رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی مطرح کرد:

افزایش 30 درصدی تصادفات فوتی مسافران و عابران پیاده در مسیر بی آر تی 

1402/11/29 - 16:23 - کد خبر: 108860 نسخه چاپی

نصر: رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی از افزایش 30 درصدی تصادفات فوتی مسافران و عابران پیاده در مسیر بی آر تی خبر داد.

به گزارش نصر، سرهنگ فریدون قنبر زاده رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی از  افزایش 30 درصدی تصادفات فوتی مسافران و عابران پیاده در مسیر بی آر تی خبر داده و گفت: عدم توجه به هشدارهای ترافیکی و نقاط کور اتوبوس ها باعث شده تعداد تصادفات فوتی در مسیر بی‌ار‌تی نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش داشته است. 
وی در خصوص علل وقوع تصادفات در مسیر بی‌ار‌تی اعلام کرد: دیده نشدن عابران توسط سایر رانندگان هنگامی که عابرین پیاده هنگام عبور از عرض معبر از جلوی اتوبوس تردد می کنند و بی احتیاطی در این خصوص موجب تصادفات عدیده ای می‌شود. همچنین توقف مسافرین در سطح سواره رو مانع دید عابران و مسافران توسط رانندگان اتوبوس می شود و منجر به  برخورد اتوبوس با آنها می شود.
وی افزود:  ایزوله نبودن مسیر بی‌ارتی باعث ورود موتورسیکلت سواران و سایر رانندگان به این مسیر ویژه شده و ایمنی عابران و مسافران را به خطر می اندازند.
در خاتمه سرهنگ قنبر زاده توصیه هایی برای مسافران و رانندگان داشت و افزود: عابران و مسافران از جلوی اتوبوس توقف شده عبور نکنند و صبر کنند تا اتوبوس حرکت کند بعد عرض معبر را طی کنند. همچنین مراقب نقاط کور اتوبوس باشند و هنگام توقف یا درحین توقف اتوبوس از آن فاصله بگیرند.
وی ادامه داد: عابران از لباس یا ابزار روشن برای عبور از عرض مسیر بی آرتی جهت دیده شدن استفاده کنند. افراد مسن با توجه به کم توانی زمان بیشتری را برای عبور از عرض معبر نیاز دارند، بنابر این رانندگان ضمن مد نظر قرار دادن این افراد، فاصله توقف بیشتری را لحاظ نمایند.
وی در پایان گفت: رانندگان محترم اتوبوس حتماً قبل از حرکت در ایستگاه جلوی اتوبوس را ارزیابی کنند.
انتهای پیام/
افزایش 30 درصدی تصادفات فوتی مسافران و عابران پیاده در مسیر بی آر تی  نصر

ثبت نظر

نمایش 2 نظر

پاسخ   عابر پیاده   2 ماه پیش  

علت اصلی تصادفات در مسیر بی آرتی ورود موتور سیکلت سواران و سایر رانندگان سواری می باشد.

پاسخ   علی محرمی   2 ماه پیش  

علت اصلی تصادفات در مسیر بی آرتی موتور سیکلت سواران و سایر رانندگان که از مسیر ویژه ی بی آرتی استفاده می کنند. بیشتر در ایستگاه ها اتفاق می افتد از پشت بی آرتی در میان وبا عابر پیاده برخورد می کنند.
پژوهشیار