مدیرعامل سازمان همیاری استانداری آذربایجان‌شرقی خبر داد:

کاهش 91 درصدی خام فروشی زمین

1403/03/20 - 14:29 - کد خبر: 114486 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان همیاری استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: 91 درصد خام فروشی زمین کاهش یافته است، و همچنین در مورد آزادسازی اراضی از بابت تغییر مسیر شبکه برقی بود، 370 میلیارد تومان آزادسازی شده است.

به گزارش نصر، مجتبی نورمحمدی، مدیرعامل سازمان همیاری استانداری آذربایجان‌شرقی امروز در سلسله نشست‌های رسانه‌ای رسم خدمت ویژه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: بودجه امسال در سال جاری با یک جهشی روبرو بود به طوریکه در سال‌های گذشته افزایش نرخ بودجه 25 الی 35 درصد بود ولی امسال 120 درصد رشد داشته است. وی با اشاره بر اینکه 400 میلیارد تومان تسویه حساب با تامین اجتماعی داشتیم، گفت: مواردی بود که از 10 سال پیش بدهی داشتیم که در این سه سال احصا و پرداخت شده است. مدیرعامل سازمان همیاری استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر لیست بدهکاری و مطالبات مشخص شده است. وی با بیان اینکه 91 درصد خام فروشی زمین کاهش یافته است، گفت: در مورد آزادسازی اراضی از بابت تغییر مسیر شبکه برقی بود، 370 میلیارد تومان آزادسازی شده است. نورمحمدی ادامه داد: مدیریت هدف‌مند فروش اراضی کارهای بزرگی انجام گرفته است و همچنین در مورد پرونده‌های حقوقی که از سال‌های پیش مانده بود امسال مختومه شده است که تعداد این پرونده‌ها 60 درصد پرونده‌ها را شامل می‌شود. وی به اخذ سند مالکیت نمایشگاه بین‌المللی و چندین سایت دیگر کارهایی انجام گرفته است، گفت: 32 خودروی فعال و سنگین مصوب شده به 83 دستگاه رسیده است که وارد استان شده است.
مدیرعامل سازمان همیاری استانداری آذربایجان‌شرقی بیان داشت: 18 میلیارد درآمد از قبل ماشین‌آلات کسب شده است. وی به احیای کارخانه آسفالت ایلخچی اشاره کرد و گفت: این کارخانه بعد از 13 سال رکود احیا شده است و الان فعالیت می‌کند و همچنین کارخانه آسفالت شبستر نیز اورهال شده است. نورمحمدی ابراز کرد: در کنترل قیمت آسفالت نیز کارهای بزرگی صورت گرفته است. وی به احیای کارخانه‌های بتنی که چندین سال در رکود بود اشاره کرد و گفت: این کارخانه از نو احیا شده است و با ظرفیت کامل در حال تولید است. مدیرعامل سازمان همیاری استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره بر طرح‌های جذب سرمایه‌گذاری، گفت: 330 میلیارد تومان موضوع سرمایه‌گذاری مشارکت داریم که از قبل آن 13 هزار مسکن تولید خواهد شد. وی ابراز کرد: در اخذ سند مالکیت پیست اسکی قوش گلی نیز در حال اجراست که در سریع‌ترین زمان در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت. نورمحمدی گفت: 120 میلیارد تومان خدمات شهری در قالب 51 شهرداری انجام گرفته است. وی ادامه داد: 10 معدن در حال اجراست که خدمات این معادن در قالب همیاری خواهد بود.
انتهای پیام/
کاهش 91 درصدی خام فروشی زمین خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار