خبر/

رونمایی از کتاب «عکاسی چشم انداز» در تبریز 

1402/12/19 - 07:14 - کد خبر: 109983 نسخه چاپی

نصر: کتاب «عکاسی چشم انداز، سرآغاز منظره نگاری در غرب و ایران» با حضور هنرمندان عکاسی و فعالان رسانه‌ای آذربایجان شرقی در تبریز رونمایی شد.

به گزارش نصر، «محسن بایرام نژاد» مدرس عکاسی در آیین رونمایی از کتاب «عکاسی چشم انداز» که روز پنجشنبه در محل خانه فرهنگ تبریز برگزار شد، گفت: خانم افسانه آدی گوزل از دوران دانشجویی در این حوزه دغدغه مند بود و دغدغه‌مندی مولف این کتاب از این حیث ارزشمند است که نویسنده پس از گذشت یک دهه، در دغدغه ای که در پایان نامه‌اش مطرح کرده بود، همواره ثابت قدم مانده است. این را نشانگر این مهم می‌توان خواند که این کتاب، اثری بسیار تاثیرگذار است. 
وی اذعان داشت: داشته‌های کنونی ما در این حرفه با نیازهایمان هم‌خوانی ندارد و همواره نیاز به مولف دغدغه مند در خصوص منابع تخصصی عکاسی احساس می‌شود. می‌توان به عنوان مثال گفت که ۱۵۰ کتاب در حوزه عکاسی از سال ۵۰ تا ۸۵ چاپ شده اند که مورد استقبال قرار نگرفته است. 
افسانه آدی گوزل، مولف کتاب هم گفت: از رشته ریاضی به عکاسی آمده‌ام و این روزها که تدریس برای دانشجویان برایم جذابیت خاصی دارد، این موضوع مهم را به همه دانشجویانم می‌گویم که فقط عشق و تلاش، مولفه های موفقیت اند.
وی ضمن تشکر از اعضای انجمن عکاسی استان که در این مراسم حضور داشتند، در خصوص عکاسی چشم انداز گفت:  عکاسی چشم انداز یا لند اسکیپ در واقع برگردانی از منظره نگاریست. در این کتاب به سرآغاز منظره‌نگاری در غرب و ایران اشاره کردیم. در خصوص اهمیت منظره نگاری می‌توان به این اشاره کرد که تمام هنرمندان هر حوزه‌ای در این زمینه اثر ارائه داده اند که نشانگر فراوانی آن است.
وی افزود: همیشه دوست داشتم که پیش مطالعاتی در این زمینه به حالت آرشیوی باشد که بتوانم با پیش زمینه‌ای از آنها، در منظره‌نگاری روز دنیا فعالیت کنم، ولی متاسفانه منابع دلخواهم را نتوانستم بیابم. در نتیجه تصمیم گرفتم امروز کتابی کار کنم که پس از این دانشجویان بتوانند با تکیه بر این آرشیو در مسیر علم جدید گام بردارند.
گفتنی است در این مراسم مجید راستی، مدیر مسئول انتشارات نظامی و همچنین استاد آل یاسین از اساتید پیشکسوت عکاسی آذربایجان و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند. 
انتهای پیام/
رونمایی از کتاب «عکاسی چشم انداز» در تبریز  فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار