در نشست خبری تئاتر «دیوانه من هوراشیو هستم» مطرح شد/

حمایت از تئاتر فقط از جانب رسانه ها و مردم اتفاق می افتد

1403/03/24 - 16:35 - کد خبر: 114719 نسخه چاپی

نصر: کارگردان نمایش «دیوانه من هوراشیو هستم» گفت: در اجرای این نمایش هیچ حمایتی از جانب متولیان حوزه فرهنگی اتفاق نیفتاد و تمامی عوامل با عشق و بدون چشم داشت مالی به روی صحنه آمدند. 

به گزارش نصر، نشست خبری نمایش «دیوانه من هوراشیو هستم» با حضور جمعی از هنرمندان در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار و پوستر این نمایش رونمایی شد. 
«احد مبصری» کارگردان این نمایش در خصوص ژانر کمدی این تئاتر گفت: در این نمایش سعی شده کمدی صحیح در قالب کمدی فاخر به مخاطب ارائه شود.
نمایش «دیوانه من هوراشیو هستم» یک نمایش پارودی از نمایشنامه هملت شکسپیر است که با دیالوگ هایی که موقعیت کمدی می آفرینند، داستان هوراشیو را روایت می کند. کارگردان این نمایش اذعان داشت: همواره دغدغه مندم که با یک نمایش کمدی، مخاطب را فارغ از جنبه هنری این حرفه، از جنبه تفریحی به سالن تئاتر فرا بخوانم و این تفریح سالم را با تعریف کمدی درست و به دور از لودگی همراه کنم. 
وی با اشاره به زبان فارسی نمایش تشریح کرد: بسیار دوست داشتیم این نمایشنامه را به زبان ترکی به روی صحنه می بردیم، ولی این اقدام هم زمان بر بود و هم برگرداندن دیالوگ ها به ترکی، از طنز کار می کاهید. 
وی افزود: در کل حمایتی از تئاتر و آثار نمایشی اتفاق نمی‌افتد و حمایت فقط از جانب مخاطبین و رسانه ها است. 
«ابولفضل جدیری» یکی از بازیگران این نمایش با اشاره به علاقه ای که هنرمندان تئاتری را به روی صحنه می کشاند، گفت: هنرمندان تئاتر هیچوقت به خاطر پول وارد صحنه نشده اند و تماما عشق و علاقه در این حرفه مطرح است. حمایتی که نیاز داریم، نه حمایت مالی بلکه توجهی است که عوامل صحنه با انگیزه دریافت آن از سوی مخاطب به روی صحنه می آیند. 
وی افزود: بازیگران از سه نسل تئاتر تبریز در این نمایش نقش آفرینی کرده اند که این موضوع برای گروه بسیار تجربه شیرینی بود. با همه اینکه برخی اعضای گروه بازیگران در طول مدت تمرین تغییر کردند ولی تجربه متفاوت و جذابی بود. 
گفتنی است، «مهدی پور بلاسی» نویسنده نمایشنامه و «احد مبصری» بازنویس متن و کارگردان نمایش هستند و رحیم عباس زاده، ابولفضل جدیری، میثم حبیبی، سمیه وافر، امید پوررضا، یاسین داداشی، سحر سعیدی، امین عنصری و مبین رسول زاده به همراه احد مبصری در این نمایش ایفای نقش می کنند. 
این گزارش حاکی است، نمایش «دیوانه من هوراشیو هستم» از شنبه ۲۶ خرداد۱۴۰۳ تا ده روز در سالن اصلی تئاتر شهر تبریز به روی صحنه خواهد رفت و علاقه مندان می توانند برای تهیه بلیط به سایت ebilit.com مراجعه کنند. 
انتهای پیام/ 
حمایت از تئاتر فقط از جانب رسانه ها و مردم اتفاق می افتد فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   مبين رسول زاده   4 ماه پیش  

ممنونم از آژانس خبری تحلیلی تصر
پژوهشیار