رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی خبر داد:

توسعه تعاملات پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در سطح بین المللی 

1402/10/09 - 14:57 - کد خبر: 105721 نسخه چاپی

نصر: رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری رویدادهای مختلف شهری و استانی علمی و فناوری در آذربایجان شرقی گفت: طی ماه های اتی چندین رویداد در تبریز و شهرستان مختلف استان برگزار می شود.

به گزارش نصر، سعید جعفری راد در گفتگو با خبرنگار نصر از برنامه های پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در چند ماه آینده خبر داد و گفت: پارک علم و فناوری استان در نظر دارد با برگزاری رویدادهای استارت آپی و دانش بنیان در راستای حمایت فعالان و نوآوران این عرصه فعالیت کند و چند رویداد در دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه رویداد فولادی شو یکی از برنامه هایی است که پارک علم پ فناوری استان با همکاری شرکت فولاد مبارکه اصفهان برگزار می کند، افزود: امیدوارم سرمایه گذاری خوبی از سوی شرکت فولاد مبارکه در شرکت های مستقر در پارک انجام شود.
وی در ادامه به برگزاری رویدادی در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق با همکاری آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: بخشی از فعالیت های پارک در حوزه فناوری های نرم، صنایع خلاق و هویت ساز است که با استفاده از برند آستان قدس برنامه هایی برای حمایت مالی از شرکت ها انجام میشود.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی اضافه کرد: علاوه بر آن رویدادهای دیگری هم در سطح شهرستانی برگزار می شود که رویداد درحوزه زعفران در مرند، رویداد سیب مراغه نمونه ای از انها بود و همین طور تا انتهای سال علاوه بر تبریز قرار است در شهرستان ها دمو دی نیز برگزار شود.


 
وی در خصوص توسعه تعاملات بین الملل پارک علم و فناوری استان با کشورهای همسایه گفت: صادرات محصولات فناورانه و نوآورانه به کشور ترکیه و اروپای شرقی در دستور کار قرار دارد و در این راستا با ۴ کارگزار شناسایی شده است و نهادهای دولتی برای صدور محصولات این شرکت ها به کشور ترکیه هماهنگ شده است.
جعفری راد به همکاری با پارک های علم و فناوری استان های دیگر از جمله سمنان نیز اشاره کرد.
وی در ادامه به همکاری پارک علم و فناوری استان با کشور روسیه اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه همکاری با پارک علم و فناوری اسکوکوا در مسکو امضا شده است که با توجه به تحریم های شرکت ها در روسیه به طور متقابل از خدمات هم استفاده کنند و همچنین کارگزار در کشور ارمنستان مشغول به تعاملات همکاری است.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه عملیات اجرایی مسیر دسترسی از آزادراه تبریز سهند به مجتمع عصر انقلاب با منابع مالی حدود ۱۸ میلیارد تومان از سفر ریاست جمهوری اشاره مرد و افزود: ۱۲ میلیارد نیز از برنامه و بودجه استان و ما بقی پروژه های اداره کل راهداری استان به تصویب رسیده بود که انشالله تا دهه فجر افتتاح شود.
وی در ادامه به حضور پارک علم و فناوری استان در نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۳  به عنوان دومین نمایشگاه مهم حوزه نوآوری و فناوری بعد از اینوتکس تهران اشاره کرد و گفت: ۷۹۱ طرح امسال در نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۳ رونمایی شد که حدود ۲۰ درصد نسبت به طرح های سال قبل بیشتر بودند، از این تعداد ۳ طرح از کشورهای خارجی شرکت کرده بودند که مورد ارزیابی قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: امسال برای اولین بار بخش دانش آموزی به صورت ویژه و مستقل در یک سالن جدا به منصه ظهور رسید، این قبیل نمایشگاه در کشورهای خارجی از جمله ترکیه با موضوعیت صنایع دفاعی و نظامی هر سال برگزار می شود و طی بازدید که داشتیم هدف داریم، برای بهار سال ۱۴۰۳ نمایشگاهی با مزمون صنایع دفاعی و نظامی برگزار کنیم که انسجام ملی در حوزه صنایع دفاعی رو نشون دهیم.
وی در خصوص کیفیت برگزاری نمایشگاه گفت: ۷ مورد از رونمایی هایی در پاوین تخصصی پارک علم و فناوری صورت گرفت که شامل دستگاه سورتر دارو، دستگاه تزریق روغن تحت شرایط پرفشار، دستگاه تولید آب مقطر از رطوبت هوا و رزین هایی که برای اولین بار در ستونهای کروماتوگرافی برای جداسازی و خالص سازی فراورده های دارویی استفاده می شود، صورت گرفت.
انتهای پیام/
توسعه تعاملات پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در سطح بین المللی  گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار