سرپرست پلیس فتا استان:

قربانی لینک جعلی سهام عدالت به ۹۹۰ میلیون ریال خود رسید

1402/10/14 - 10:33 - کد خبر: 106127 نسخه چاپی

نصر: سرپرست پلیس فتا آذربایجان شرقی اعلام کرد: شهروندی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی با کلیک برروی لینک جعلی سهام عدالت ۹۹۰ میلیون ریال از دارایی خود را از دست داده بود با اقدام به موقع پلیس فتا به حق خود رسید.

به گزارش نصر، سرهنگ اصغر شیخ نژاد در تشریح این خبر اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان و با ارائه شکوائیه خود با بیان اینکه پس از کلیک بر روی لینک جعلی سهام عدالت مورد بزه واقع شده است از پلیس فتا رسیدگی به موضوع را خواستار شد.
وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد شاکی پرونده از شماره شخصی پیامکی با عنوان دریافت سود سهام عدالت دریافت می‌نماید که حاوی لینک بوده و وی برای مشاهده محتوای آن پیام بر روی لینک جعلی کلیک کرده و پس از طی مراحل مبلغ ۹۹۰ میلیون ریال از حساب بانکی وی برداشت غیرمجاز صورت می‌گیرد.
وی تشریح کرد: کارشناسان پلیس فتا به محض دریافت شکوائیه رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند که با بررسی‌های فنی و تخصصی موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی اقدامات لازم پیرامون موضوع صورت گرفت.
سرپرست پلیس فتا استان آذربایجان شرقی بیان کرد: خوشبختانه با تلاش و پیگیری‌های دقیق و هم‌چنین اقدام به موقع و سریع کارشناسان پلیس فتا استان مبلغ برداشتی به حساب فرد قربانی عودت و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال گردید.
وی با اشاره به اینکه ارسال‌کنندگان لینک‌های جعلی هدفی جز سرقت اطلاعات بانکی شهروندان را ندارند، یادآوری کرد: اعتماد به این افراد و مراجعه به لینک‌های ارسالی می‌تواند زمینه سوءاستفاده از اطلاعات کاربران را فراهم سازد و چنانچه شهروندان پیام‌هایی تحت عنوان ثبت‌نام سهام عدالت دریافت کردند که حاوی لینک بود، آگاه باشند که در معرض کلاهبرداری قرار گرفته‌اند و به هیچ وجه روی لینک مربوطه کلیک نکنند.
وی اضافه کرد: یکی از مشخصه‌های تشخیص پیامک‌های جعلی حاوی لینک‌های آلوده، ارسال این پیامک‌ها با شماره تلفن‌های شخصی و غیرسازمانی است پس هموطنان عزیز باید در برابر چنین پیام‌هایی هوشمندانه رفتار کنند.
سرهنگ شیخ نژاد به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: بر روی پیامک‌ها و لینک‌های جعلی ارسال شده تحت هیچ شرایطی کلیک نکرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدید مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.gov.ir و یا تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش نمائید.

کشف ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در چاراویماق
فرمانده انتظامی شهرستان چاراویماق از کشف ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک خبر داد.
سرهنگ فرامرز بابایاری در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق موادمخدر با یک دستگاه سواری شخصی، موضوع پس از هماهنگی قضائی در دستورکار پلیس شهرستان قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر و پلیس آگاهی خودروی حامل موادمخدر در اتوبان پیامبر اعظم(ص) را شناسایی و پس از چند ساعت کنترل و مراقبت با شگردهای خاص پلیسی متوقف کردند.
وی تشریح کرد: مأموران در بازرسی از خودروی توقیف شده مقدار ۱۰ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان چاراویماق مطرح کرد: در این خصوص دو نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس آذربایجان شرقی، وی خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق موادمخدر همواره و با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود و سوداگران مرگ بدانند پلیس بدون هیچ اغماضی با قاطعیت با آن‌ها برخورد خواهد کرد و از شهروندان تقاضا داریم، اخبار و اطلاعات خود پیرامون این موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
انتهای پیام/
قربانی لینک جعلی سهام عدالت به ۹۹۰ میلیون ریال خود رسید خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار