فرمانده سپاه مراغه:

کشورمان به قدرت نرم هم نیاز دارد

1402/11/09 - 10:46 - کد خبر: 107715 نسخه چاپی

نصر: فرمانده سپاه ناحیه مراغه گفت: کشور در کنار توان نظامی بالا، به قدرت نرم هم نیاز دارد و مشارکت انتخاباتی، تقویت‌کننده این قدرت نرم به شمار می‌رود. 

به گزارش نصر، سرهنگ پاسدار یحیی حیدری روز دوشنبه در نشست روشنگری - بصیرتی اصحاب رسانه این شهرستان افزود: مشارکت در کنار امنیت، رقابت و سلامت چهار اصل انتخابات پیش‌رو است.
وی با بیان اینکه امنیت انتخابات با تلاش نیروهای نظامی و اطلاعاتی و رقابت، به واسطه ایده‌پردازی نخبگان تحقق می‌یابد، اضافه کرد: سلامت انتخابات نیز با جدیت مورد نظارت قرار می‌گیرد زیرا رای حق‌الناس است.
وی با اشاره به اینکه مشکلات معیشتی در تمام کشورهای دنیا وجود دارد، اظهار داشت: مشکلات معیشتی نباید مانع از حضور برخی از افراد در پای صندوق‌های رای شود.
وی همچنین به اردوی «راهیان پیشرفت» روز گذشته در مراغه به مقصد یک شرکت پیشرو در هوشمندسازی لوازم خانگی اشاره و بیان کرد: برخی‌ها تصور می‌کنند که ما صرفا مصرف‌کننده هوش مصنوعی هستیم در حالی که در همین اردو مشخص شد که چند جوان بومی هم قابلیت تولید «بُرد» هوشمند را دارند.

تشریح سناریو دشمنان در جنگ ترکیبی علیه ایران
فرمانده سپاه مراغه گفت: دشمنان طی آخرین سناریو خود برای جنگ ترکیبی با ایران ۱۰ فرمان از جمله پنهان کردن پیشرفت‌ها و ضریب دادن به مشکلات یاس‌آور را در دستور کار دارند.
سرهنگ حیدری با بیان اینکه آنان در مقابل پیشرفت‌های کشورهای خصم ایران را بزرگ جلوه می‌دهند، افزود: دشمنان با هجمه رسانه‌ای خود می‌خواهند برخی از فسادهای محدود را به همه مسئولان کشور تسری دهند و مردم را از بهتر شدن اوضاع ناامید کنند.
وی با تاکید بر اینکه دشمنان کشته‌سازی را در هر اعتراض کوچک و بزرگی دنبال می‌کنند، اضافه کرد: آنان از هر فرصتی برای مسخره کردن نهادهای انقلابی بهره می‌گیرند.
به گفته وی ترویج و تبلیغ برخی از افراد ناکارآمد در انتخابات پیش‌رو نیز در دستور کار دشمنان قرار دارد تا به ظن خودشان، به ملت ایران ثابت شود که نظام ناکارآمد است.
وی افزود: دشمنان حتی فساد مسئولان منتخب مردم را به حساب نظام می‌گذارند و چهره‌های پاک و قهرمان در عرصه سیاست را تخریب می‌کنند تا به عنوان اسوه به جامعه معرفی نشوند.

اصحاب رسانه از جهاد امیدآفرینی غافل نشوند
فرمانده سپاه مراغه بیان کر: همین جوانانی که با هوش مصنوعی، آبگرمکن هوشمند را در شهرک صنعتی مراغه طراحی کرده‌اند، از مصادیق خودباوری کشورمان هستند و اصحاب رسانه نباید از جهاد امیدآفرینی غافل شوند.
سرهنگ حیدری، برجسته‌سازی پیشرفت‌ها و خدمات نظام و انقلاب، مشارکت‌های مردمی و امور خیرخواهانه را از جلوه‌های امیدبخش محتوای رسانه‌ها دانست و افزود: جوانان ما در برخی از زمینه‌های فرهنگی از جمله پرهیز از اسراف باید محتوا تولید کنند.
وی این را هم بیان کرد که استقلال همه‌جانبه کشور و رشد معنویت که از نمودهای آن استقبال خوب مردم از آیین اعتکاف در روزهای اخیر بود، جزو دیگر سوژه‌های امیدبخش رسانه‌هاست.

اصحاب رسانه در جنگ نامتقارن دشمنان میدان‌داری کنند
مسئول سازمان بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی نیز در این آیین بیان کرد: اصحاب رسانه کشورمان در جنگ نامتقارن دشمنان در وسط میدان هستند و باید میدان‌داری کنند.
«جواد بیرام‌زاده» افزود: آنان اگر نتوانند حقایق و پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را به عموم مردم بازگو کنند، ضعیف عمل کرده‌اند؛ ضمن توجه به اینکه امپراتوری رسانه‌ای غرب مدام علیه نظام محتوا تولید می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری و بازگو کردن مشکلات مردم لازمه این میدان‌داری است، اضافه کرد: اصحاب رسانه باید پیگیری مشکلات مردم و پاسخگویی مسئولان را به طور جدی در دستور کار قرار دهند و بین انتقاد و تخریب فرق قایل شوند.
وی با تاکید بر گسترش آموزش‌های رسانه‌ای بیان کرد: آموزش‌ها در سطح استان نتیجه‌بخش بوده است و جوانان بسیجی تبریز در جشنواره‌های ملی خوش درخشیده‌اند.

اردوهای راویان پیشرفت در سال جاری آغاز شد
مسئول سازمان بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی بیان کرد: طرح راویان پیشرفت در سطح استان طی سال جاری آغاز شد و تاکنون ۱۹ اردو در راستای امیدآفرینی و با همکاری تنگاتنگ روابط عمومی استانداری برگزار شده که آخرین مورد آن اردوی روز گذشته در مراغه است.
«بیرام زاده» با تاکید بر اینکه اردوی راویان پیشرفت بازخورد خوبی در میان مردم داشته است، اضافه کرد: امسال «جام رسانه امید» نیز در مرکز استان برگزار می‌شود و امیدواریم در مراغه هم پیگیری شود.
به گفته وی این جام، رویداد ۲۴ ساعته‌ای است و در قالب آن سه محور امیدآفرینی برای اصحاب رسانه تعریف می‌شود و آنان در این بازه زمانی فرصت دارند تا تولید محتوا کنند و در نهایت آثار در سامانه مستقر در بسیج رسانه ارزیابی می‌شود.
وی همچنین ظرفیت قابل توجه رسانه در مراغه را قابل افتخار خواند افزود: ضعف اصلی حوزه رسانه در این شهرستان مشارکت نکردن در رویدادها و حضور نیافتن در محافلی چون خانه مطبوعات است.
وی عضویت تمامی اصحاب رسانه مراغه در سامانه جامع رسانه‌های کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: مراغه باید در انتخابات خانه مطبوعات استان نیز تاثیرگذار باشد.

۷۰۰ اثر در هفتمین جشنواره ابوذر داوری شد
مسئول سازمان بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی گفت: امسال ۷۰۰ اثر از استان به هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر ارسال شد که نسبت به سال گذشته از رشد مناسب کمی و کیفی برخوردار است.
«بیرامزاده» افزود: یکی از دلایل بالا بودن کیفیت آثار ارسالی، برگزاری اردوهای راویان پیشرفت به شمار می‌رود و برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی و برنامه‌های روایتگری مرتبط با آن نیز در تولید آثار فاخر رسانه‌ای موثر بوده است.
به گزارش ایرنا مسئول سازمان بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی به بهانه حضور در اردوی راهیان پیشرفت به مراغه سفر کرد و فرصت دیدار و گفت‌وگوی اصحاب رسانه شهرستان با وی فراهم شد.
در این اردو تولید آبگرمکن هوشمند در شهرک صنعتی مراغه به عنوان یک خبر امیدبخش بازتاب رسانه‌ای داشت؛ آبگرمکنی که از هوش مصنوعی بهره می‌گیرد و علاوه بر ایمنی بالا، قابلیت ارتباط‌گیری از راه دور و گفت‌وگو با صاحب کالا را دارد و از مزیت‌های متعدد دیگر برخوردار است.
اردوی راهیان پیشرفت مراغه به همت کانون بسیج رسانه شهید آرمان علی‌وردی مراغه و با همکاری شرکت پرسین برگزار شد و حدود ۲۰ نفر از اصحاب رسانه شهرستان در این اردو حضور یافتند.
انتهای پیام/
کشورمان به قدرت نرم هم نیاز دارد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار