گزارش/

تاثیر اعتصابات آلمان بر نمایشگاه دموتکس/ نوآوری در صنعت فرش

1402/11/01 - 07:32 - کد خبر: 107012 نسخه چاپی

نصر: دموتکس، بزرگترین نمایشگاه تجاری کفپوش و فرش در جهان است که در هانوفر آلمان برگزار شد، این نمايشگاه ٣٥ ساله، بزرگترین نمایشگاه قالى‌هاى ماشينى، دستباف، کفپوش و انوع زيراندازها در سطح جهانی است از 12 تا 15 ژانویه (22 تا 25 دی ماه)در مرکز نمایشگاهی هانوفر میزبان علاقمندان بود اما متاسفانه دموتکس ۲۰۲۴ قربانی  اتفاقات غیر قابل پیش بینی شد و با اعتصاب کارکنان راه آهن و کشاورزان آلمانی مترو و قطارها حرکت نکردند و اتوبان ها توسط تراکتورها مسدود شدند و این موضوع باعث نارضایتی شدید شرکت کنندگان شد.

به گزارش نصر، بازدید کننده دموتکس در این دوره به ۱۸ هزار نفر کاهش یافت، این در حالی است که در دوره های گذشته به راحتی ۴۵ هزار نفر بازدید کننده به این نمایشگاه مراجعه می کردند.
از طرفی فاصله کم با دموتکس استانبول  با این نمایشگاه سبب عدم حضور ترکیه ای ها شد و همچنین در همین دوره اخیر برگزار کنندگان دموتکس با اضافه کردن بخش های جدید مانند خرده فروشان دیوارپوش ها و پوشش های سقف و ..... خود را از بحران خارج کردند اما به نظر میرسد فرش ماشینی در دموتکس بحرانی ترین بخش باشد که با چالش های متعددی در سال های آینده روبرو است.
 
دوره امسال این رویداد شامل هزار غرفه‌دار از ۶۰ کشور جهان است که ۵۰ هزار متر مربع از فضای غرفه‌داران را تشکیل می‌دهند و علاوه بر بازدید مردمی از این نمایشگاه، وزیر امور اقتصادی، مسکن، حمل و نقل و دیجیتالی سازی ایالت نیدر زاکسن آلمان از نمایشگاه دموتکس هانوفر 2024 نیز در روزهای گذشته از دوموتکس بازدید کردند.
 

نوآوری در صنعت فرش، مرا حیرت زده کرد!
این گزارش حاکی است، وزیر امور اقتصادی، مسکن حمل و نقل و دیجیتالی سازی ایالت نیدر زاکسن آلمان در بازدید از نمایشگاه دموتكس هانوفر 2024 گفت: هیچ فرش سحر آمیزی در دموتکس هانوفر وجود نداشت اما تعداد زیادی فرش و کفپوشهای چشمگیر دیدم که از مواد بازیافتی ساخته شده بودند.
وی افزود: من از خلاقیت و تعهد غرفه داران که نشان می دهند چگونه پایداری و حفاظت از محیط زیست را میتوان در صنعت اجرا کرد هیجان زده شدم. مثلا فرشی که از 250 بطری PET بازیافتی ساخته شده که شرکت مرینوس ترکیه به من ارائه کرده است.
وی ادامه داد: فرش هایی که مواد طبیعی و طرح های مدرن ساخته شده بودند مرا تحت تأثیر قرار داد. من توانستم نگاهی به برخی از آخرین ساخته های آنها بیندازم که با تولید پایدار و کیفیت بالا امتیاز کسب می کنند، 
وی در پایان افزود: نمایشگاه دموتکس بار دیگر به من نشان داد که صنعت فرش و کفپوش حتی در شرایط سخت کنونی چقدر مهم متنوع و نوآور است. من در حال حاضر مشتاقانه منتظر دیدار بعدی خود هستم!

تاثیر اعتصابات آلمان بر بازدیدهای نمایشگاه دموتکس هانوفر
این گزارش می افزاید، نارینه آذلبار نماینده نمایشگاه های دموتکس در ایران در گفتگویی در مورد نمایشگاه دموتکس ۲۰۲۴ گفت: نمایشگاه امسال شرایط ویژه ای داشت و به دلایل اعتصابات در آلمان بسیاری از بازدیدکنندگان نتوانستند راهی برای آمدن به نمایشگاه پیدا کنند. اما با این حال اغلب شرکت های ایرانی از حضور خود در نمایشگاه ابراز رضایت داشتند و توانستند به اهداف از پیش تعیین شده خود برسند. 
نارینه آذلبار در مورد طیف شرکت هایی که در آلمان حضور پیدا می کنند، گفت : خوشبختانه شرکت هایی که در نمایشگاه دموتکس هانوفر شرکت می کنند شرکت های با برنامه و دارای استراتژی بازاریابی مشخص و از پیش تعیین شده هستند و عملکرد حرفه ای دارند که بالطبع این حرکت با برنامه نتیجه بخش است. 
 

خانم نارینه آذلبار در مورد تعداد بازدید کنندگان تاکید کرد: همانطور که می دانید نمایشگاه های هیم تکستایل و دموتکس هر سال به طور تقریبا همزمان برگزار می شوند و تقریبا هر سال تعداد بازدیدکنندگان دموتکس و‌هیم تکستایل نزدیک به هم است اما متاسفانه امسال بازدید کنندگان هیم تکستایل در سفر به هانوفر دچار مشکل شدند.
 

نارینه آذلبار نمایشگاه دموتکس دبی را نیز بسیار خوب پیش بینی کرد و گفت: دموتکس دبی به نظر من بسیار موفق خواهد بود و‌سیگنال هایی هم که ما تا به حال دریافت کردیم این مطلب را تایید می کند. دبی در طی دهه گذشته بسیار تغییر کرده و به شدت محل خوبی برای تجارت و نمایشگاه است.
همچنین صنعت فرش ماشینی ایران نسبت به ۱۳ سال پبش بسیار تفاوت کرده و به شدت رویکرد برونگرا و صادراتی پیدا کرده و این دو عامل قطعا موجب موفقیت دموتکس دبی خواهد شد.
انتهای پیام/
تاثیر اعتصابات آلمان بر نمایشگاه دموتکس/ نوآوری در صنعت فرش گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار