معاون فناوری و نو‌آوری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی مطرح کرد: 

تجاری‌سازی و بازاریابی محصول یک علم است

1403/03/05 - 18:32 - کد خبر: 113558 نسخه چاپی

نصر: معاون فناوری و نو‌آوری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: فناور باید قبل از تولید انبوه محصول به فکر بازار کار باشد و در صورت عدم فروش محصول به فکر تغییر آن باشد تا از شکست پروژه جلوگیری شود

به گزارش نصر، مهدی زینالی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نصر گفت: در سال ۱۴۰۲ یک فراخوان با موضوع کار‌گزاری تجاری‌سازی برگزار شد که شرکت‌های علاقه‌مند با همکاری پارک علم و فناوری در این فراخوان شرکت کردند و برخی از شرکت‌ها ارزیابی شدند، در انتها سه شرکت انتخاب شد با این اقدام کارگزار تجاری‌سازی را با شرکت‌های دانش بنیان ارتباط دادیم و پارک علم فناوری سهم سود خود را صفر اعلام کرد اما به شرطی که کارگزار تا قبل از فروش محصول هیچ سودی از شرکت دانش‌بنیان نخواهد و بعد از فروش محصول به صورت توافقی سود سهام خود را درخواست کند که کمک بسزایی در فروش محصول دارد.
معاون فناوری و نو‌آوری پارک علم و فناوری استان ادامه داد: در انتهای هر سال کارگزاران تجاری‌ساز‌ ارزیابی می‌شوند و برحسب محصول فروخته شده رده‌بندی می شوند و با سال بعد با شرکت‌های بیشتری قرارداد می بندند.
زینالی گفت: یکی از مهمترین وظایف پارک علم و فناوری ایجاد بازار فروش است زیرا در بخش فناوری هیچ مشکلی در خصوص تولید محصول با قیمت تمام شده مناسب وجود ندارد.
وی با اشاره به میزان رشد شرکت‌های دانش بنیان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته بیان کرد: در سال گذشته تعداد شرکت‌های دانش بنیان ۱۱۵ بود که به همت شرکت‌های فناور، این تعداد افزایش ۳۵ درصدی داشت.
معاون فناوری و نو‌آوری پارک علم و فناوری استان اذعان داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان با ایجاد زیرساخت لازم به‌منظور بهره‌برداری از توانمندی‌های فنی و تخصصی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی توانسته‌اند در سال ۱۴۰۲ ضمن تحقق رشد ۳۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱، امکان اشتغال نیز فراهم کنند.
زینالی از دیگر موضوعات مهم خود به شتاب‌دهی شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: برخی شرکت‌ها با ارائه پروژه‌های خود مستقیما رد می‌شوند و برخی‌ها به دلیل استعداد و توانایی با راهنمایی‌های درست در مسیر درست قرار می‌گیرند و حتی گاها با وجود توانایی و مهارت در ساخت پروژه با مشکل عدم بازار فروش مواجه می‌شود و امکان‌سنجی برای پروژه صورت نگرفته است و برای حل این معضل باید از شتاب دهنده‌ها استفاده شود و وظیفه ارزیابی و راهنمایی شرکت‌های دانش‌بنیان را برعهده بگیرند. 
معاون فناوري و نوآوري پارك علم و فناوري در پایان اظهار داشت: ‌امید است شرکت‌ها پس از با دستیابی به این موفقیت، با استفاده از امکانات و فضای دانش‌بنیان، با محدودیت‌ها و چالش‌های کمتری به منظور توسعه‌ایده و محصولات جدید روبرو شود و محصولات و خدمات بیشتری را در حوزه تخصصی خود به سازمان‌ها و مردم عزیز ایران ارا‌ئه دهد.
انتهای پیام/
تجاری‌سازی و بازاریابی محصول یک علم است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار