معاون دانشگاه تبریز:

زمین‌های مسکن دانشگاهیان دانشگاه تبریز طرح مصوب ندارند

1403/02/25 - 09:58 - کد خبر: 113080 نسخه چاپی

نصر: معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز اعلام کرد: زمین‌های مسکن دانشگاهیان دانشگاه تبریز طرح مصوب ندارند و این دانشگاه نیز همانند دانشگاه‌های دیگر برای تأمین مسکن دانشگاهیان اقدام کرده است.

به گزارش نصر، صمد حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر اینکه هیچ نوع فروش زمین در منطقه یاد شده که از سوی عده ای مطرح می شود، وجود ندارد، گفت: تهاتر در نظر گرفته شده از طریق مراجع قانونی و وفق تفاهم نامه بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مسکن و شهرسازی به انجام می رسد.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز با رد شبهات مطرح شده در روزهای اخیر اظهار کرد: زمین‌های مسکن دانشگاهیان دانشگاه تبریز کاربری آموزش عالی دارد.
سید صمد حسینی در خصوص طرح مسکن دانشگاهیان گفت: زمین های یاد شده توسط تیم های کارشناسی و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه کارشناسان وزارت مسکن و شهرسازی به دقت مورد بررسی قرار گرفته و خاک آن جزو خاک های درجه چهار و غیر قابل کشت و زرع است.
وی همچنین با اشاره به قانون جهش تولید مسکن، یکی از قانون‌های مترقی دولت سیزدهم است، ادامه داد: در راستای این قانون، توافقنامه‌ای بین وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و راه و شهرسازی به امضاء رسیده و محتوای این توافق‌نامه، تأمین مسکن برای دانشگاهیان، نخبگان و پژوهشگران کشور بوده که مورد تأکید ریاست جمهوری نیز است.
حسینی با بیان اینکه مجتمع مسکونی دانشگاهیان تبریز بر اساس دستور صریح رییس جمهور مبنی بر تامین مسکن دانشگاهیان و قانون مربوط به آن اجرایی خواهد شد، ادامه داد: مسکن دانشگاهیان یکی از نیازهای اصلی و اساسی است که سال ها در این خصوص غفلت شده است که با نگرش مطلوب دولت سیزدهم شاهد گشایش هایی در این خصوص خواهیم بود.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز همچنین یادآور شد: براساس این توافق‌نامه، دانشگاه‌ها و ادارات کل راه و شهرسازی موظف و مکلف شدند تا از بین زمین‌هایی که در آن‌ها طرح مصوب وجود ندارد، به تشخیص وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشخص و با مساعدت ادارات کل راه و شهرسازی انتقال سند و سایر کارهای قانونی انجام شود.
حسینی افزود: در راستای این قانون که از سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی است، دانشگاه تبریز نیز مانند دانشگاه‌های دیگر برای تأمین مسکن دانشگاهیان و نخبگان اقدام و زمین‌هایی که طرح مصوب ندارند، اقدام خواهد کرد.
وی تاکید کرد: برخلاف شبهات مطرح شده اخیر، این زمین‌ها دارای کاربری آموزش عالی بوده و دانشگاه تبریز به تمامی قوانین و مقررات قید شده در توافقنامه عمل کرده و انتظار ما از مسئولین محترم شهر و به خصوص اداره‌ کل راه و شهرسازی استان این است که عملیات ساخت مسکن دانشگاهیان به زودی آغاز شده و به سرانجام برسد.
به گزارش ایرنا، موضوع تغییر کاربری اراضی ۳۴ هکتاری خلعت پوشان در روزهای گذشته بازتاب وسیع در محافل عمومی، تخصصی و فضای مجازی داشته است و برخی از صاحب نظران معتقدند هر گونه ایجاد تغییرات در این اراضی به ضرر منافع و مصالح عمومی بوده و منجر به تخریب محیط زیست و از بین رفتن خاک می شود.
انتهای پیام/
زمین‌های مسکن دانشگاهیان دانشگاه تبریز طرح مصوب ندارند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار