اطلاع رسانی؛

در صرافی ایرانی معامله کنیم یا خارجی؟| معرفی کوینکس

1403/02/25 - 17:35 - کد خبر: 113136 نسخه چاپی

نصر: در دهه گذشته، بازار ارزهای دیجیتال به یکی از پررنگ‌ترین و پویاترین بازارهای مالی جهان تبدیل شده است. با افزایش روزافزون استفاده‌ی مردم از فناوری‌های دیجیتال، ارزهای دیجیتال نیز به عنوان یک روش جدید برای انتقال و ذخیره دارایی‌ها و پرداخت‌ها پدیدار شده‌اند.

به گزارش نصر، این ارزها، با استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین، به صورت غیرمتمرکز و بدون واسطه عمل می‌کنند، که این امر امکان انتقال سریع، ارزان و امن را فراهم می‌کند.
اهمیت انتخاب صرافی در بازار ارزهای دیجیتال بسیار بالاست. زیرا صرافی‌ها مکانی هستند که کاربران ارزهای دیجیتال می‌توانند خرید و فروش و معاملات خود را انجام دهند.
برخی از کاربران در صرافی‌های ایرانی مشغول به فعالیت هستند و برخی دیگر ممکن است یک صرافی خارجی با امکانات بهتر و پیشرفته‌تر از جمله صرافی کوینکس را بستری برای معاملات خود انتخاب کند.
در‌واقع سوال هر معامله‌گر که در بدو ورود به این دنیای مالی قرار دارد، احتمالا این است که صرافی‌های ایرانی بهترند یا خارجی؟ کدام یک امکانات بیشتری دارد و متناسب با نیازهای یک کاربر است؟ این مبحث نیازمند بررسی ویژگی‌ها و امکانات هر یک از صرافی‌هاست که در نهایت به ما کمک می‌کند پاسخ این سوال را بیابیم.

صرافی‌های ارز دیجیتال چه خدماتی ارائه می‌دهند؟
اصلی‌ترین خدمات یک صرافی ارز دیجیتال در خرید و فروش رمز‌ارزها خلاصه می‌شود. برخی از صرافی‌ها دارای کیف پول‌های اختصاصی نیز هستند که به کاربر امکان می‌دهند تا ارزهای خود را در بستر صرافی نگهداری کنند.
برخی از صرافی‌ها امکان مبادله مستقیم میان کاربران (P2P) را فراهم می‌کنند و کاربران می‌توانند از این طریق بدون واسطه معاملات خود را انجام دهند.
برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال برای بالا بردن امنیت حساب کاربر، از خدمات امنیتی همچون احراز هویت دو مرحله‌ای و نگهداری رمزارزها در کیف پول‌های امن استفاده می‌کنند تا امنیت معاملات و سرمایه کاربران را تضمین کنند.
وجود یک تیم پشتیبانی قوی در یک صرافی، از جمله خدماتی است که به بهبود تجربه کاربری کمک می‌کند مانند صرافی کوینکس. معمولا صرافی‌ها از روش‌های مختلف مانند چت آنلاین، تیکت، تلگرام، ایمیل و … پشتیبانی می‌کنند و کاربران می‌توانند از طریق آن‌ها با تیم پشتیبانی ارتباط برقرار کرده و پاسخ سوال‌های خود را دریافت نمایند.

تفاوت‌های صرافی ایرانی و خارجی
صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی از لحاظ امکانات و خدمات ممکن است تفاوت‌های زیادی داشته باشند، که در زیر به برخی از این تفاوت‌ها اشاره می‌کنیم:
امکانات معاملاتی: صرافی‌های خارجی معمولاً به کاربران خود امکانات متنوعی را ارائه می‌دهند، از جمله معاملات با ارزهای مختلف، مبادلات مارجین (Margin Trading)، معاملات با قراردادهای معاملاتی آتی (Futures Contracts) و معامله با دارایی‌های دیگر مانند ارزهای معمولی و سهام. در حالی که صرافی‌های ایرانی به دلیل محدودیت‌های قانونی ممکن است به معاملات ساده‌تر محدود باشند.
پشتیبانی گسترده از رمزارزها: صرافی‌های خارجی معمولاً امکان معامله با ارزهای دیجیتال مختلف را فراهم می‌کنند، در حالی که صرافی‌های ایرانی ممکن است تنها امکان معامله با ارزهای محلی یا معدودی از ارزهای دیجیتال را فراهم کنند.
امکانات مالی و بانکی: برخی از صرافی‌های خارجی امکانات بانکی مانند واریز و برداشت پول به راحتی ارائه می‌دهند، در حالی که برای کاربران ایرانی این امر ممکن است با محدودیت‌هایی همراه باشد.
احراز هویت و امنیت: صرافی‌های خارجی معمولاً به کاربران خود امکانات احراز هویت پیشرفته‌تر و امنیتی بیشتری ارائه می‌دهند، از جمله احراز هویت دو مرحله‌ای، استفاده از تکنولوژی‌های رمزنگاری پیشرفته و نگهداری ارزهای دیجیتال در کیف پول‌های سرد (Cold Wallets).
قوانین و مقررات: صرافی‌های ایرانی باید با قوانین و مقررات محلی تطابق داشته باشند و ممکن است تحت نظر مراجع نظارتی محلی قرار گیرند، در حالی که صرافی‌های خارجی ممکن است تحت قوانین و مقررات دیگری فعالیت کنند.

آیا کاربران ایرانی مجاز به استفاده از صرافی‌های خارجی هستند؟
با توجه به محدودیت‌های صرافی‌های ایرانی و امکانات آن، کاربران ایرانی بیشتر تمایل دارند تا در صرافی‌های خارجی فعالیت کنند اما در این مورد نیز چالشی پیش‌روی آن‌هاست. درواقع بسیاری از صرافی‌های خارجی به‌دلیل وجود تحریم‌ها، فعالیت کاربران ایرانی را در صرافی‌هایشان ممنوع می‌دانند. با این وجود هنوز برخی از صرافی‌های معتبر خارجی، همکاری خود را با ایرانیان قطع نکرده‌اند و در حال ارائه خدمات به هموطنان ما هستند.
نکته‌ای که کاربران باید در هنگام استفاده از صرافی‌های خارجی به آن دقت کنند، این است که به‌دلیل قوانین فیلترینگ، باید از VPN با IP ثابت استفاده کنند تا در دسترسی به حساب مشکل نداشته باشند.

کدام صرافی خارجی برای فعالیت کاربران ایرانی بهتر است؟
صرافی کوینکس از جمله صرافی‌های خارجی است که همچنان به کاربران ایرانی خدمات و امکانات متنوعی را ارائه می‌کند و معامله‌گران ایرانی به‌راحتی می‌توانند در این صرافی فعالیت کنند.

این صرافی در سال ۲۰۱۷ در هنگ کنک تاسیس شد. کوینکس به بیش از ۱۰۰ کشور در سراسر دنیا خدمات ارائه می‌کند و همچنین از ۱۶ زبان مختلف از جمله زبان فارسی پشتیبانی می‌کند که یک مزیت عالی برای فارسی‌زبانان است.
صرافی کوینکس از لحاظ اعتبار در سطح بالایی قرار دارد به‌طوریکه رتبه ۶۶ سایت مرجع کوین مارکت کپ را از آن خود کرده است. قرار گرفتن نام کوینکس در لیست کوین مارکت کپ به اعتبار آن می‌افزاید.
میانگین بازدید ماهیانه این صرافی ۱.۸ میلیون است که میزان مناسبی است. صرافی کوینکس با حجم معاملات ۳۱ میلیون دلار در روز، در وضعیت خوبی از نقدینگی قرار دارد.
خوشبختانه فرآیند احراز هویت در این صرافی اجباری نیست و کاربران می‌توانند بدون تکمیل این مراحل در صرافی خرید و فروش کنند.

خلاصه مطلب
یکی از دغدغه‌های کاربران ایرانی در هنگام انتخاب صرافی برای ورود به دنیای کریپتو، انتخاب میان صرافی‌های ایرانی و خارجی است. با توجه به امکانات متنوع و پیشرفته‌ صرافی‌های خارجی، معمولا کاربران ایرانی ترجیح می‌دهند در صرافی‌های خارجی فعالیت کنند. یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی که به کاربران ایرانی نیز خدمات ارائه می‌کنند، صرافی کوینکس است.
انتهای پیام/
در صرافی ایرانی معامله کنیم یا خارجی؟| معرفی کوینکس نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار