راهپیمایی حمایت از غزه در ۱۰۰ شهر و ۴۵ کشور جهان

1402/11/29 - 10:52 - کد خبر: 108834 نسخه چاپی

نصر: صد‌ها هزار نفر در سراسر جهان در دومین روز جهانی اعلام همبستگی با غزه به خیابان‌ها آمدند و کشتار و قتل عام فلسطینی‌ها را در نوار محاصره شده غزه محکوم کردند.

به گزارش­ نصر، میلیون‌ها نفر در مناطق مختلف جهان در تظاهراتی با عنوان روز اقدام جهانی برای غزه شرکت کردند.
مردم در بیش از ۱۰۰ شهر در ۴۵ کشور جهان برای اعلام حمایت از غزه راهپیمایی کردند و توقف نسل کشی علیه ملت فلسطین را خواستار شدند.
خبرنگار المیادین گفت: مردم در بیش از ۱۰۰ شهر در حدود ۴۵ کشور جهان با برگزاری تظاهرات مخالفت خود را با جنگ و نسل کشی جاری در نوار غزه اعلام کردند. صد‌ها هزار نفر در دومین روز جهانی اعلام همبستگی با غزه به خیابان‌ها آمدند و کشتار و قتل عام فلسطینی‌ها را در نوار محاصره شده غزه محکوم کردند.
یک تظاهرکننده گفت: مقاومت روز به روز قویتر می‌شود و هرگز نابود نخواهد شد. تا زمانی که مردم فلسطین اعم از مادران، پدران، فرزندان و خردسالان کشته می‌شوند، مقاومت باقی خواهد ماند. گناه اینها چیست که باید کشته شوند؟
هزاران تظاهرکننده در برلین پایتخت آلمان لباس کادر درمان به تن کردند و با حمل اجساد نمادین کودکان بر روی دوش خود، هدف قرار دادن کادر درمان و کودکان فلسطینی را محکوم کردند.
در فرانسه نیر ده‌ها هزار نفر در پاریس، استراسبورگ و مارسی ضمن برگزاری تظاهرات، با اشاره به شهید شدن کودکان فلسطینی در نوار غزه، عروسک‌های کوچک آغشته به خون حمل کردند و از دولت‌های خود خواستند برای متوقف کردن جنگ غزه فورا وارد عمل شوند.
شهر‌های استکهلم، آرهوس دانمارک و آمستردام هلند نیز شاهد برگزاری تظاهرات مشابه بودند و تظاهرکنندگان توقف جنگ نسل کشی، کوچاندن اجباری و پاکسازی نژادی ساکنان غزه را محکوم کردند.
شمار زیادی از شهروندان ترکیه‌ای در استانبول ضمن برگزاری راهپیمایی در اطراف مسجد جامع "سلطان احمد" در حمایت از ملت فلسطین، بر ضرورت ورود کمک‌های بشردوستانه برای مردم محاصره شده در غزه تأکید کردند.
تظاهرات مشابه در شهر‌های لندن، سئول، سیدنی و سایر شهر‌های جهان برگزار شد. این در حالی است که در پایتخت‌های عربی نیر فعالت‌هایی برای ابراز همبستگی با غزه برگزار شد. در مغرب هم مانند هر هفته راهپیمایی در حمایت از غزه برگزار شد.
انتهای پیام/
راهپیمایی حمایت از غزه در ۱۰۰ شهر و ۴۵ کشور جهان نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار