معاون وزیر صمت:

ظرفیت بالای تولید و صدور خدمات فنی مهندسی از نقاط قوت ایران اسلامی است

1403/03/12 - 15:29 - کد خبر: 114118 نسخه چاپی

نصر: معاون امور معدنی وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: ایران اسلامی امروز دارای ظرفیت بالایی در تولید و صدور خدمات فنی و مهندسی است و این نقطه قوتی برای بخش تولید و صنعت کشور به ویژه استان هایی نظیر آذربایجان غربی محسوب می شود.

به گزارش نصر، رضا محتشمی پور روز شنبه در آیین شهید احیاگر که به مناسبت بزرگداشت یاد آیت الله رییسی در مجموعه تولیدی نورد لوله خاورمیانه برگزار شد، افزود: این واحد تولیدی یکی از ظرفیت های بزرگ در کشور است و علاوه بر ظرفیت فنی قوی که داراست، توانسته در بخش ماشین سازی و صدور خدمات فنی و مهندسی نیز عملکرد مطلوبی داشته باشد.
وی ادامه داد: این مجموعه یکی از گلوگاه‌های مهم در بخش صنعت کشور به شمار می رود که در زمینه تولید لوله های انتقال آب فعالیت خوبی دارد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: هر چند فعالیت تولیدی این مجموعه در شرایط کمبود ورقهای تولیدی در کشور انجام می شود و تامین ورق یکی از کارهایی است که نیاز به تلاش مضاعف دارد، ولی سعی می شود تا با تامین نیازهای این نوع واحدها،کمبودها رفع شود.

۳۳۰ واحد تولیدی و صنعتی آذربایجان غربی در دولت سیزدهم احیا شده است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی هم در این آیین گفت: ۳۳۰واحد تولیدی و صنعتی در استان در دولت سیزدهم احیا و تعیین تکلیف شده است.
جواد کرمی افزود: از این تعداد۱۳۵ واحد معدنی بوده و در کنار آن ۵۹واحدکشاورزی و یک واحد گردشگری نیز تعیین تکلیف شده و چرخه تولید بازگشته اند.
وی ادامه داد: تمامی این اقدامات در نتیجه تلاش های آیت الله رییسی و با پیگیریهای استاندار آذربایجان غربی محقق شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی افزود: یکشنبه حمایت از تولید از مهمترین اقداماتی بود که در استان با ابتکار استاندار آذربایجان غربی آغاز شده است و تا کنون در ۱۱۵ یکشنبه بدون تعطیلی از واحد های تولیدی بازدید و مشکلات آنان بررسی شده است.
کرمی گفت: در قالب یکشنبه های حمایت از تولید از ۲۶۴ واحد بازدید شده و مشکلات آنان مورد بررسی قرار گرفته و واحد لوله نورد خاورمیانه نیز از جمله واحد هایی بود که مشکلات حقوقی آن رفع و در نهایت به چرخه تولید برگشت.
وی افزود: این استان هرچند یک استان کشاورزی معرفی شده است ولی باید گفت بدون بخش صنعت و توسعه آن پیشرفتی حاصل نمی شود.

حمایت دولت از بخش تولید و صنعت موجب رونق آن شده است
صابر پرنیان مدیرکل صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی هم در این آیین گفت: بخش خصوصی ایران بخش قدرتمندی است و حمایت دولت از این بخش باعث شده امروز شاهد بازگشت این واحد به چرخه تولید و رونق صنعت و تولید باشیم.
وی افزود: روحی که رییس جمهور شهید در کالبد بخش اقتصادی دمید، هم اکنون نتیجه داده است و فعالیت مجدد واحد های راکد بیانگر این موضوع است.
مدیرعامل واحد تولیدی نورد لوله خاورمیانه نیز در این زمینه گفت: شرکت تولیدی نورد لوله خاورمیانه در ۳۴ هکتار مساحت با تولید لوله های فولادی برای انتقال آب بعد از یک دوره رکود در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشته است.
مرتضی دهقان درست افزود: احیای این واحد تولیدی در قالب نهضت احیا و به دستور آقای رییسی انجام شد و بعد از عارضه یابی با کمک و پیگیری های استاندار آذربایجان غربی در نهایت در چندین فاز به چرخه تولید بازگشته است .
وی اضافه کرد: این واحد بعد از تکمیل زنجیره های خدمات هم اکنون وارد مناقصات مختلف شده و با ۹۰نفر اشتغال زایی مشغول تولید است.
انتهای پیام/
ظرفیت بالای تولید و صدور خدمات فنی مهندسی از نقاط قوت ایران اسلامی است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار