آیین افتتاح موسسه فرهنگی هنری در تبریز/

چکامه سرخ آذربایجان؛ بزرگترین موسسه فرهنگی هنری تبریز

1403/03/16 - 08:59 - کد خبر: 114203 نسخه چاپی

نصر: تبریز به عنوان شهر هنر پروری که در حوزه تئاتر افتخار آفرین بوده و هست، امروز به همت «یعقوب صدیق جمالی» با موسسه فرهنگی هنری «چکامه سرخ آذربایجان» میزبان اجتماع پرشور هنردوستان و هنرمندان پرافتخار است. 

به گزارش نصر، عصر شنبه، ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ آیین افتتاح موسسه فرهنگی هنری چکامه سرخ آذربایجان با حضور شهردار تبریز، یعقوب هوشیار، سید کاظم زعفرانچیلر، یاسین بجانی ، عضو شورای شهر تبریز ، نعمت پایان قائم مقام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمع کثیری از چهره‌های برجسته هنر آذربایجان برگزار شد. 
«چکامه سرخ آذربایجان» نام موسسه‌ای است که یعقوب صدیق‌جمالی، نویسنده و کارگردان مطرح تئاتر آذربایجان که اخیرا با تئاتر «لیلی و مجنون» در کشور افتخار آفرید، آن را برای انجام فعالیت‌های هنری هنردوستان تبریزی بنا نهاده است.
این موسسه در نوع خود یکی از بزرگترین موسسات هنری و فرهنگی تبریز است که حالا با برگزاری مراسم بازگشایی آن، فعالیت تمامی واحد‌های چکامه سرخ آذربایجان رسما آغاز شد. 
صدیق جمالی را پیش از این با نویسندگی و کارگردانی آثار شاخص و پر‌مخاطبی چون کور اوغلو، بالاجا قارا بالیق و لیلی و مجنون می‌شناختیم که اکنون وی، با تاسیس موسسه فرهنگی هنری چکامه سرخ آذربایجان، در زمینه تولید آثار نمایشی ، طراحی لباس ، عکس و تربیت دانش آموختگان تئاتر و سینما نیز فعالیت خواهد داشت.
انتهای پیام/
چکامه سرخ آذربایجان؛ بزرگترین موسسه فرهنگی هنری تبریز فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار