رییس هیات اسکی استان زنجان؛

پیست اسکی پاپایی زنجان راه اندازی شد

1398/10/12 - 13:45 - کد خبر: 11034 نسخه چاپی

نصر: رییس هیات اسکی استان زنجان گفت: با به زمین نشستن برف در منطقه پاپایی شهرستان زنجان، پیست اسکی پاپایی زنجان آماده برای اسکی شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، رضا اژدری، امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: امروز (۱۲ دی ماه) کلاس آموزشی برای اسکی‌ بازان مبتدی در پیست پاپایی زنجان، آغاز شده است اما قسمت اصلی پیست برای فعالیت ورزشکاران اسکی‌باز آموزش دیده و حرفه‌ای به رغم انجام عملیات برف‌کوبی، هنوز برای اسکی آماده نیست و منتظر بارش برف به ارتفاع ۱۰ سانتیمتر هستیم.  
تصریح کرد: بنابر اعلام هواشناسی، با نفوذ سامانه بارشی به منطقه از اواخر وقت روز جمعه /۱۳ دی ماه/ تا روز یکشنبه (۱۵ دی ماه) بارش برف را خواهیم داشت که به حتم ارتفاعات پاپایی نیز از این موهبت و نعمت الهی برخوردار خواهد شد.
اژدری یادآور شد: جمعه( یک آذر ماه) هرچند اسکی بازی در قسمت اصلی این پیست به دلیل شکسته شدن سطح برف، میسر نشد اما قسمت پیست مبتدی برای برگزاری کلاس آموزشی آماده شد.      
وی اظهار داشت: ۱۲ نفر اعم از کودک و بزرگسال به صورت مبتدی در نخستین جلسه از آموزش اسکی در پیست پاپایی زنجان شرکت داشتند که این افراد به مدت قریب پنج ساعت، آموزش‌های لازم را زیر نظر مربیان مجرب و توانمند گذراندند.  
اژدری افزود: آمار اسکی بازان این استان قریب دو هزار و ۳۲۰ نفر است که ۴۳ درصد آنان زن هستند و مابقی را نیز مردان تشکیل می‌دهد و اما تعداد ورزشکاران اسکی در این استان به صورت غیررسمی بیشتر از این میزان است.
وی یادآورشد: بطور معمول، اسکی بازی در این پیست از دی ماه انجام می‌شود اما بارش برف در آخرین روزهای آبان ماه امسال باعث شد تا این مکان پوشیده از برف شود.
پیست پاپایی زنجان در قسمت جنوب غربی و ۲۵ کیلومتری شهر زنجان واقع شده و به دلیل کوهستانی و برف‌گیر بودن منطقه، گردنه پاپایی بطور معمول با بارش برف و وقوع کولاک مواجه می‌شود که به همین علت اغلب اوقات تردد وسایط نقلیه با زنجیرچرخ انجام می‌گیرد.
پیست پاپایی زنجان به عنوان تنها پیست اسکی این استان از مناطق دیدنی و زیبای زمستانی این استان است که همه ساله با بارش نخستین برف، پذیرای خیل عظیم اسکی بازان می‌شود.  
این پیست که فاصله مسافتی چندانی نیز با شهر زنجان ندارد چهارمین پیست قدیمی کشور است و امید است مسئولان، به این رشته ورزشی زنجان که نشاط آفرین بوده و علاقه مندان زیادی را نیز به سوی خود جلب و جذب کرده، توجه خاص و ویژه‌ای داشته باشند.  
قدمت ورزش اسکی در زنجان به بیش از ۶۰ سال می‌رسد و هیات این رشته ورزشی مفرح و شادی بخش زنجان تقریبا از سال ۴۶ شکل گرفته و طی این مدت نیز توانسته علاقه مندان زیادی را به سوی خود جذب کند.
انتهای پیام/
پیست اسکی پاپایی زنجان راه اندازی شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار