مدیر کانون فرهنگی و تربیتی یاغچیان تبریز خبر داد:

کانون های فرهنگی و تربیتی فرصتی برای مهارت آموزی دانش آموزان در تابستان 

1403/03/20 - 19:42 - کد خبر: 114493 نسخه چاپی

نصر: مدیر کانون فرهنگی و تربیتی یاغچیان تبریز گفت: در استان حدود ۵۱ کانون وجود دارد که به عنوان مکمل اوقات فراغت دانش آموزان بوده و این مجموعه نیز در تمامی حوزه های فرهنگی و ورزشی فعالیت می کند.

به گزارش نصر، پور ترکداری، مدیر کانون فرهنکی و تربیتی یاغچیان تبریز با اشاره به فعالیت های کانون های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش استان گفت: در استان حدود ۵۱ کانون وجود دارد که به عنوان مکمل اوقات فراغت دانش آموزان بوده و این مجموعه نیز در تمامی حوزه های فرهنگی و ورزشی فعالیت می کند.


وی در خصوص رشته های مختلف فعال در این مجموعه افزود: در این مجموعه، تکواندو دختران و پسران، کاراته پسران، حرکات اصلاحی دختران و پسران، شطرنج و تنیس روی میز و انواع ورزش های فکری، آزمایشگاه شیمی، سیاه قلم، خطاطی، خیاطی، موسیقی و انواع کلاس های آموزشی فعال است که همواره با آموزشگاه های آزاد از نظر کیفی در حال رقابت هستیم اما هزینه دریافتی نصف آموزشگاه های آزاد است.


پورترک داری در خصوص شهریه ها و تعداد جلسات این کلاس ها اظهار داشت؛ معمولا در یک ماه حدود ۱۲ جلسه کلاس برگزار می شود که میزان شهریه ها بین ۴۰۰ الی ۵۰۰ تومان است. مثلا در آموزشگاه های آزاد برای کلاس های موسیقی برای نیم ساعت حداقل ۲۰۰ هزار تومان دریافت می کنند در حالی که در کانون های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش برای ۴ جلسه یک ماهه ۵۰۰ هزار تومان شهریه دریافت می شود و با وجود هزینه های کمتر نسبت به آموزشگاه های آزاد از مربیان و مدرسین نامدار و برتر استفاده می شود.


مدیر مجموعه فرهنگی و تربیتی یاغچیان با اشاره به ثبت نام ۱۲۰۰ دانش آموز در سال گذشته تصریح کرد: کلاس ها در دو شیفت برگزار می شود تا دانش آموزان در یادگیری و آموزش دچار مشکل نشوند و حتی برخی مربیان نیز جهت تدریس در مدارس دولتی حضور می یابند.


وی با گلایه از عدم آشنایی والدین از وجود چنین مجموعه های دولتی با هزینه های پایین تر بیان داشت؛ شاید کم لطفی ها در معرفی کانون ها سبب شده است تا دیدگاه خوبی نسبت به کانون ها وجود نداشته باشند. محیط امنی که در کانون ها وجود دارد را نمی توان در هر آموزشگاهی یافت کرد و والدین می توانند به راحتی اعتماد کنند. با وجود اینکه کانون یاغچیان افتخارات بزرگی بدست آورده و خدمات گسترده ای ارائه می کند تاکنون هیچ رسانه ای اشاره ای به این موضوع نداشته و هرگز اطلاعی در خصوص وجود چنین کانون هایی به مردم داده نشده است.


پور ترک داری تصریح کرد ؛ در کانون یاغچیان نفراتی داریم که در رادیو کانون یا پادکست رتبه اول کشور را بدست آوردند و یا مربی خوشنویسی کانون در جشنواره رتبه اول را بدست آورده و در سایر بخش ها همچون طراحی سایت دانش آموزانمان رتبه آورده اند و در تکواندو نیز چند دانش آموز به اردوی تیم ملی دعوت شدند.


پور ترک داری با بیان اینکه هدف از تاسیس چنین کانون هایی کسب مهارت های فردی است، گفت؛ مهارت هایی که در این کانون ها با هزینه های پایین کسب می شود قابل مقایسه نیست و به عنوان مثال ۱۵ نفر از هنرجویان پس از طی دوره ها مزون لباس افتتاح کردند. در این کانون ها آموزش برای بازه سنی ۳ تا افراد بزرگسال صورت می گیرد و والدین دانش اموزان هم می توانند از برخی کلاس ها بهره مند شوند. تابستان نیز بهترین فرصت برای دانش آموزان است تا بتوانند در تعطیلات تابستانی مهارت کسب کنند. نشان دادن موفقیت های این دانش آموزان در رسانه های مختلف سبب خواهد شد دانش آموزان به حضور در چنین دوره هایی ترغیب شوند و بازهم خواهیم توانست رتبه برتر را در شمالغرب کشور بدست آوریم.
انتهای پیام/
 کانون های فرهنگی و تربیتی فرصتی برای مهارت آموزی دانش آموزان در تابستان  حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار