مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خبر داد:

پویش خرید گندم در کشاورزی قراردادی آذربایجان شرقی

1402/10/02 - 15:28 - کد خبر: 105244 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی از برگزاری پویش استانی قرارداد خرید گندم در قالب طرح کشاورزی قراردادی در این استان خبر داد.

به گزارش نصر، علیرضا شاهدی اظهار کرد: پرداخت کمک هزینه خرید گندم از مزرعه تا محل تحویل محصول به حساب کشاورز از قرار هر تن یک میلیون و ۵٠٠ هزار ریال از اقدامات این طرح است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان با بیان اینکه در این طرح حق بیمه سهم کشاورز با ۲۰ درصد تخفیف در زمان تحویل محصول از بهای محصول تحویلی کسر می‌شود ادامه داد: عوامل خطر شامل خشکسالی، باد گرم و بادزدگی، تگرگ، زلزله، سرما و یخبندان زمستانه، سیل و طوفان است.
وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ابلاغی عملکرد گندم، در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، به قرار سه هزار و ۸۵۷ کیلوگرم برآورد تولید در هکتار برای کشت آبی و یک هزار و ۱۲ کیلوگرم برآورد تولید در هکتار برای کشت دیم است.
شاهدی ادامه داد: بر این اساس کمک هزینه حمل پرداختی برای برداشت و تحویل یک هکتار در کشت آبی پنج میلیون و ۷۸۰ هزار ریال و یک هکتار در کشت دیم مبلغ یک میلیون و ۵۱۰ هزار ریال است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی گفت: حق بیمه کشت دیم به قرار هر هکتار سه میلیون و ۴۰۰ هزار ریال است که با کسر ۲۰ درصد مبلغ دو میلیون و ۷۲۰ هزار ریال می‌شود.
وی افزود: کشاورزان می توانند برای بهره مندی از مزایای جهش تولید، به صورت نقدی با تخفیف یک میلیون و ۲۵۰ هزار ریالی (جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام) از تعرفه بیمه جهش تولید استفاده کنند و همزمان در طرح کشت قراردادی ثبت و انعقاد قرارداد از مزایای هر ۲ طرح بهره مند شوند.
انتهای پیام/
پویش خرید گندم در کشاورزی قراردادی آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار