهروندان را آزار می‌دادند، وقتی با مردم مواجه می شدیم با بی اعتمادی نسبت به شهرداری مواجه بودیم. 
وی اصافه کرد: سال اول تمام تلاش خود را به کار بستیم تا  پروژه های نیمه تمام عمرانی بر زمین مانده را تکمیل و اعتماد عمومی از دست رفته به شهرداری را کسب کنیم.
شهردار تبریز افزود: سال دوم توجه ویژه به برخی حوزه ها را اولویت بخشیدیم تا برخی سرانه ها را ارتقا دهیم.
وی در خصوص افزایش سرانه ها اذعان داشت: به عنوان مثال سرانه ورزشی در آغاز به کار فعالیت ما در شهرداری 30 سانتی متر مربع بود که با تلاش همکاران و پرسنل خدوم شهرداری به ۶۰ سانتی متر مربع رساندیم.
شهردار تبریز با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز در کلانشهر تبریز گفت: در حوزه ی فضای سبز نیز باید ۶۰۰ هکتار فضای سبز ایجاد کنیم تا سرانه فضای سبز به چهار مترمربع برسد تکمیل این نوع پروژه ها با توجه به ارتباط مستقیم با سلامتی شهروندان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
هوشیار در  ادامه به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اساره کرد و افزود: در حوزه ارتقای سرانه حمل و‌نقل عمومی نیز عمر ناوگان تاکسیرانی و اتوبوس رانی تبریز به شدت فرسوده است که این امر محدودیت هایی را برای شهرداری ایجاد کرده که نمی‌تواند به پروژه های دیگری رسیدگی کند.
شهردار تبریز اصافه کرد: در سال 1400 میزان آسفالت‌ریزی در شهر تبریز 90 هزار تن بود این در حالی است که این امر در سال 1403 به 500 هزار تن رسیده است که برای رسیدن به این رکورد نیاز به تقویت زیرساخت‌هاست.
هوشیار در ادامه از اجرای دو‌مگا پروژه جدید در تبریز خبر داد و اذعان داشت: در سال 1403 دو پروژه ی بزرگ  از سوی شهرداری تبریز پیشنهاد شده است ؛ احداث ورزشگاه سرپوشیده 15 هزار نفری تبریز که جزء وظایف شهرداری نیست ولی برای خط شکنی شرکت های خصوصی این وظیفه را شهرداری تبریز متقبل شده است.
وی ادامه داد. یکی دیگر از پروژه ها بحث احداث محلی جدید برای نمایشگاه بین المللی در شهر تبریز است ؛ شرکت های خصوصی پروژه های دیگری را دنبال می‌کنند و شهرداری به دنبال آن است که از نهایت ظرفیت شرکت های خصوصی در مگاپروژه ها استفاده کند.
وی ادامه داد: برخی از زیر ساخت ها فراتر از مگاپروژه است به عنوان مثال مسیرگشایی خیابان انقلاب که به نام شهید آیت الله آل هاشم نامگذاری شده است و یا فیبر نوری ، دوربین های کنترل سرعت ۲۵ عدد فعال بود که الان به ۵۰۰ دوربین رسیده است و همچنین آسفالت ریزی جزئی از مگاپروژه های شهر تبریزاست و باید با ظرفیت بخش خصوصی و شهرداری تبریزتکمیل شود.
هوشیار در انتهای سخنان خود گفت: مجوز احداث 3 هتل جدید نیز صادر شده است و 14 پروژه ی دیگر به دلیل ضعف در تامین بودجه معلق مانده است که تلاش بر صدور مجوز آنها را داریم.

                    
انتهای پیام/
افزایش دو‌برابری سرانه فضای ورزشی | پروژه‌های زیرساختی تبریز مگاپروژه هستند نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار