مدیرکل کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان مطرح کرد:

۲۰ درصد مدارس آذربایجان شرقی از استحکام کافی برخوردار نیستند/ اتمام ۲۷۲ پروژه نیمه تمام در نوسازی مدارس

1402/12/20 - 17:18 - کد خبر: 110098 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه ۲۰ درصد مدارس استان از استحکام کافی برخوردار نیستند، افزود:برای نوسازی این مدارس به ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش نصر، فرهاد فرهودی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به افزایش میانگین سرانه دانش اموزی آذربایجان شرقی گفت: سرانه دانش آموزی استان از میانگین کشوری پیشی گرفت، طبق آخرین آمار ابتدای سال ۱۴۰۲ سرانه دانش آموزی در  استان ۵.۲۸ متر مربع برای هر دانش آموزش بود و میانگین کشوری ۵.۲۲ متر مربع که اینگونه آذربایجان شرقی از درصد کشوری پیشی گرفت.
وی با اشاره به تمرکز اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان بر اتمام پروژه های نیمه تمام، گفت: این سیاست ظرف دو سال گذشته آغاز شد و تکمیل پروژه های نیمه تمام در اولویت قرار گرفت، در ابتدای سال ۱۴۰۰، تعداد پروژه های نیمه تمام استان، ۵۱۲ پروژه بود که با برنامه ریزی چهارساله هدف اتمام پروژه ها بود.
فرهودی با بیان اینکه تاخیر در اتمام پروژه ها سبب شده بود ۱۲ درصد تراکم کلاس ها افزایش یابد، اضافه کرد: ۲۷۲ پروژه امسال به اتمام رسید که در قالب ۹۷۰ کلاس درس بود و ۵۸ درصد پروژه های نیمه تمام استان در دو سال تکمیل شد.
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۱۱۷ پروژه در قالب ۴۰۰ کلاس افتتاح شد، ادامه داد: سی درصد آن توسط خیرین و مسئولیت اجتماعی کارخانه ها تامین شد که  با اعتباری بر ۶۰۰ میلیارد تومان به اتمام رسید.
فرهودی اضافه کرد: با احداث هر سه روز یک مدرسه، رکورد  استان را جابجا کردیم.
وی با بیان اینکه ۹۰ میلیارد تومان صرف تهیه تجهیزات آموزشی استانی شد ادامه داد: مرداد امسال بزرگترین کاروان تاریخ کشور در این استان ارسال شد که شامل ۱۵۶ کامیون با ۵۶ میلیارد تومان اعتبار بود.
مدیر کل اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان اضافه کرد: ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان ها و  قدمی برای ارتقا اموزش فنی و پرورش دانش اموز با مهارت برای جامعه کار پرداخت شد و ۲۳ درصد اعتبار امسال اداره به این پروژه اختصاص یافت.
فرهودی در ادامه با اشاره به تعداد مدارس کانکسی مستقل بالای ده نفر در استان گفت: ۶۶ کانکس داشتیم، که ۶۲ مورد تبدیل به ساختمان های ایمن شده است و ۴ مورد مانده است که تا مهرماه سال اینده تحویل داده می شود.
وی با تاکید بر اینکه ۲۰ درصد مدارس از استحکام کافی برخوردار نیستند، افزود: برای نوسازی این مدارس به ۲۵ همت اعتبار نیاز است.
این گزارش حاکی است، در ادامه تور رسانه ای در راستای بازدید از مدارس تاره تاسیس و نوسازی شده توسط اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان برگزار شد و خبرنگاران به بازدید از ان پروژه ها رفتند.
گزارش خبرنگار نصر می افزاید، اولین پروژه بازدید شده در منطقه مرزدازان قرار داشت که پروژه ای ۱۲ کلاسه است.
مدیر کل اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان در حاشیه بازدید از این مدرسه گفت: این  مدرسه دولتی به یمن تشکر از خدمات خیر خوش نام مردانی آذر به نام ایشان ساخته شده است و هدیه ای از طرف دولت برای قدردانی زحمات این خیر است.
وی اضافه کرد: این مدرسه از نظر آینده نگری و توسعه گری رو به رشد است و پروژه مدرسه سازی در منطقه مرزداران در حال اتمام است که در صورت تامین اعتبار در مقطع متوسطه اول و دوم و هزینه از اعتبارات دولتی بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار استانی تا مهر ۱۴۰۳ افتتاح می شود.
این گزارش حاکی است، در ادامه خبرنگاران به بازدید از مدرسه منطقه خسروشاه رفتند و از پروژه تمام شده مدرسه ۶ کلاسه خسروشاه بازدید کردند.
این مدرسه ۶ کلاسه با اعتبارات دولتی و بودجه ۱۲ میلیارد تومان برای بهرمندی دانش آموزان منطقه خسروشاه از شرایط تحصیل خوب نوسازی شد که از سال ۹۹ راکد و نیمه تمام مانده بود.
گزارش خبرنگار نصر می افزاید، اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی در راستای تامین سرویس بهداشتی مدارس مناطق دور افتاده و محروم که در شرایط آب و هوایی نامساعد قرار دارند و یا دسترسی به آب ندرد، با همکاری یک شرکت بتن سازی، سازه هایی مناسب تهیه کرده است. این سرویس های بهداشتی قابل حمل برای مدارس با وزن ۱۲ تن برای استفاده در روند نوسازی مدارس استفاده می شود که دارای مخزن و گرمایش بوده و برای اولین بار در استان تهیه شده است.
انتهای پیام/
۲۰ درصد مدارس آذربایجان شرقی از استحکام کافی برخوردار نیستند/ اتمام ۲۷۲ پروژه نیمه تمام در نوسازی مدارس گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار