عظیمی مطرح کرد:

عبور روزانه یک هزار و 300 هواپیمای خارجی از آسمان شمال‌ غرب

1403/04/02 - 08:09 - کد خبر: 115148 نسخه چاپی

نصر: فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌ غرب کشور از عبور روزانه یک هزار و 300 هواپیمای خارجی از آسمان این منطقه خبر داد.

به گزارش نصر، عظیمی در نشست با رئیس دانشگاه تبریز گفت: با توجه به همسایگی شمال‌غرب کشور با کشور‌های ترکیه، عراق، جمهوری آذربایجان و ارمنستان و وجود ترافیک هوایی کشور‌های اروپایی تعداد ۸۰۰ تا ۱۳۰۰ پرواز در طول ۲۴ ساعت این منطقه را با سایر مناطق ۹ گانه کشور متفاوت کرده است.
 عظیمی اظهار کرد: در حال حاضر سه طرح دفاعی و نظامی در مرحله جمع‌بندی نهایی است و چهار طرح نیز با کمک اساتید و نخبگان در حال تدوین و تنظیم است. 
وی ادامه داد: افزایش ارتباط بین دانشگاه و مجموعه‌های دفاعی در قطع وابستگی به خارج در تامین نیازمندی‌های دفاعی برای مقابله با تهدیدات نوین بسیار موثر است.
 عظیمی افزود: همه ما سربازان پدافند هوایی به‌صورت ۲۴ ساعته در حفظ حریم آسمان منطقه تلاش می‌کنیم و منطقه پدافند شمال غرب کشور مسئولیت حفاظت حریم آسمان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و بخش‌های کثیری از زنجان و کردستان را بر عهده دارد.
نصراله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز گفت: بخش مهمی از قدرت کشور در اختیار نیرو‌های مسلح است و قطعا ما از پیشرفت نیرو‌های مسلح خوشحال می‌شویم و نیرو‌های مسلح نیز از موفقیت دانشگاه و مجموعه‌ آموزش عالی استقبال می‌کنند.
وی ادامه داد: دانشگاه تبریز راه‌های ترقی و پیشرفت را طی می‌کند و گواهی این پیشرفت‌ها نتایج نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی از جمله شانگهای، رویترز و کیواس است که همگی جزو معتبر‌ترین نظام‌های رتبه‌بندی دنیا هستند.
نصراله‌زاده با بیان اینکه دانشگاه تبریز در خدمت استان و مخصوصا مجموعه نیرو‌های مسلح است خاطرنشان کرد: ارتباطات باید از کار‌های سهل شروع شده و گام به گام ادامه پیدا کند و ما باید چندین برابر توافقات انجام شده کار کنیم تا این ارتباط برای سایر دانشگاه‌ها نیز الگو باشد.
 در این نشست ضمن بررسی راه‌های همکاری بین دو مجموعه بر گسترش تعاملات علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و فرهنگی تاکید شد.
انتهای پیام/
عبور روزانه یک هزار و 300 هواپیمای خارجی از آسمان شمال‌ غرب نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار