معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌ غربی خبر داد:

رشد ۱۸ درصدی صادرات کالا از مرزهای آذربایجان‌ غربی

1403/03/09 - 11:54 - کد خبر: 113959 نسخه چاپی

نصر: معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌ غربی گفت: صادرات از مرزهای استان با وجود کاهش صادرات کشور، از نظر وزنی ۱۸ درصد افزایش دارد.

به گزارش نصر، «جواد کرمی» روز سه‌شنبه در حاشیه نخستین جلسه کارگروه توسعه صادرات آذربایجان‌غربی به خبرنگاران افزود: این موضوع بیانگر فعال بودن گمرکات و پایانه‌های استان و انجام صحیح صادرات در این مبادی مرزی است.
وی با اشاره به ثبت مرزنشینان در سامانه مرزنشینی نیز بیان کرد: مقرر شده تا پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام، و ثبت آنان در سامانه برای بهره‌مندی از مزایای مرزنشینی در عرض یکماه محقق شود.
معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: حمایت شهرک‌های صنعتی از توسعه صادرات و شرکت‌های صادرات‌محور نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا این شرکت‌ها مساعدت‌هایی از طرف شرکت شهرک‌های صنعتی دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه واردات کامیون‌های کشنده با پیگیری استاندار آذربایجان‌غربی محقق شده، ادامه داد: مشکلی در مرز سرو ایجاد شده بود که در این جلسه مقرر شد تا دوباره واردات کشنده‌ها از گمرک انجام شود.
ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی هم درباره واردات و صادرات استان اظهار کرد: تعاونی مرزنشینان صادرات خوبی در سال جاری دارد و شاهد افزایش بیش از ۳۷۰ درصدی در این زمینه هستیم.
«خالد جنگجو» با اشاره به صادرات محموله‌های کشاورزی از مرزهای آذربایجان‌غربی، بیان کرد: این مرز نقش مهمی در صادرات محصولات کشاورزی ایفا کرده است و ۲۷۰ دستگاه کامیون، کار صادرات استان را انجام داده‌اند.
آذربایجان‌غربی دارای حدود یکهزار کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه از جمله ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان است.
تبادلات مرزی و ترانزیتی یکی از بزرگترین ظرفیت‌های استان در بهره‌مندی از مزیت مرزی بودن آن به شمار می‌رود.
انتهای پیام/
رشد ۱۸ درصدی صادرات کالا از مرزهای آذربایجان‌ غربی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار