فرماندار هشترود خبر داد:

تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در هشترود

1403/02/26 - 15:43 - کد خبر: 113202 نسخه چاپی

نصر: فرماندار هشترود گفت: الحاق ۱۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر هشترود نهایی شده و طرح مسکن ملی، اهدای زمین برای جوانان و خانواده‌های فرزندآوری در این محدوده اجرا می‌شود.

به گزارش نصر، «فرید قشلاقی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان که با محوریت هفته ملی جوانی جمعیت تشکیل شد، به خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه در برخی از روستاهای شهرستان با کمبود زمین برای احداث مسکن مواجه هستیم و بر همین اساس الحاق اراضی به محدوده روستاها نیز ضروری است.
وی بررسی الحاق اراضی به محدوده روستاهای شهرستان با هدف اجرای طرح نهضت ملی مسکن را خواستار شد و ادامه داد: دولت برای احداث مسکن جوانان عزم جدی دارد و جوانان نیز در امر ازدواج باید از باورهای غلط دوری کنند.
فرماندار هشترود افزود: فرهنگ ازدواج و کار در بین جوانان تبیین شود و بانک‌ها نیز برای پرداخت وام ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان بیش از پیش همت کنند.
«قشلاقی» این را هم مورد تاکید قرار داد که هرگونه به‌کارگیری اتباع غیرمجاز افغانی در کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و باغات این شهرستان ممنوع است و برخورد قانونی و جریمه سنگین در انتظار متخلفان خواهد بود.
فرماندار هشترود همچنین در این جلسه از اداره نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی خواست هرچه زودتر سالن ورزشی دهستان ذوالبین با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی را تکمیل کند تا جوانان منطقه سهندآباد از زیرساخت ورزشی لازم برخوردار شوند.
«مهدی پورصادق» شهردار هشترود نیز بیان کرد: شهر هشترود پیش از این ۵۲۰ هکتار مساحت داشت و با الحاق این ۱۵۰ هکتار، بیش از دو هزار قطعه زمین به ظرفیت ساخت مسکن در شهر اضافه شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۸۰ پروانه ساختمانی صادر شده بود، افزود: احداث مسکن در شهر هشترود به واسطه مسیرگشایی‌های اخیر همچون ۱۸ متری چایکنار و فرهنگیان رو به رشد است.
«پورصادق» با تاکید بر اینکه این مسیرگشایی‌ها طی چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: به زودی احداث زیرگذر شهید بهشتی نیز آغاز می‌شود که در تسهیل تردد موثر خواهد بود.
به گفته وی بودجه سال جاری شهرداری هشترود ۸۵۵ میلیارد ریال بوده و ۶۶ درصد آن عمرانی است و ۷۰ درصد از بودجه عمرانی نیز در بخش تسهیل تردد و مسیرگشایی صرف می‌شود.
«پورصادق» این را هم بیان کرد که پروژه پارک شهر هشترود با ۲۶۰ میلیارد ریال برآورد هزینه در مرحله نخست، به زودی کلنگ‌زنی شده و از طریق سازمان همیاری شهرداری‌های استان احداث می‌شود تا فضای لازم برای اوقات فراغت جوان در شهر فراهم شود.
به گزارش ایرنا شهرستان هشترود در جنوب‌شرقی شهر تبریز و غرب شهر میانه قرار دارد و دارای دو شهر هشترود و نظرکهریزی و دو بخش مرکزی و نظرکهریزی است.
گفتنی است نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین و مردمی‌ترین طرح‌های دولت سیزدهم با هدف تامین مسکن مورد نیاز جوانان و خانوارهای فاقد مسکن اجرا شده و امیدواری‌ها برای خانه‌دار شدن را افزایش داده است.
اکنون دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در حال ساخت است و تلاش‌ها برای آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن در جای جای کشورمان ادامه دارد.
انتهای پیام/
تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در هشترود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار