یادداشت نصر/

پیام روشن مردم آذربایجان در انتخابات

1403/02/26 - 19:48 - کد خبر: 113217 نسخه چاپی

نصر: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه گذشته به پایان رسید و مردم آذربایجان شرقی منتخبان جدید خود را راهی پارلمان کردند.

به گزارش نصر، انتخابات دور جدید مجلس شورای اسلامی در حالی برگزار شد که فضای سیاسی و انتخاباتی کشور با رد صلاحیت برخی چهره های مهم سیاسی توسط هیات نظارت بر انتخابات و شورای نگهبان، چندان گرم نشد و مشارکت نه چندان بالای مردم در انتخابات بخصوص در دور دوم، موید این روند نامطلوب و حاوی پیام هایی نیز بود.
آذربایجان شرقی 13 حوزه انتخابیه و 19 نماینده در مجلس دارد و مردم در انتخاباتی که گذشت، با رای خود 14 نماینده از 19 نماینده مجلس فعلی را تغییر دادند؛ البته احمد علیرضا بیگی نماینده فعلی تبریز، آذرشهر و اسکو به دلیل عدم احراز صلاحیتش توسط شورای نگهبان در انتخابات حضور نداشت.
اما مردم آذربایجان شرقی با حضور در پای صندوق های رای پیام تغییر خود را اعلام کردند و از میان کاندیداهای موجود رای به افرادی میانه¬رو و خوش سابقه دادند. همچنین 9 نفر از 19 نماینده منتخب استان را افراد جدید شکل می دهند که جملگی جزو کاندیداهای میانه¬رو و مستقل هستند، به طوری که کارشناسان سیاسی پیش بینی می کنند نمایندگان منتخب آذربایجان شرقی در مجلس آینده بدنه اصلی فراکسیون مستقلین را تشکیل خواهند داد.
مردم آذربایجان شرقی به وسیله صندوق رای، رویکرد و تمایل خود را به میانه¬روی و دوری از دوقطبی سازی های صوری سیاسی را نشان دادند و این وظیفه نمایندگان منتخب و مدیریت استان را در دوره پیش رو سنگین تر خواهد کرد.
مردم آذربایجان انتظار دارند منتخبان دوره جدید مجلس به عنوان نمایندگان آذربایجان شرقی، علاوه بر دید وسیع ملی در مسائل کلان کشور و تلاش برای قانون گذاری مصلحانه، با همت جمعی و همگرایی مسائل راهبردی زیست محیطی و اقتصادی استان را حل کنند. بحران دریاچه ارومیه و آلودگی های زیست محیطی، بازگشت استان به تراز اول اقتصاد کشور، حل مشکلات پیش روی تشکیل و توسعه شرکت مس سونگون آذربایجان، تکمیل زیرساخت های راه آهن و صنعت ترانزیت منطقه شمالغرب، توسعه صنعت گردشگری و توجه ویژه به زبان، فرهنگ و ادب آذربایجان از جمله مطالبات مهم و راهبردی مردم آذربایجان است.
انتهای پیام/
پیام روشن مردم آذربایجان در انتخابات نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار