مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

جنس بیکاری در آذربایجان شرقی از نوع فارغ التحصیلان دانشگاهی/فعالیت ۴ هزار ۵۵۶ تعاونی در استان

1403/03/17 - 20:30 - کد خبر: 114353 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: بیکاری در آذربایجان شرقی از جنس فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

به گزارش نصر، حسین فتحی در سلسله نشست های رسانه ای رسم خدمت با بیان اینکه مشاغل خانگی پیشروان اقتصاد و کارآفرینی و اشتغال هستند، گفت: در سه سال گذشته  تسهیلات مشاغل خانگی بالغ بر ۴۰۱۰ میلیارد ریال با هدف اشتغالزایی و تحکیم خانواده تخصیص یافته است که رشدی ۱۰۶ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال های قبل دارد.
وی با بیان اینکه در سه سال اخیر بیش از ۲۰ هزار مجوز مشاغل خانگی با اشتغال مستقیم ۱۶هزار و ۵۶۷ نفر ایجاد شده است، افزود: در سه سال اخیر تعداد ۱۳۷ هزار و ۷۹۲ فرصت شغلی ایجاد شده که نسبت به مشابه مدت زمان قبلی(۳۴هزار و ۴۴۸ فرصت شغلی) افزایش چهار برابری داشته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی اضافه کرد: در سال گذشته فرصت شغلی با تحقق ۱۳۱ درصدی استان آذربایجان شرقی جزو استانهای برتر کشور بوده است.
وی با بیان اینکه نرخ بیکاری کشور و استان در ۱۵ سال اخیر به کمترین نرخ بیکاری در سال گذشته رسیده است، اضهار داشت: آذربایجان شرقی در این مدت به غیر سال ۱۳۹۱ در تمامی سالها از متوسط کشوری کمتر بوده و این حامی از فعالیتهای اقتصادی است.
فتحی اضافه کرد: جنس بیکاری آذربایجان شرقی از جنس فارغ التحصیلان دانشگاهی است.
وی در ادامه اشاره به عملکرد اداره کار ،تعاون و رفاه استان در  حوزه روابط کار کرد و گفت: در طول سه سال اخیر ۲۲۶ مورد طرح طبقه بندی در راستای افزایش و بهره وری، امنیت شغلی، مهارت محوری و رفاه و ایجاد انگیزه کارگران ایجاد شده است که نسبت به مشابه قبلی به میزان هشت برابر افزایش یافته است و  در سال ۱۴۰۲ نیز  ۱۰۲ واحد صنعتی طبقه بندی مشاغل انجام شده است.
وی به کاهش ۱۷ درصدی مقرری بیکران بیمه بیکاری اشاره کرد و با بیان اینکه در خردادماه سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۰ هزار و ۶۴۶ نفر مقرری بگیر در استان وجود داشت، گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری تعداد مقرری بگیران ۸ هزار و ۹۱۹ نفر بود که با کاهش ۱۷ درصدی مواجه است.
مدیر کل کار، تعاون و رفاه استان اضافه کرد: در دولت مردمی ۱۷۲۷ نفر از بیمه بیکاری استان کاهش پیدا کرده است.
وی به کاهش کاهش ۳۳ درصدی حوادث ناشی از کار اشاره کرد و گفت: ۷۰۹ نفر حادثه ناشی از کار در استان بود که نسبت به زمان مشابه سال های قبل کاهش داشته است  و این نشان از صیانت در محل کار است.
فتحی در ادامه به افزایش ۸ درصدی تعداد تعاونی های فعال استان اشاره کرد و افزود: تعداد تعاونی ها در سال گذشته به ۴هزار و ۵۵۶ تعاونی رسیده است و افزایش ۶۷ درصدی تسهیلات تعاونی ها شاهد هستیم.
انتهای پیام/
جنس بیکاری در آذربایجان شرقی از نوع فارغ التحصیلان دانشگاهی/فعالیت ۴ هزار ۵۵۶ تعاونی در استان گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار