رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی خبر داد:

ثروتمندسازی ۱۰ روستای ورزقان از محل مسؤولیت‌های اجتماعی مس سونگون

1403/03/12 - 17:48 - کد خبر: 114130 نسخه چاپی

نصر:  رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: ثروتمندسازی ۱۰ روستای شهرستان ورزقان را از محل مسؤولیت‌های اجتماعی شرکت مس سونگون در برنامه ‌داریم.

به گزارش نصر، حیدر فتح‌زاده امروز (۱۲ خرداد ماه) در نشستی با هیأت اندیشه‌ورز استان، اظهار کرد: بنگاه‌های اقتصادی و تولیدکنندگان کوچک معمولاً پس از تولید محصول در انتقال دانش و فناوری، ارتقای کیفی و کمی محصولات، بازاریابی و فروش به‌موقع، تحلیل بازار و رقبا ضعف دارند که باید این ضعف‌ها را برطرف کنیم.
وی بیان کرد: در استان ۲۷۰۷ روستای دارای سکنه وجود دارد که از این تعداد ۵۹۶ روستا کمتر از ۱۰ خانوار جمعیت و ۳۶۴ روستا خالی از سکنه است.
فتح‌زاده با بیان اینکه جمعیت روستاهای استان در سال ۱۴۰۳ یک میلیون و ۱۵۸ هزار و ۴۴۲ نفر برآورد شده است، ادامه داد: آسیب‌پذیری روستاهایی که در نقاط مهاجرفرست واقع شده‌اند رفته‌رفته افزایش می‌یابد، چون به‌تدریج با کاهش جمعیت و در نتیجه، تحلیل نیروی کار مواجه می‌شوند.
وی با اشاره به احداث جاده ۱۰۷ کیلومتری کلاله تا جلفا، این جاده را استراتژیک و در توسعه پهنه ارس بسیار پر اهمیت دانست و افزود: پهنه ارس به طول بیش از ۲۳۵ کیلومتر با کشورهای ارمنستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان هم‌مرز است و دو گمرک با قابلیت صادرات و واردات به این کشورهای همسایه و اوراسیا دارد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، اقداماتی مانند احداث سدهای خداآفرین و قیز قلعه‌سی، توسعه آبیاری نوین در محصولات کشاورزی و ایجاد بیش از ۱۵ ایستگاه پمپاژ آب، امنیت پایدار و اعتماد اجتماعی را نویدبخش شتاب توسعه در این پهنه دانست.
انتهای پیام/
ثروتمندسازی ۱۰ روستای ورزقان از محل مسؤولیت‌های اجتماعی مس سونگون خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار