استاندار آذربایجان شرقی:

دانش آموزان و دانشجویان افق دیدشان را گسترش دهند

1403/02/22 - 14:35 - کد خبر: 112885 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: افق‌های دید و آرمان‌های بلند در بین دانش آموزان و دانشجویان کم بوده و باید رشد یابد زیرا این‌که می‌گویند آن‌ها، آینده سازان کشور هستند، فقط حرف نیست بلکه واقعیت دارد.

به گزارش نصر، مالک رحمتی روز شنبه در دیدار فعالان ورزشی، دانشجویی، دانش آموزی، قرآنی و رسانه‌ای دختر تبریز به مناسبت دهه کرامت و روز دختر با وی، با اشاره به دغدغه‌های مطرح شده در این جلسه، افزود: برخی موارد پیچیدگی ندارند بلکه نیازمند تغییر رویکرد در استان هستند و همه باید پای کار بیایند تا بتوانیم با تغییر نگاه‌ها، برخی مشکلات را حل کنیم.
وی خطاب به دختران حاضر در جلسه، ادامه داد: باید قدر خود را در رسیدن به قله‌های پیشرفت بدانید چرا که مسیر رسیدن انسان به آرمان‌ها و اهداف خود از سختی‌های عبور می‌کند.
رحمتی با بیان اینکه هر موفقیتی، نیازمند برنامه ریزی، تلاش، کوشش و تحمل سختی‌ها است و دختر یا پسر فرقی ندارد، اظهارکرد: جوانان ما اگر به خود ایمان داشته باشند، می‌توانند ایده‌های خود را عملیاتی سازند.
وی گفت: اگر اهداف و آرمان‌های بلند را به معنای واقعی کلمه در ذهن خود به وجود آوریم، به طور قطع به اهداف خود خواهیم رسید.
رحمتی ادامه داد: مطالب گفته شده در این جلسه، دسته بندی شده و به ادارات کل مربوطه در قالب نامه منعکس می‌شود و بنده موارد مطرح شده و مشکلات و دغدغه‌های دختران در عرصه‌های مختلف را مطالبه خواهم کرد.
وی با اشاره به زندگی حضرت خدیجه(س)، حضرت فاطمه(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) و تاثیرگذاری این بانوان گرانقدر اسلام در حفظ و انتقال معارف اسلام، گفت: امروز اگر دم از علم و تمدن و پیشرفت‌های علمی و پژوهشی می‌زنیم، مدیون سفر تاریخی امام رضا(ع) به ایران هستیم که سیری از دانشمندان و بزرگان را به سمت کشور ما ساری و جاری ساختند.
وی خاطرنشان کرد: همه ما می‌توانیم از این الگوها استفاده کنیم و به آرمان‌های بزرگ دست یابیم البته نیازمند برنامه ریزی و تلاش هستیم.
استاندار آذربایجان شرقی خطاب به دختران حاضر در جلسه، اظهار کرد: اگر امروز شما موفقیتی دارید، به خاطر تلاش و اراده‌ و الگوهایی است که دنباله روی آن‌ها بوده‌اید و امروز در شرایط فعلی جامعه، وظیفه شما بسیار سنگین تر است.
وی با بیان این‌که اگر خود بانوان دست به کار شوند و آسیب‌ها و چالش‌ها را مدیریت کنند، بسیار اثرگذارتر خواهد بود، گفت: امروز بانوان در مسئولیت‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی در حال فعالیت هستند اما مطالبه صحیحی است که نیازمند بهره مندی بیشتر از ظرفیت بانوان در مسئولیت‌ها و امور مختلف بوده و باید بیش از پیش از ظرفیت آن‌ها کمک بگیریم.
انتهای پیام/
دانش آموزان و دانشجویان افق دیدشان را گسترش دهند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار