خبر/

تجمع دانشگاهیان تبریز در محکومیت ترور سردار سلیمانی

1398/10/14 - 15:46 - کد خبر: 11177 نسخه چاپی

نصر: جمعی از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه تبریز بعد از قرائت نماز ظهر امروز با تجمع در مقابل مسجد این مرکز دانشگاهی، ترور سردار سلیمانی را محکوم کرند و در سوگ او شعارهایی سر دادند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، دانشجویان شرکت کننده در این تجمع، با سر دادن شعارهای "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل" و "الله اکبر"، اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و همراهانش را محکوم کردند و با مشت‌های گره کرده خود خواستار اجماع جهانی علیه جنایتکاری‌های آمریکا در نقض حقوق ملت‌ها شدند.
آنان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین "انتقام، انتقام"، "ملت ما می‌دهد اکنون، پیام تسلیت ای رهبر والامقام"، "حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست"  و "ذوالفقار رهبر، شهادتت مبارک" در سوگ سردار رشید جبهه مقاومت، به پا ایستاده و آمادگی خود را جهت ادامه راه این شهید والامقام اعلام کردند.
رئیس دانشگاه تبریز در این تجمع با بیان این‌که شهادت سردار یک اتفاق تصادفی نبوده بلکه حاصل سال‌ها نقشه و حیله دشمن بود، گفت: تفکر و اندیشه سردار سلیمانی در جوامع مختلف ریشه دوانیده و در این راستا نیز جامعه دانشگاهیان تبریز با محکوم کردن این حرکت تروریستی مستقیم آمریکا خواستار ادامه راه شهید سردار سلیمانی هستند.
میررضا مجیدی، با اشاره به گفته‌ شهید مطهری مبنی بر اینکه « شهادت، تزریق خون در بستر جامعه بوده و جامعه را در مسیر درست قرار می‌دهد، افزود: انتخاب مسیر شهادت به دست خود انسان است و سردار سلیمانی سال‌ها در جبهه مقاومت مبارزه کرده و اندیشه‌ای نو را مطرح کرد که در نهایت به شهادت انجامید.
وی اظهار داشت: جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و همرزمانش موج عظیمی از نفرت از آمریکا، رژیم صهیونیستی و همپیمانش در دل‌های مسلمانان و مردم ایران ایجاد کرده است. 
رئیس دانشگاه تبریز با بیان این‌که اندیشه‌ سردار سلیمانی در تاریخ ماندگار است، گفت: این شهید در راستای اسلام ناب محمدی گام برداشته و در این راه نیز به شهادت رسید.
مجیدی، ادامه داد: دشمنان با ایجاد اسلام طالبانی و داعشی و وارونه نشان دادن اسلام به دنبال ضربه زدن به اسلام ناب محمدی بودند ولی در این راه با تلاش نیروهای سپاه قدس در ایران و حشد الشعبی در عراق با شکست مواجه شدند.
دانشگاه تبریز به عنوان مهم ترین و  قدیمی ترین مرکز دانشگاهی شمال غرب کشور  همواره پیشگام حرکت های خودجوش و مردمی در رویدادهای مرتبط با انقلاب و نظام است.
بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله تروریستی هوایی آمریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی، حضرت ‌آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد؛ همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

انتهای پیام/
تجمع دانشگاهیان تبریز در محکومیت ترور سردار سلیمانی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار