رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی مطرح کرد:

افزایش ۳۰ درصدی تعداد شرکت های دانش بنیان در آذربایجان شرقی/ متنوع ترین محصولات دانش بنیان کشور را داریم

1402/11/18 - 23:52 - کد خبر: 108365 نسخه چاپی

نصر: رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: تعداد شرکت های دانش بنیان نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است و پارک این استان  با ۴۹۳ محصول تولیدی دانش بنیان بیشترین تعداد و تنوع محصول در کشور را داراست.

به گزارش نصر، سعید جعفری راد در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و دستاوردهای مهم پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، گفت: امسال یکی از مهمترین دغدغه های شرکت های حاضر در مجتمع عصر انقلاب زیر مجموعه پارک که پروژه رمپ دسترسی از تبریز بود حل شد و لاین اولیه دسترسی زیرسازی شده است و لاین برگشت از عصر انقلاب به تبریز نیز اغاز شد که انشالله تا اوایل اسفند افتتاح می شود.
وی با اشاره به هماهنگی جهت واریز ۱۰ میلیارد تومان از اجرای مرحله اول توافق نامه برش استانی، گفت: برش استانی آذربایجان شرقی با بالغ بر ۲ همت بیشترین مقدار در بین استان های  کشور را داراست و در مرحله اول ۱۰ میلیارد تومان از این مبلغ در راستای ایجاد سوله کارگاهی در حال واریز است.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی اضافه کرد:  پارک علم و فناوری استان به عنوان ارزیاب شرکت های متقاضی دانش بنیانی انتخاب شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه کسب رتبه اول در راستای تکمیل سامانه جریان اقتصادی نوین (جان) از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز از افتخارات این پارک علم و فناوری است، افزود: وزارت صمت اخیرا سامانه ای برای ثبت محصولات فناورانه و نواورانه در این سایت گذاشته شود تا بخش دولتی و خصوصی بتوانند از این سامانه خریداری انجام دهند.
جعفری راد با بیان اینکه مشارکت پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در برگزاری نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۳ به عنوان دبیر شورای سیاست گذاری انتخاب شده بود، ادامه داد: ۷۹۱ طرح برای رینوتکس ثبت نام کردند که ۵۷۷ طرح عرضه شد و همچنین برای اولین بار رینوفست جشنواره دانش اموزی در این کشور همزمان با رینوتکس برگزار شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به عنوان دبیرخانه وقف فناوری انتخاب شده است، افزود: پردیس علم و فناوری مشترک با شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی نیز تاسیس شده است و تمام مزایایی که در زون تخصصی پارک موجود است، در پردیس ۲۰ هکتاری نیز وجود خواهد شد و گمرک این پردیس در حکم مناطق ازاد است.
وی با اشاره به افزایش سه برابری میزان تسهیلات پرداختی به واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری (سقف میزان تسهیلات در سال ۱۴۰۲ برابر ۴۷۰ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۱ برابر ۱۵۷ میلیون تومان) گفت: پارک این استان  با ۴۹۳ محصول تولیدی دانش بنیان بیشترین تعداد محصول در کشور را داراست.
رئیس پارک علم و فناوری استان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی تعداد شرکت های دانش بنیان پارک در سه ماهه سوم سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ ، گفت: حضور پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در نشست توانمندسازی جوانان از طریق اقتصاد دیجیتال نیز از دستاورد های سال جاری است.
وی همچنین به برگزاری جشنواره های صنعت کشاورزی و باغداری، جشنواره رویش ایده فناورانه سیب مراغه و جشنواره ایده های نو در کارآفرینی صنعت کشاورزی با موضوع پسته و زعفران اشاره کرد و گفت: نخستین رویداد صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد (ص) ویژه شمال غرب کشور نیست برگزار شد.
جعفری رادا اضافه کرد؛ خیرینی هستند که تمایل دارند در فضای ۵ هزار متری  با احداث برج فناوری ۱۱ طبقه که دارای موزه اناتومی، موضوعات فناوری اطلاعات و ارتباطات سرمایه گذاری کنند، سیر خیرین به سمت فناوری امده است و این گویای اتفاقات خوبی است. 
وی در ادامه به اعتبارات سفر ریاست جمهوری به پارک علم و فناوری اشاره کرد و گفت: تخصیص حدود ۳ درصد از ۴۵۰ میلیون از محل مصوبات سفر بود که تقریبا ۲۰۰ میلیون است و متاسفانه این بودجه در استان های دیگر نیز در حوزه فناوری مقدار کمی تخصیص یافته است.
رئیس پارک علم و فناوری با بیان اینکه صادرات فناورانه ۹ میلیون دلار بود، افزود: امسال نیز تقریبا به این اندازه صادرات داشتیم که محصولاتی همچون برد الکترونیکی، قیرهای رنگی و کاربردی، محصولات و ماشین الات پیشرفته را شامل می شد.
انتهای پیام/
افزایش ۳۰ درصدی تعداد شرکت های دانش بنیان در آذربایجان شرقی/ متنوع ترین محصولات دانش بنیان کشور را داریم گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار