خبر/

برگزاری همایش روانشناختی "کودک و آسیب های نوپدید" در تبریز

1402/11/17 - 11:33 - کد خبر: 108217 نسخه چاپی

نصر: همایش روانشناختی "کودک و آسیب های نوپدید" ویژه کودکان مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) در سالن همایش های این اداره کل برگزار شد.

به گزارش نصر، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی در این همایش  با اشاره به خدمات این نهاد حمایتی به دانش‌آموزان و دانشجویان گفت: هر ساله مددجویان استان سهم بسزایی در رتبه‌های برتر کنکور سراسری دارند.
غلامعلی ملامهدی خطاب به فرزندان مددجو گفت: قدر پدر و مادر خود را بدانید و احترام آنها را نگه دارید.
وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان  کشور هستند، گفت: کمیته امداد برنامه محوری برای آموزش و تحصیل دانش آموزان دارد.
 

در این همایش دکتر سهیلا کریم زاد شریفی به عنوان سخنران مدعو، در برنامه آموزشی در خصوص آسیب‌های نوپدید (فضای مجازی) برای کودکان گفت: تکنولوژی و فضای مجازی معایب و مزایایی را در پی دارد که از جمله مزایای آن عدالت رسانه ای است چنانچه تمامی اقشار می توانند از اطلاعات و اخبار بهره مند شوند، دسترسی آموزش های رایگان، ایجاد فضای کار می توان نام برد و از معایب به می تواند به آسیب های جسمی، اختلالات هورمونی، اختلالات خواب، مشکلات روانی و ایجاد افسردگی و موجب ایجاد دنیای موازی در شخص می شود  که به دلیل کاهش بانک کلمات در روابط اجتماعی با مشکل مواجه می شود که مشکلات بزرگتری در خصوص روابط زنانشویی و تربیت فرزند در پی دارد.
 
 
وی در خصوص راه های پیشگیری آسیب های فضای مجازی گفت: تغییر روش زندگی می تواند کمک بسزایی داشته باشد ورزش، بازی های فکری، سینما، مطالعه، اهمیت دادن به مهارت های شخصی، صنایع دستی و تکلیف کردن تایم مشخص برای استفاده از فضای مجازی می تواند از این آسیب ها پیشگیری کند.
انتهای پیام/
برگزاری همایش روانشناختی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار