معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

نقش فرهنگ ایثار در کاهش آسیب های اجتماعی/ حمایت دولتی از طرح های  نخبگان شاهد و ایثارگر

1402/12/22 - 14:28 - کد خبر: 110198 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت:متاسفانه امروز با آسیب های عدیدۀ اجتماعی مواجه هستیم، اگر فرهنگ ایثار و فداکاری را در جامعه حفظ و گسترش دهیم، می توانیم بر این آسیب ها غلبه کنیم. 

به گزارش نصر، تراب محمدی در همایش سرآمدان شاهد و ایثارگر آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت نخبگان ایثارگر و شاهد به ویژه متخصصان حوزه های جامعه شناسی و روانشناسی در تدوین برنامه‌های مرتبط با کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: آمادۀ دریافت طرح های نخبگان شاهد و ایثارگر در زمینه های مختلف هستیم و به واسطه حمایت دولت و وزارت کشور، 6 هزار میلیارد تومان اعتبار بابت تامین بودجۀ طرح ها و پروژه در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه جامعه پویا و زنده باشد قطعا همزاد شهدا است، افزود: اگر انسانی بخواهد عزیز باشد، باید در مسیر شهدا قدم بردارد و خودباوری یکی از درس های مهمی است که از انقلاب اسلامی گرفته ایم و این خودباوری نیز ایجاد نمی شود مگر این که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه حاکم باشد.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در پشت بسیاری از درخشش های نظام جمهوری اسلامی، ایثارگرانی قرار دارند که با نقش آفرینی خود، ایران را به کشوری موفق در عرصه هایی مثل امنیتی، نظامی و فناوری تبدیل کرده اند، ادامه داد: برنامۀ مهم انتخابات 11 اسفند در فضای کاملاً امن و بدون تهدیدات امنیتی برگزار شد و این توفیق در سایۀ ایثار انسان هایی به دست آمد که از خانواده و زندگی خود گذشتند تا امنیتِ انتخاباتی به ارمغان بیاید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت کانون گرم خانواده در رفع چالش های ذهنی جوانان اشاره کرد و گفت: خانواده سنتی از میان رفته است و رسانه بجای فرصت به تهدید تبدیل شده است و سرگرمی اعضای خانواده با گوشی های هوشمند سبب شده کانون گرم خانواده از میان برود.
تراب محمدی اضافه کرد:  متاسفانه امروز با آسیب های عدیدۀ اجتماعی مواجه هستیم  که سلامت روحی و روانی افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان را تهدید می کند اما اگر دست به دست هم داده و فرهنگ ایثار و فداکاری را در جامعه حفظ و گسترش دهیم، می توانیم بر این آسیب ها غلبه کنیم.
وی از وابستگی به تلفن همراه و فضای مجازی به عنوان یکی از مشکلات جدی خانواده‌ها در زمان حاضر نام برد و گفت: این وابستگی عواقب ناگواری دارد که فروپاشی کانون گرم خانواده و افسردگی از جملۀ آنهاست.
شایان ذکر است، همایش سرآمدان شاهد و ایثارگر آذربایجان شرقی که ظهر امروز، دوشنبه در سالن اجتماعات موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار(صدرا) تبریز برگزار شد.
انتهای پیام/
نقش فرهنگ ایثار در کاهش آسیب های اجتماعی/ حمایت دولتی از طرح های  نخبگان شاهد و ایثارگر گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار