مدیرعامل آب منطقه‌ای استان خبر داد:

جلوگیری از هدر رفت ۱۰۲ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در آذربایجان شرقی

1402/11/14 - 14:05 - کد خبر: 108019 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اهمیت ذخایر استراتژیک آبی و در راستای اجرای طرح تعادل بخشی و حفاظت از آب‌های زیرزمینی، گفت: از هدر رفت بیش از ۱۰۲ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی طی ۳۰ ماه دولت سیزدهم جلوگیری شده است.

به گزارش نصر، یوسف غفارزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: در طول ۳۰ ماهه استقرار دولت سیزدهم و در راستای اجرای طرح تعادل بخشی، ۱۰۶۴ حلقه چاه غیرمجاز در حال حفر شناسایی، ۷۱۴ مورد توقیف دستگاه حفاری غیرمجاز و انسداد ۳۰۲۹ حلقه چاه غیرمجاز انجام گرفته است.
وی اضافه کرد: جلوگیری از اضافه برداشت ۱۵۷۰ حلقه چاه مجاز از طریق تقلیل یا پلمب و توقیف ۱۳۵ دستگاه موتورپمب ثابت و سیار حاشیه رودخانه از دیگر اقدامات انجام گرفته در این مدت است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، وی بیان کرد: ۲۵۲ استخر زهکش حاشیه رودخانه‌ها قلع و قمع و ۱۶۴۳ کنتور نیز در این مدت نصب شده است.
انتهای پیام/
جلوگیری از هدر رفت ۱۰۲ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 7 نظر

پاسخ   حسن   6 ماه پیش  

در مصرف آب فضای سبزی که در جای نامناسب است را نیز در نظر بگیرید. در تبریز عمده مصرف غیرقابل توجیه علمی در کوه عینالی است جایی که روزانه کلی آب هدر میدهند و مطمئنا در آخر هم با یک خشکسالی کوچک و آب ندادن همه اون درختکاری و ... خشک میشوند چون اونجا را طبیعت هم نشان میدهد جای درختکاری و فضای سبز نیست. جاهای خیلی بهتر اطراف شهر با خاک مرغوب است که با کمترین هزینه کلی درختکاری ماندگار میشد انجام داد.

پاسخ   پیام   6 ماه پیش  

زیر زمین منفی۲ ساختمان برق منطقه ای آذربایجان لوله ۳ اینچی با دینام پرقدرت کار گذاشتن که آب زیرزمین را به فاضللاب انتقال میده توجه بفرمایید به فاضلاب انتال میده چون چشمه آب زیر زمینی اونجاست آب بالا میاد و طیبقه پارکینک پر از آب میشه

پاسخ   علی   6 ماه پیش  

اولا‌امارشما‌۹۰درصد‌غیر‌واقعی‌است‌ثانیا‌چندبرابری‌چاه‌های‌توقیف‌شده
حفاری‌چاه‌های‌غیر‌مجاز‌درداخل‌ویلاهای‌باغات‌یراسر‌شهرها‌و روستاها
حفاری‌صورت‌گرفته‌شما‌درخواب‌خرگوشی‌هستید

پاسخ   حسن   6 ماه پیش  

سلام آب کالایست گرانبها که درایران درتمامی بخشهای کشاورزی صنعتی ومصرفی مجانی عرضه میشود.تاآب مجانیست هدررفت هم هست

پاسخ   شفا   6 ماه پیش  

لطفا منطقه شبستر راکه در هر ویلای یک چاه وجود دارد حساب نفرمایید

پاسخ   عارفی نیا .باغدار   6 ماه پیش  

تقلیل برداشت آب اسمش خوبه .اما کشاورزی و باغداری وابسته به آب است .کشاورز آب را خودش نمی خورد .درختها در وسط گرمای تابستان محصولشان حتی خودشان به خاطر اجرای طرح تقلیل قهرمانانه غیرکارشناسی شما از بین می رود .

پاسخ   ناشناس   6 ماه پیش  

اگر چاههای غیر مجاز تخریب و مقدار برداشت چاههای مجاز کاهش و کنترل شده وبرای لاروبی قنات‌ها همت شود ضمن تامین آب کشاورزان آبهای تحت الارضی تقویت واز عواقب بعدی جلوگیری خواهد شد
پژوهشیار