فرزند آیت الله مصباح:

دین و دینداری با انقلاب ایران آبرو پیدا کرد

1402/10/17 - 13:49 - کد خبر: 106346 نسخه چاپی

نصر: فرزند آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه دین و دینداری با انقلاب ایران در دنیا آبرو پیدا کرد، خاطرنشان کرد: بسیاری از مسیحیان و پیروان دیگر ادیان نیز به این موضوع اذعان می کنند و می گویند در حالی که نمی توانستیم بگوییم مسیحی و دین دار هستیم، اکنون با افتخار این را عنوان می کنیم.

به گزارش نصر، علی مصباح یزدی روز یکشنبه در نشستی با مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه گفتمان دین الهی پس از انقلاب اسلامی پویاتر و زنده تر شده است، گفت: این موضوع مورد تایید غربیان نیز است و بسیاری از اندیشمندان و علمای این جریان تصریح کرده اند که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیش از ۳۰۰ سال نظریه پردازی های علمی و فلسفی در دانشگاه های غرب برای اثبات انقضای نقش آفرینی دین در زندگی مدرن را نقش بر آب شد و خط بطلانی بر عدم نقش آفرینی دین در حکومت کشید.
وی اضافه کرد: با این اتفاق عظیم ثابت شد که دین حتی در دوران پُست مدرن بهتر از عقل بشری می‌تواند در حکومت نقش آفرینی کند و پس از انقلاب اسلامی موضوع فتوح قلوب و اذهان عمومی توسط اسلام به کابوس اندیشمندان غربی و نظریه پردازان غربی تبدیل شده است.
حجت الاسلام مصباح گفت: تبیین این واقعیت یکی از محورهای فعالیت های حوزه تبلیغی است و برای نمونه در خصوص مشکلات اقتصادی باید این موضوع را تشریح کنیم که از ابتدای انقلاب اسلامی حوزه اقتصاد و سیاست گذاری های این حوزه در دست افراد و جریان های بوده که دل بسته و وابسته به مکاتب و نظریه های اقتصادی غربی بوده اند و این دلیل وضعیت امروز اقتصادی و معیشتی کشور است وگرنه به گفته مقام معظم رهبری هر جا تفکر و نیروهای دینی و انقلابی پای کار بوده اند، نتیجه مطلوب نیز حاصل شده است.
وی ادامه داد: در این اواخر یکی از ۲ جریان سیاسی اصلی کشور مدام بر این طبل می کوبد که به دلیل ناکارآمدی تفکر مبتنی بر مفاهیم انقلابی و اسلامی شاهد مشکلات فعلی هستیم و اگر دین و علمای دینی در مسایل اجتماعی دخالت نمی کردند، افرادی چون تکنوکرات ها بهتر می توانستند جامعه را اداره کنند و به همین خاطر باید صحنه برای چنین تفکری از سوی جامعه دینی خالی شود.
وی اظهار داشت: این خطی است که به وضوح در حال پیگیری است و بر روی مشکلات معیشتی و اقتصادی برای موفقیت در این مسیر نیز حساب ویژه ای باز کرده اند که در پاسخ به این شبهه ابتدا باید هدف حکومت اسلامی و مسیر رسیدن به این هدف تبیین شود.
استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اتفاقا اینکه شاهد برخی انحرافات از مبانی انقلاب اسلامی هستیم در نتیجه همان آموزش های است که براساس مکاتب غربی در کشور ارائه شده اند چرا که هدف انقلاب تنها ساخت چند کیلومتر راه و یا صرفا تامین نیازهای مادی نبوده است و اینها تنها مقدماتی هستند که باید در مسیر رسیدن به اولویت های مبتنی بر جهان بینی و اندیشه اسلامی بکار گرفته شوند و این باید پایه و اساس فعالیت های حوزه تبلیغ و تبیین باشد.
وی افزود: البته در این مسیر اهداف دیگری هم قابل تعمیم است که مسئولان باید برای تحقق آنها تلاش کنند اما هدف انقلاب ما احیای اسلام ناب محمدی است و اگر در این مسیر کوتاهی شده باید با انتخاب افراد متعهدتر آن را جبران کنیم و اگر هم پیشرفتی حاصل شده است، باید ادامه مسیر را نیز بر اساس همین تفکر بسنجیم و برنامه ریزی کنیم.
وی با اشاره به اهمیت انتخابات اسفند امسال گفت: به نظر می رسد یکی از مهمترین چالش های جریان ها و احزاب در آوردگاه انتخاب پیش رو، تعیین معیارهای اصلحیت برای نفرات شرکت کننده است و یکی از این معیارها این است که آیا اسلام در این چهار دهه پس از انقلاب به طور واقعی تبیین و بکار گرفته شده است یا خیر.
فرزند آیت الله مصباح برای شرکت در مراسم سومین سالگرد بزرگداشت علامه محمد تقی مصباح یزدی (ره) در تبریز حضور دارد.
آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی مجتهد، بنیانگذار و رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، عضو مجلس خبرگان رهبری، عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رییس سابق شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت و یکی از استادان برجسته حوزه علمیه قم بود.
ایشان‌ در فقه‌ و اصول‌ با بهره‌ بردن‌ از محضر استادانی‌ چون‌ آیات‌ عظام‌ بروجردی‌، اراکی‌، امام‌ خمینی‌ و بهجت‌ در سن‌ بیست‌ و هفت‌ سالگی‌ به‌ درجه‌ اجتهاد رسید.
وی پس از تحمل بیماری عصر جمعه دوازدهم دی ماه سال ۱۳۹۹، در سن ۸۶ سالگی دارفانی را وداع گفت.
انتهای پیام/
 دین و دینداری با انقلاب ایران آبرو پیدا کرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار